TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Beltevogn bulka MR2'en min i dag.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #36093  av tahustvedt

Bilen min sto parkert utenfor hangaren vår som den alltid gjør når jeg jobber. En militær beltevogn skulle kjøre forbi parkeringsplassen men på grunn av det glatte føret mistet han kontrollen og skled rett inn i ræva på bilen min. Bilen min hadde flytta seg seks m og sto med ene sida i snøen da jeg kom ut.

Hipp hurra! Dette suger maksimalt! Nå får jeg sikkert bare erstattet delvis lakkering, og denne fargen er umulig å matche i følge verkstedet. Må prøve å få de til å skrive en anbefaling om at det ikke går an å få tilfredstillende resultat på grunn av den vanskelige fargen eller noe sånt.

Skader:
Bagasjelokk
Spoiler
Høyre bakskjerm
Motordekslene
Vedlegg
Sånn ser det ut på oversiden.
Sånn ser det ut på oversiden.
skade03.jpg (26.73 kiB) Vist 706 ganger
Det er vanskelig å se alt på bildet. Spoileren er ødelagt, bakasjelokket er ødelagt. Det er en bulk i høyra bakskjerm der bagasjelokket er trykt inn og bakskjermen er litt deformert.
Det er vanskelig å se alt på bildet. Spoileren er ødelagt, bakasjelokket er ødelagt. Det er en bulk i høyra bakskjerm der bagasjelokket er trykt inn og bakskjermen er litt deformert.
skade02.jpg (31.49 kiB) Vist 706 ganger

#36094  av erling

Auda. :? Irriterende..

Når du sier erstattet delvis lakkering, mener du at de bare lakker det som er skadet/skal skiftes? Men de klarer nok å få lakken sånn noen lunde lik da, hvis de er flinke hos lakkereren.

#36097  av tahustvedt

Tror du det? Det hadde vært bra om de fikk det til.

Da jeg var hos Toyota sist så spurte jeg om det var vanskelig å matche denne lakken, og han sa at det var nesten umulig på grunn av "perlene". Ikke vet jeg. :?

#36102  av erling

Kommer vel litt an på hvor kresen man er og. Alphonso sin er samme fargen, og er lakka delvis på bakskjermen, ser ikke skabbete ut det. Men det kan jo være han synes det selv da. :wink:

#36108  av @lpher

That sucks! Hmm...sto motorvarmeren på da den traff?

@lpher

#36110  av tahustvedt

Nei, bildet var tatt etterpå når jeg kom hjem. Jeg har timer som slår på DEFA-anlegget om morgenen.

#36135  av CelicaTurbo

erk, kjedelig det der gitt men du får bare håpe på det beste med forsikringsselskapet.. jeg vil tro at et godt lakkverksted skal klare det der helt fint, når min MR2 ble lakkert etter en liten bulk bak så klarte ikke jeg å se noen som helst forskjell på lakken etterpå, men da lakkerte dem helt fram til halve døren som en slags gradering eller noe.. jeg så ihvertfall aldri noen tegn til at det var noe annerledes :)

men, ser du forskjell så må du klage med en gang.. da skal det også rettes på..

#36140  av chris

uff, surt da. jævlig surt. håper det går greit å få fiksa det opp igjen

#36143  av @lpher

Ahh..just asking...fordi å flytte bilen uten å unplugg'e defakabelen resulterer stort sett i kortslutning...

@lpher

#36155  av cameleon

Damn! Irriterende greier. Var ikke like ille som min da. Når ejg leste at en eltevogn hadde kjørt inni deg og så den lista før bildene, så ble jeg skikkelig nervøs :?

HÃ¥per at det ordner seg fort for deg!

#36159  av Master

hmm... hvis en militær bil kræsja med deg er det ikke da sånn at det ikke er en forsikringssak men at militæret "tar seg av det" ? fikk beskjed da jeg var på opplæring til MB at vi måtte for all del ikke skrive under på noen skademelding siden all kræsj med forsvarets biler blir fikset internt. Og forsvaret har ikke akkurat lite ressurser så jeg tror nok bilen din får den påkostninga den trenger for å bli som den var :D Bare sørg for at saken går gjennom de rette innstansene.

#36196  av MR2turbo

Skikkelig kipt!
Forsvaret er selv assuranter og da mente jeg og at de uansett må ta på seg skylda, og de dekker skaden av "egen lomme"
HÃ¥per at den blir bra igjen da

#36297  av Alexander G

Det blir ikke så halvpissetrengt med å lakkere den fargen. Fikk nettop lakkert nedre del på førerdøren min. Man ser jo at der er ny lakk men det er en bruksbil jeg har. Hadde det vært en bil i samme klasse som Markus sin, hadde jeg nok forlangt litt.

#36312  av sindrejl

hmm.. kjedelig situasjon, håper du får ordnet det

#36634  av tahustvedt

Hmm... nå vet jeg ikke om jeg tør kjøre mer. Jeg får ikke sjekket oljen og den bruker jo litt, det er et par uker siden jeg sjekket.

Jeg kan ikke åpne motordekselet fordi bagasjelokket er i veien, og jeg tør ikke åpne bagasjelokket for da ødelegger jeg bare og så får jeg det sikkert ikke igjen etterpå.

Jeg jobber forresten i forsvaret og kan fortelle at de har svært dårlig råd. De gjør hva som helst for å lure seg unna utgifter for tiden. En kompis av meg fikk en militær Gelandewagen (eller hvordan det nå skrives) i sida i et kryss. Militærkjøretøyet hadde vikeplikt, men likevel tok det to år før forsvaret godtok at de hadde skylden. Nå er jo min sak veldig klar i og med at bilen min sto i ro på en parkeringsplass men jeg stoler ikke mye på at det går smertefritt. :)