TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motoren bremser nÃ¥r turboen lader

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #352555  av predator

Tok en liten kjøretur i sta, og oppdaget raskt at noe var galt.
Når motoren "jobber" opp turtall. så begynner den og bremse og rykker litt.
Jeg tror det er når turboen lader, men synes også og kjenne det når den ikke ladet.
Noen gode tips til hva det kan være?
Tennings sak?

Rart det skal være falskluft pluttselig også, før har vært bra for noen dager siden, og har ikke rørt noe ved motoren.
Men man vet vel aldri?
 #352564  av predator

Det første som slo meg var tenningen også.
Tar det lang tid fra man bestiller fra twosRus før man får de? Har bestilt fullt sett. Fordelerlokk - plugger - rotor og lefninger.
 #352566  av stianøverland

hvor høg er tomgangen på den ?

min ble plutselig på samme måte som din. da hadde jeg kommet innat fordelingslokket. hvis du står på venstre side av motorrommet. så kan du prøve å skru selve fordelerlokket mot høyre. altså mot bakenden på bilen. da var den frisk igjen :)
 #352567  av predator

stianøverland skrev:hvor høg er tomgangen på den ?

min ble plutselig på samme måte som din. da hadde jeg kommet innat fordelingslokket. hvis du står på venstre side av motorrommet. så kan du prøve å skru selve fordelerlokket mot høyre. altså mot bakenden på bilen. da var den frisk igjen :)
Såppas ja :D Det skal jeg prøve på- tomgang går rundt 900 når den er varm.
Vanskelig og beskrive egentlig hva som skjer når jeg gir gass.
Er som om jeg slipper gassen egentlig, hvis jeg bottner den.
Rolig kjøring går greit. Men straks jeg skal gi på litt, blir den slik. Den bremser på en måte, og rykker noen ganger.
 #352572  av lasse

Har pleid å ta ca en uke når jeg har bestilt ting derfa ihvertfall...
Og stianøverland: Høres ut som at du har klart å justere tenninga, hele fordeleren skal være skrudd såpass godt fast at du ikke skal kune vri på den, vil anbefale deg å få justert den riktig med tenningslampe :wink:
 #352585  av predator

Skulle bestille nå, men selvf noe galt med siden deres. Får beskjed i siste del av bestillingen at transaksjonen ikke gikk igjennom.
HAr prøvd 2 kort nå, og ingen går...
Noen andre steder og bestille tenningsdeler?
Hva koster alt dette på toyota?
 #352600  av Sven

Sjekk pluggen til lamda'en. Den har tendens til å dette ut av feste sitt og kan da bli liggende på eksosen å smelte.
 #352617  av stianøverland

lasse skrev:Har pleid å ta ca en uke når jeg har bestilt ting derfa ihvertfall...
Og stianøverland: Høres ut som at du har klart å justere tenninga, hele fordeleren skal være skrudd såpass godt fast at du ikke skal kune vri på den, vil anbefale deg å få justert den riktig med tenningslampe :wink:

min sitter helt løst, jeg stilte den på der jeg føler bilen funket best og gav best respons. og den sitter fast helt til en er bortpå den igjen
 #352621  av mr2storbrua

stianøverland skrev:
lasse skrev:Har pleid å ta ca en uke når jeg har bestilt ting derfa ihvertfall...

min sitter helt løst, jeg stilte den på der jeg føler bilen funket best og gav best respons. og den sitter fast helt til en er bortpå den igjen
Da ville jeg gjort som lasse sier, få justert tenninga skikkelig. Tenninga skal være ca 10 grader på tomgang i diagnosemodus, også skrur du fordeleren fast etterpå.
 #352648  av predator

Sven skrev:Sjekk pluggen til lamda'en. Den har tendens til å dette ut av feste sitt og kan da bli liggende på eksosen å smelte.
Hvor sitter denne pluggen henn da? :D Har ikke fått tid til og sjekke noe enda.
Tenkte jeg skulle ta en titt i morgen.
 #352655  av mr2storbrua

predator skrev:
Sven skrev:Sjekk pluggen til lamda'en. Den har tendens til å dette ut av feste sitt og kan da bli liggende på eksosen å smelte.
Hvor sitter denne pluggen henn da? :D Har ikke fått tid til og sjekke noe enda.
Tenkte jeg skulle ta en titt i morgen.
Lambdaen sitter på eksosen rett etter turboen, den første sensoren du finner der. Så er det egentlig bare å følge ledningen, så finner du en kontakt ganske snart :wink:
 #352676  av Foe

Kan også være at det har kommet vann inn i kontakten til lamdaen, det kan også forårsake slike symptomer
 #352678  av predator

Har sjekket lambdaen, eller kontakten til lambdaen, og den satt slik den skulle.
Tok ut pluggene, og så på de, 1-2-3 var sauset inn med olje, og nr 4 var det hvit tapp på.
Tror det er på tide med pluggskifte, så blir og bestille fullt sett med plugger, ledninger, lokk og rotor snarest.
Sp får jeg håpe det er det som skal til :roll: