TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motoren bremser nÃ¥r turboen lader

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #352717  av predator

Prøvde og bestille fra twosrus i dag også, men får akkurat samme beskjeden da jeg skal bekrefte orderen.
Er det noen andre steder man kan bestille tenningsdeler? til en ok pris. Helst slik sett som twosrus har.
 #352726  av magnesmurf

Lag en paypal konto og betal med paypal. Det er enkelt og blir det billigste. Du betaler ikke noe ekstra for å bruke paypal.
 #352755  av predator

magnesmurf skrev:Lag en paypal konto og betal med paypal. Det er enkelt og blir det billigste. Du betaler ikke noe ekstra for å bruke paypal.
Har sendt de mail og spurt om de kunne lage en pay pal regning på det settet jeg skal ha :)
Tungvindt da, når man trenger delene raskest mulig :roll:
 #352825  av predator

Har fått igjennom bestillinga mi no :D
Feilen var at jeg skrev mØre og romsdal i addressen.
Systemet deres tålte ikke en ikke engelsk bokstav..
Bra jeg endelig fikk den igjennom da. Var mye dyrere for de samme delene en annen plass :)
 #352842  av stianøverland

kan høres ut som det er lagerene i turboen som er gåene. at olja kommer fra kjølekanalene og går inn i turbinhuset og deretter inn i motoren, for det ska ikke være så mye olje i sylinderene. hvis det er det, så er det også grunnen til at den ikke lader/bremser
 #352880  av predator

stianøverland skrev:kan høres ut som det er lagerene i turboen som er gåene. at olja kommer fra kjølekanalene og går inn i turbinhuset og deretter inn i motoren, for det ska ikke være så mye olje i sylinderene. hvis det er det, så er det også grunnen til at den ikke lader/bremser
Såppas ja... Hørtes ikke bra ut.
Skal montere tenningsdelene først, og hvis den ikke går som den skal da, så skal jeg søke videre. Det var mest olje over toppdekselet da, dvs på pluggledningen, og selve huset på pluggen.
Hvis lagrene er gåpen, så skal vel det bli en ulelyd i turboen også?
Prøvde og gjøre ren pluggene, og starte opp igjen, og da hørtes det ut som den gikk på 3 noen ganger. Hostet litt, og ujevn på turtallsendringer.
 #352905  av predator

stianøverland skrev:kan høres ut som det er lagerene i turboen som er gåene. at olja kommer fra kjølekanalene og går inn i turbinhuset og deretter inn i motoren, for det ska ikke være så mye olje i sylinderene. hvis det er det, så er det også grunnen til at den ikke lader/bremser
Har sett på priser ved kjøp av evt ny turbo, og i den anl lurer jeg egentlig på hvilken som står i orginalt? Er det Ct 26? evt vil hvilken som helst Ct26 passe rett på? Og hvilken turbo anbefaler dere hvis jeg skal opp ett hakk? (Som passer rett på selvasgt :mrgreen:
 #352940  av mr2storbrua

Dersom du har 2.gen turbomotor har du ct26. ct20b er den som står på 3.gen, så den kan du oppgradere til dersom du vil at den skal passe rett på. Ved kjøp av uorginal turbo (greddy, turbonetics osv.) må du ha en annen flens både på grenrøret og downpipe..
 #353384  av predator

Har laget en tråd på mr2.com.
Kan noen ta en titt på tråden og se om det som blir nevnt der kan stemme?
http://www.mr2.com/forums/turbo-3s-gte/ ... erate.html
Hadde satt stor pris på det...
Regner med jeg får delene nå i morgen, så skal sette igang da...
Hvordan tar man diagnosetest på bilen? hvor er den boksen, og hvilke kontakter skal kortsluttes?
 #353394  av mr2storbrua

Den boksen er i motorrommet, på veggen til bagasjerommet. Ca på midten, mulig en tanke på passasjersida. En liten grå boks som det står "diagnosis" på lokket. Du skal kortslutte TE1 og E1. På fremsiden av ts-ogn kan du gå inn på artikler, så finner du ut av hva kodene betyr...
 #353532  av w-132

Har akuratt det samme probleme med min bil, å feilen min er inni Fordeler loke, dei børstene som er inni der er heilt opp spist. men du får ha lykke til, håpe ikke turboen din e ødelagt:(
 #353706  av predator

Skiftet alle tenningsdelene i dag, men motoren er fortsatt ikke bra.
Er det vits i og ta diagnosetest? Når jeg leste på forsiden at den er beregnet hvis motorlampa lyser... Det gjør den jo ikke til meg.
Noen andre forslag til hva det kan være?
 #353724  av mr2storbrua

Selv om motorlampa ikke lyser ved vanlig kjøring, kan du allikevel ha feilkode(r). Det koster ikke noe å ta diagnose, og det er gjort på 2 min. Jeg ville gjort det...
 #353734  av predator

Har ikke tatt diagnose enda, men ser det er en boks som er vedsiden av diagnosekontakten som det går en vakumslanage inn på. På den boksen går det noen ledninger til en annen svart boks. Den boksen (Den svarte) ser ut til og være ute av funksjon. Pluss at det er dårlig kontakt i de ledningene.
Hva er den boksen til?