TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Støtfanger

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #3667  av blackmr2

Hei :)

Noen som kan forklare så godt dem kan hvordan skru av fremre støtfanger, hvor mange bolter, hvor dem befinner seg, ting man må passe på !? Har ikke sjekka så mye enda under der, fint hvis noen kan hjelpe...Min forrige bil skrudde jeg av fangern på max 5 min ;)

..HAr nemmelig kjøpt netting som jeg skal ha fremme i støtfangeren.......Er det mulig å fjerne den listen som går på tvers i luftinntaket på støtfangeren ?

Tom
 #3671  av erling

Hvis du får av fangeren hel på 5 min reiser jeg opp til Bodø og gratulerer deg personlig. :mrgreen: Men hvis du bare skal ha gitter bakom holder det nok å ta av de svarte dekslene under fremme. Skal du ta av den lista på tvers mister du gjerne litt av styrken i fangeren, at den blir litt slapp i fisken i nedre del. Men utenom det er det vel bare å sage litt. Bilde

Er endel skruer hvis du skal ha av hele. Må ta av de platene under, innerskjermene, listene mellom blink/parklyktene og hjulbuen, et par bortgjemte på innsiden over blinklykta, + noen ekle plastklips med plastskrue i under der med grøftelyktene/den lista på tvers.

Men tror du klarer jobben med kun å fjerne de platene under og stappe hønsenettet inn fra baksiden
 #3672  av blackmr2

Okey ! Hvordan anbefaler dere at jeg fester nettingen ? Skruer ? Har hatt av di dekslene du snakket om fremme, men det er rimelig trangt der, men d går sikkert !

Det bildet jeg prøver å få frem her (tviler på det går) :) .....er ihvertfall en Mr2 MK II som har tatt av den listen som går på tvers i midten av luftinntaket på fremre støtfanger, og lagt netting i hele, var veldig tøft !!!

Må man ha en link fra nettet for å få lagt et bilde ut her ?
Prøver å ser hvordan d går ;)

[img]C:\temppp\Andre%20biler\MR-2[/img]
 #3673  av blackmr2

Det gikk ikke nei !

Så forresten på hjemmesiden din Erling at du har en Golf Også ? ;) .....Det var Golf jeg snakket om.....demontere fangern på 5 min ;) Hadde en Golf II 87mod GL, som jeg de to siste årene jeg hadde lakkerte, satt på 90`fangere, grill uten emblem, grillspoiler, sideskjørt, svarte blinklys og baklys, Oz Racing felger, 60mm senkesett med gassdempere+ +. Sommeren 2001 da jeg hadde brukt mye penger på styling ville jeg ha bilen til å gå litt bedre, så jo ut som den hadde mer en 90 hk ;) Så jeg kjøpte jeg en nyoverhala 1.8 GTi motor(Golf I) fra en sørpå som var mekaniker og drev med rallycross, motoren hadde vel ca 150hk. Men siden Golfen min ikke hadde insprøytning måtte jeg bytte bensinrørene, og tanken, ekstra bensinpumpe.....og siden motoren var fra en Golf en, trengte jeg å få tak i innsug og luftfilter systemet fordi innsuget peker motsatt side på Golf I, fikk tak i dette fra Sverige.

Da jeg endelig var ferdig 19 juli, og fikk justert tenningen var jeg storfornøyd, bilen var akkurat slik jeg ville ha den, da skjedde det ! Bare 4 dager etter bilen var på veien Klarte å vrake den i en BMW i et lyskryss i Bodø, alle pengene og jobbingen forgjeves :(

Positive er at jeg fikk MR2 da ;) hehe

#3675  av erling

Når jeg fikk satt igang spekulatoren litt så kan det vel kanskje stemme at det er tett under der ja... Kanskje du kan lure gitteret ned fra oppsiden, ta vekk plast dekselet mellom hovedlyktene.. Fikk iallefall radiatoren opp og nedi derfra, uten å ta av fangeren..

Golfen solgte jeg en liten stund etter jeg kjøpte MR2. Er ikke så stas når folk knuser bilen rett etter man er ferdig med storprosjekt nei.. Var jo en "løgnass" på 79 år som la inn hele sia på Golfen 2 dager etter jeg hadde fått oppi Turbo-motoren.. :shock: Veldig morsomt at bilen stod i 3 mnd fordi en tufs ikke gadd å se til høyre.. Savner draget i den.. Vet ikke helt hvor mye hk det var, men holdt følge med en 200sx som det skulle være 210-220hk i. :)

Når det gjelder bilder så må de ligge på nett når du skal ha dem opp her.. Han sjefen her har snakka om at vi skal få mulighet til å legge ved filer, så det kommer vel etterhvert. Og det ser ut at det er litt feil på innstillingene dine oxo, altså at du har haket av for "no" på "Always allow BBCode" i profilen din. Hvis du haker av på "yes" og bildet er på nettet fra før skal det virke. :)