TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• deler til celica t20, xenon tips?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #372798  av stian ss

ja lurer på om noen her har deler liggende til t20?
mer spesefikt er det hvertfall høyredøra som jeg vil bytte og litt plastdeksler i bagasje rom
har du noe av dette så send meg pm med en gang

lurer også på om noen har noen erfaring med installering av xenon på nærlys på t20'en,er det bare plug'in?
evt noen links til godt xenon kit?
er i kontakt med en som jeg kanskje vil kjøpe lys av på ebay,men kom gjerne med innspill.
 #372810  av loft

når det gjelder lysa, ville ikke gjort det med tanke på at du får pisk på eu-godkjenninga, ville jeg heller tatt det på langlysene (om det er lov)
 #372819  av Mr_Storbrua

Det nye jeg har hørt nå er at du får 1'r feil på eu for å ha uoriginal ettermontert xenon..

Jeg har montert xenon på nær og fjern på bmw'n, å er knallfornøyd.

Kjøpte min av han her : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=24890721

har 35w på nærlys og 55w på fjernlys. Lett å montere..
 #372837  av stian ss

vell eu godkjenning driter jeg i med det første
da jeg akkurat har vært på kontroll så trenger ikke tenke på hva som er lov føler jeg hehe
noe forskjell på 35w og 55w egentlig?
..leste at 35w var bedre...har ikke så veldig peiling så jeg trodde at 55w lyste bedre...hva mener du storbrua?

takk for svar så langt
 #372839  av Mr_Storbrua

Vanskelig å sammenligne i.o.m at jeg har de i 2 forskjellige lykter.. Trodde jo også at 55w var bedre da..

Kan jo ringe de som selger å spørre de, regner med de har litt peiling :)

Ser heller ikke på eu som noe problem, i verste fall må man bytte pærer, å så bytte tilbake igjen.. Men jeg fikk som sagt vite at naf setter xenonlys som 1'r feil.
 #372884  av stian ss

han som du kjøpte fra bestiller jeg fra nå...ville egentlig ha 8000k men han hadde bare 6000k vistnok... funker sikkert bra
gleder meg faktisk

hvet jeg burde greie og finne info om det,men bare slenger ut her jeg
for jeg har kommet over noen Eibach senkefjerer-tuv- for noen dager siden som jeg tenker og rettogslett kjøpe,
men jeg kan montere selv og dra og godkjenne?
eller må man også ha firehjulskontroll og ha med papirene på det til biltilsynet?
 #372888  av Mr_Storbrua

Må ha papirer på firehjulskontroll og lyktejustering, fra verksted. Å levere papirer på biltilsynet.

btw, jeg har 6000K å det holder i massevis.. blir alt for blått med 8000K..
 #373193  av stian ss

spørsmål igjen
jeg har nå fått xenon kit
lurer på om det nå er just plug'in eller hva måtte du gjøre sån enkelt forklArt storbrua
for jeg ser det er mulighet for og koble opp til rele osv men vet ikke helt om det er sånt i bilen min linet opp...hmm
 #373206  av Mr_Storbrua

For min del tok jeg bare de originale ledingene til pærene, å koblet inn på xenonkitet, det var så godt som plug'n play, men måtte lage en overgang på kabelskoa.. de passa ikke, så tok bare å lagde en ledningsstump med de rette kontaktene på.. Ganske enkelt egentlig..
 #373212  av stian ss

aha..skjønner altså da den der som er vedsiden av xenonpæra? for den sitter jeg og lurer på kan være litt feil til min også hehe gjør nok det samme jeg da
,men bare sto og lurte ista angående fordi jeg trodde at den måtte hente mer strøm fra et sted kanskje,men da kan det hende alt skjer somsagt ved den kabelskoa?
 #373216  av Mr_Storbrua

var sånn jeg kobla mine hvertfall.. å de lyser hvertfall..