TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • IS220D Sport vs standard girutveksling...

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #348719  av Master
 
Er det bare utvekslinga på diffen som utgjør forskjellen mellom disse modellene når det gjelder hvordan girvekslinga og hastighet pr gir er?

I så fall, hva må byttes på en lux utgave for å få samme egenskaper som sport har?

Håper noen som vet svaret på dette kan svare.
 #348728  av 2fast4u
 
Alle 220d bruker samme gearkasse (RA63) og har lik utv.
Lux fra 2005 og opp har 47:19 utv. (2.474) levert med 16" og 17" hjul
Sport fra 2006 til August produksjon 2008 har 49:15 utv. (3.266) levert med 17" og 18" hjul
Sport etter August 2008 har fått ny utveksling som er 47:16 (2.937) Dette var for å redusere forbruket og gjorde også at bilen ble "rimeligere" i 2009.


:wink:
 #348799  av BrennaRacing
 
Er det ikke da lettere å bare kjøpe en Sport?

Har du prøvd Luxury?
 #348801  av 2fast4u
 
BrennaRacing skrev:Er det ikke da lettere å bare kjøpe en Sport?

Har du prøvd Luxury?
Trur han hadde kjøpt en Luxury, eller .....?

:wink:
 #348803  av 2fast4u
 
Master skrev:Men kan man bytte innmat evt hele diffen for å få den utvekslingen man vil ha? Pris på dette evt?
Selve diff huset og carrier er forskjell på Lux og Sport, så du kan ikke bare bytte utvekslinga.
Komplett diff til Sport 3,2 utv koster ca 23.000.- her i landet.
Mulig du kan finne noe brukt, evnt ettermarkedsdeler. Undersøkte for ett par år siden på noe
slikt til en 350, husker at jeg fant noe i USA.
Men på din 220d så er jeg litt usikker på om det kan være noe elektriske styringer som også må endres.

:wink:
 #349139  av Master
 
nei har ikke kjøpt is220d (ennå)... men undersøker forskjellige muligheter siden en Sport pga høyere utveksling har høyere utslipp og er dermed 20-30 tusen dyrere i avgifter enn standard/lux og importere. Så bare vurderer muligheter :)
 #349147  av dca
 
kan få kjøpe min sport! :) som også har litt mer hk og nm :)
pluss at den er kanskje Norges feteste! ;)
 #349425  av Master
 
Joda fin bil du har... men blir litt i øverste prisklasse for min del :) Da hadde jeg nok heller gått for en 250 eller 350 fra USA.

Så satser på en 220d fra Tyskland og da blir det jo denne prisforskjellen på sport og lux/std. Så spørsmålet er: Er sport så mye bedre at det er verdt de 20-30 tusen ekstra i avgifter? Er lux utvekslinga så ræva som folk sier? Må nesten prøve selv for å finne ut...
 #349437  av BrennaRacing
 
Master skrev:Joda fin bil du har... men blir litt i øverste prisklasse for min del :) Da hadde jeg nok heller gått for en 250 eller 350 fra USA.

Så satser på en 220d fra Tyskland og da blir det jo denne prisforskjellen på sport og lux/std. Så spørsmålet er: Er sport så mye bedre at det er verdt de 20-30 tusen ekstra i avgifter? Er lux utvekslinga så ræva som folk sier? Må nesten prøve selv for å finne ut...
Beste er nok å prøve selv ja. Har ikke prøvd sport, men syns ikke Luxury er så dårlig som alle skulle ha det til. Er som å kjøre en bensinbil ca:D
Hvis du går for sport så må du huske å sjekke utstyrslista. Er mye som er standard på en Luxury som du ikke får med på en Sport
 #349476  av dca
 
BrennaRacing skrev:
Master skrev:Joda fin bil du har... men blir litt i øverste prisklasse for min del :) Da hadde jeg nok heller gått for en 250 eller 350 fra USA.

Så satser på en 220d fra Tyskland og da blir det jo denne prisforskjellen på sport og lux/std. Så spørsmålet er: Er sport så mye bedre at det er verdt de 20-30 tusen ekstra i avgifter? Er lux utvekslinga så ræva som folk sier? Må nesten prøve selv for å finne ut...
Beste er nok å prøve selv ja. Har ikke prøvd sport, men syns ikke Luxury er så dårlig som alle skulle ha det til. Er som å kjøre en bensinbil ca:D
Hvis du går for sport så må du huske å sjekke utstyrslista. Er mye som er standard på en Luxury som du ikke får med på en Sport

jepp sjekk utstyret ja! noe jeg mener er viktig på lexus er at alt utstyret skal være med! er derfor man kjøper lexus lissom! :)
 #349543  av Master
 
Joda.. selvfølgelig er det kjekt med masse utstyr :) Men, får se hva prisen blir. For meg er rett farge (superhvit) og lav km / fin lakk viktigere enn kjøleseter og navigasjon som man stort sett aldri blir å bruke:D
 #349545  av Master
 
BrennaRacing skrev:Beste er nok å prøve selv ja. Har ikke prøvd sport, men syns ikke Luxury er så dårlig som alle skulle ha det til. Er som å kjøre en bensinbil ca:D
Hvis du går for sport så må du huske å sjekke utstyrslista. Er mye som er standard på en Luxury som du ikke får med på en Sport
Hva mener du eksakt med "er som å kjøre en bensinbil" ? Bare lurer på hva som legges i det. :D Hvor ofte bruker du 6 gir? 5 evt? I hvilke hastigheter bruker du de forskjellige girene i hovedsak? For å kjøre forbi biler, må du gire mye ned da eller er det godt drag i 4-5 gir?
Tror nok Sport har en fordel på disse områdene, men er redd for den skal bli for kortsteget, og det dermed blir mye giring,...

Står en IS 220d på Toyota Bodø som jeg har fryktelig lyst å prøve... :D
 #349552  av 2fast4u
 
BrennaRacing skrev: Hvis du går for sport så må du huske å sjekke utstyrslista. Er mye som er standard på en Luxury som du ikke får med på en Sport
Er du sikker på at det ikke er omvendt ? :)
Var vel en grunn for at Sport kosta rundt 10/20k mer enn Luxury i 05-07

:wink:
Sist redigert av 2fast4u den 09 mar 2010 18:30, redigert 1 gang totalt.
 #349554  av 2fast4u
 
Master skrev:
Står en IS 220d på Toyota Bodø som jeg har fryktelig lyst å prøve... :D
SÃ¥ fin ut denne bilen, Sport med skinn og navigasjonspakken, og 3.2 utv.
Importert fra Tyskland, og denne har tilleggsvarme, noe som ikke alle 220d fra andre land har som standard.
Utstyret på nye IS (som den gamle) varierer litt fra hvilket land den opprinnelig var laget til,
denne har treinteriør, noe den Norske utg ikke har, heldigvis......

:wink: