TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Maks uflaks...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #36866  av s10ne

Har (ehh - hadde!) en gammel Mazda 323 som vi vurderte om vi skulle selge eller vrake i forrige uke. Brodern sa han kunne kjøpe den til vrakpant mot at han betalte årsavgiften. For oss spilte det jo ingen rolle. Vi ville fått 1500 uansett.

På lørdagen skulle vi se om den og tror dere ikke at den var borte - stjålet... En av naboene sa han hadde sett den kvelden før så det måtte ha skjedd i løpet av natta. Vi fikk meldt den stjålet (har bare ansvarsforsikring på den...) og i dag ringte jeg tollvesenet for å høre hva jeg skulle gjøre med årsavgift osv. på en bil vi ikke lenger har.

I følge reglene er vi fortsatt pliktet til å betale årsavgiften. Bilen kan jo dukke opp igjen! Om den dukker opp kan vi søke i 2005 om å få refundert årsavgiften og evt. vrake den da og få 1500.

Nokså firkantede regler. I stedet for å få 1500 for bilen ender vi altså opp med å betale 2755. Er jo lite sannsynlig at "vraket" dukker opp igjen... :x

#36871  av CelicaTurbo

usj, det der var en smule kjipt ja :?

#36873  av chris

steike.. snakk om uflaks :(

men.. kan liksom ikke tenke meg at folk stikker så fryktelig langt i noe som egentlig er et vrak? Er jo ikke akkurat noe som de stresser med å ta ut av landet og shippe til polen eller lignende :)

#36875  av s10ne

Sikkert noen som var oppråd og skulle på fest! Har hørt om flere tilfeller hvor de har funnet igjen bilene sine på Orkanger - det er vel der det skjer i helgene!! :roll:

#36885  av cameleon

Svært hvor mange som skal få stjålet bilene sine nå da :evil: Vrak eller ei. er jo helt på tryne.

#36918  av chris

cameleon skrev:Svært hvor mange som skal få stjålet bilene sine nå da :evil: Vrak eller ei. er jo helt på tryne.
m-m.. ganske irriterende at folk ikke klarer å la andres private ting være i fred ja..

#36920  av cameleon

Er vel blitt slik at en kan ikke være grei og snill lengre. Synd at det må være slik at en mer eller mindre må knekke et par knesskåler før folk skjønner at de ikke bør ta noe i fra vedkommende. Gleder meg til å se hvordan det er her i landet om 20 år. Er sikkert mer organisert kriminalitet enn hva det finnes røykstumper på gatene. Blr vel sikkert den eneste måten å holde sammen på i de kommende årene

#36939  av @lpher

Major bummer det dær da! :(

Ã…ssen er det med forsikring da?

@lpher
 #36941  av kennethx

s10ne skrev:(har bare ansvarsforsikring på den...)
Det ekskluderer vel tyveri forsikring? :/