TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 20cm nysnø over natten

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #3611  av CelicaTurbo

Så endelig snødde det litt i Bergen, dvs vel 20cm snø over natten, og når bakken opp til huset er ubrøytet og knapt nok kjørt da er det gøy med firehjulstrekker ja :) Helt annerledes å komme seg rundt svingene nå enn med MR2'en i fjor :) luksus rett og slett :)

#3612  av Christian

Har kjørt ifra dagali til drøbak i helga, bilen min er IKKE noen god vinterbil lenger! :?
Kjedelig å måtte brøyte veien selv :wink:

#3618  av erling

Er bare et par cm her.. Er da ikke så langt fra Bergen.. Menmen, klager ikke, et par cm er jo passe MR2-føre. :)

Christian: Brøyter vel med frontleppa da, blir mindre lakk å fjerne til omlakkering vettu.. :mrgreen:
 #3620  av blackmr2

hjaiks ! Her i Bodø snør det for fult, er ihvertfall 20cm....and still going strong ;( ....siste sesongen jeg kjører piggfri i Bodø !!!! ;)

...eneste positive med vinteren er at man kan modifisere bilen ytterligere til sommeren :)

#3623  av tahustvedt

Syns det går bra med piggfritt (Bardufoss). Bortsett fra når det er speilblank is så er det dritbra, et par uker siden var det blankis og da måtte jeg seile meg inn på parkeringsplassen foran leiligheten. Heldigvis var ingen av naboene hjemme for da hadde jeg nok rasert hele bilparken (men da hadde jeg ikke prøvd heler, da). ;) Vanligvis kjører jeg ikke når det er blankis.

Det falt nesten 40cm på litt over et døgn for et par uker siden. Det var gøy, alle var seine på jobb den dagen. Jeg har ikke senka MR2en så det går bra, men den kneika opp til leiligheten er ikke only-only. Først må jeg opp en bakke, så må jeg svinge 180° mens jeg kjører opp en liten bakke til leiligheten. Jeg må hjelpe nabodama opp av grøfta faglig. :D Hver sommer vurderer jeg å senke bilen, men så kommer vinteren og da er jeg glad for at jeg ikke gjorde det.

Bilde
Dagen etter. Sjekk bilen til naboen. Snøen er skuffa ned en skråning bortfor bilen min.
 #3624  av blackmr2

Du er fra Bardufoss ?

....Da er du nødt å komme til Artic circle racerway i sommer på banekjøring og treff !!!? Blir ikke lange kjøreturen !??

Min er heller ikke senka, men SKAL senkes til sommeren !! ;)

Får ikke til å sette inn bilde !!! ;)

Bilde

#3625  av tahustvedt

Det hadde vært gøy. Jeg har en kompis med BMW M535i som var der for ikke så lenge siden. Han blir sikkert også med hvis jeg kjører dit. Det er vel ca 40-50mil.

Tor Arne
 #3626  av erling

Høyreklikk på bildet, velg egenskaper/properties og kopier URL-adressen i boksen. Så må du ha [img] før adressen og [/img] etterpå. Ingen mellomrom foran eller i adressen som du har i posten over. Dessuten er det ingenting på den adressen du skrev. :)

Eks:

[img]http://www.ts-ogn.no/gfx/TomAkselStrom1.jpg[/img]

Skriver du dette får du opp bildet av din egen bil.

----------------------------------------------------------------
Hørte noen rykter om at det er noen tullinger som har overtatt ACR, som ikke er intressert i gatebilkjøring der. De hadde visst vært der på et VAG-treff før de overtok og så og si ødelagt hele treffet. Hørt noe om dette?

#3629  av CelicaTurbo

black: åpne også profil siden din (denne linken) og sjekk at "Allways allow BBCode:" står på "Yes".

Ellers følg Erlings beskrivelse..

:)
 #3631  av blackmr2

Hørte noen rykter om at det er noen tullinger som har overtatt ACR, som ikke er intressert i gatebilkjøring der. De hadde visst vært der på et VAG-treff før de overtok og så og si ødelagt hele treffet. Hørt noe om dette?

Jepp, nå skal du høre ! Det treffet var jeg på ! Var i juli tror jeg, En kompis av meg arrangerte VAG-treff på ACR banen på vegne av Artic circle raceway ! Vi er en venne gjeng som har vært der di 3 siste årene og har hatt mye spenning og gøy ! Forventet selvfølgelig at det skulle bli det denne gangen også ! Siden dette treffet dro med seg mange fra sørnorge og skulle arrangeres litt mer "proft" så hadde vi betalt 500,- ekstra per dag for å få banemanskap tilstede i tilfelle noen skulle vrake bilen (Tradisjon når vi kjører der :) ) Det skulle vi ikke gjort ! Dem tok helt overhånd, begynte å klage på at farten var for høy, nevnte at vi skulle kjøre etter landeveisloven ! Endte med at vi måtte sette opp to sjikaner på banen, bygd av masse dekk, slik at hastigheten ble satt ned, noe jeg og flere synes gjorde kjøringen dobbelt så farlig !!!

Dem flagget inn biler hele tiden fordi dem f.eks lå litt bredt ut av svingene. Neste gang skal vi spare oss for banemanskapene å ta oss av alt selv !!!

#3632  av tahustvedt

Jøss, er de redde for asfalten, eller? :lol:

Tor Arne

#3644  av jumbo

Christian skrev:Har kjørt ifra dagali til drøbak i helga, bilen min er IKKE noen god vinterbil lenger! :?
Kjedelig å måtte brøyte veien selv :wink:
Da er det jo i det minste godt du har montert spissplog! :mrgreen:

#3652  av tahustvedt

Æsj! Flyet mitt landa i sju-tida og da jeg kom hjem var det 15cm pudder på bilen og -25ºC. Brukte over en time på å koste og måke da ingen av naboene mine hadde måka. Etter at motorvarmeren hadde stått i en time tenkte jeg at jeg skulle kjøre og kjøpe en pizza, men alarmen må ha tømt batteriet litt for mye. Fikk ikke start. Jeg får dytte bilen utfor bakken, da! :D

Tor Arne

#3653  av Goose

Det verste jeg vet er å prøve å komme ut på veien når bilen er 10cm lavere enn snø nivå! Tar lang tid å få vekk all snøen fra spoileren og grilen.. (uff).

#3654  av tahustvedt

Hehe... jeg fikk start. Lot motorvarmeren stå på i fem timer og da startet motoren etter bare en halv omdreining. Må bare like Toyota!

Sinnsykt gøy å kjøre MR2 igjen etter to uker i Moss! Måtte jo kjøre en halvtimes tur for å få litt mer strøm i batteriet. :)