TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #344642  av Daniel HS

CelicaDream skrev:
Daniel HS skrev:Skjer liiiiiiiiiiiiite på denne fronten for tiden, litt pga at det er grisekaldt, men mest pga manglende tiltakslyst siden i sommer... :?

Men har fått på originale parklys igjen, og har polyforinger til understellet på vei (skal være kommet til tollen nå) :)
Grattis :) Jeg ble nettopp ferdig med polyforingene mine nå :) Merkbar forskjell kan man si :)

Gleder meg til å få dem, og ikke minst få montert dem og testet litt :D
 #345824  av Daniel HS

CelicaDream skrev:Heisann...Fått polyforingene dine nå eller ?
Jada, er en stund siden det :) Men blir ikke montert med det første, pga kulde og mye annet på planen...
 #347104  av Daniel HS

Skjer ikke så mye her for tiden desverre, pga tid, jobb, og andre ting. Kommer sikkert ikke til å skje så mye fremover heller, kjøpt leilighet, så den kommer til å ta en del tid, og ikke minst, ta en del penger! Hehe... Bare glad jeg beholder bilen jeg :)

Men har skjedd litt smått. Som sagt fått polyforinger i posten, disse blir ikke montert før jeg er ferdig med en annen bil jeg er med å skru på, er uansett ikke hastesak.

Bilde

Har også hevet i en gammel sub og forsterker. Husker ikke hvor stor effekt det er i dem, og elementet er bare et gammelt 10"er element. Er heller ikke helt fornøyd med den blå kabelen, tror den må byttes ut eller på med en sort krympestrømpe eller noe. Ellers er alt av kabler 100% skjult inne i coupen, uten om akkurat der de går inn i forsterkeren, med unntak av høytalerkabelen. Den skal skjules så snart jeg gidder, har tid og tiltakslyst til å gå ut i en kald garasje :)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Ellers har jeg også fått flyttet BCen til armleendet. Enkel å demontere ved akkutt behov ;) Kabelen skjules forresten lett ;)
Bilde
Bilde

Forresten noen som vet hvor dype høytalere det er plass til i dørene på disse bilene? Har noen 8" elementer liggende, så hvis de passer kunne jo de fått en plass der...

Prøver også å få tak i pluggkabler og fordelerlokk. Men det er lettere sagt en gjort, finner ikke kabler og lokk som går overrens. Ender vel opp med å gå på Toyota å kjøpe...
 #347275  av Andrepedersen

Veldig godt gjennomført CS! Ser ut for at du har veldig lik smak som det jeg har ! skal kjøpe GT4 kommende fredag, og kommer til å gjøre mye av det samme som er gjort på din CS, ivertfall klare blinkers, fremme og side, osv :)
 #347284  av Daniel HS

Andrepedersen skrev:Veldig godt gjennomført CS! Ser ut for at du har veldig lik smak som det jeg har ! skal kjøpe GT4 kommende fredag, og kommer til å gjøre mye av det samme som er gjort på din CS, ivertfall klare blinkers, fremme og side, osv :)
Takk takk... Alltid fett å få positive tilbakemeldinger... :) Begynner vel å bli noen fete GT-4er og CSer innpå her etterhvert ;)

Regner med/forventer at du oppretter showcase og/eller prosjekttråd når du får!?! Hehe...
 #348658  av Andrepedersen

Må bare si en ting, RÅ CS ;) Vart helt forelska i dissa hvite blinkersa ;) DE SKAL på min også :) Men, vet du hvor jeg kan få tak i effektanlegg til bilen ? Sliter litt med å finne det selv :( Men, hvor mye gamp er det i CS'en din ? André
 #348706  av Daniel HS

Andrepedersen skrev:Må bare si en ting, RÅ CS ;) Vart helt forelska i dissa hvite blinkersa ;) DE SKAL på min også :) Men, vet du hvor jeg kan få tak i effektanlegg til bilen ? Sliter litt med å finne det selv :( Men, hvor mye gamp er det i CS'en din ? André
Takk takk, alltid hyggelig med slike tilbakemeldinger, blir desverre ikke gjort så mye mer på en stund nå, kun nødvendigheter og annet vedlikehold grunnet leilighetskjøp.

Ja, er greie de blinkerne, forresten, de første, eller de andre hvite? Hehe...

Effektanlegg får du vel på diverse sider, vet at www.fensport.co.uk har Moongoose anlegg i allefall. Det ser greit ut og lager passe og pen lyd.

Vet ikke helt hvor mye som ligger i den. Den ble jo bremset til 172hk i motor for en stund siden, på 0,6 bar ladetrykk og div feilkoder, skal vel lade 0,75. Nå har jeg fått trykket opp til 0,85, og fått vekk feilkoder (ser det ut som iallefall). Så nå drar jeg helt likt som kompis med samme bil, og samme oppsett, han bremset 213 hk i motor. Så antar det ligger rundt der. Eneste forskjellen er vel at jeg har lettet svinghjul...
 #348760  av Andrepedersen

Takk takk, alltid hyggelig med slike tilbakemeldinger, blir desverre ikke gjort så mye mer på en stund nå, kun nødvendigheter og annet vedlikehold grunnet leilighetskjøp.

Ja, er greie de blinkerne, forresten, de første, eller de andre hvite? Hehe...

Effektanlegg får du vel på diverse sider, vet at http://www.fensport.co.uk har Moongoose anlegg i allefall. Det ser greit ut og lager passe og pen lyd.

Vet ikke helt hvor mye som ligger i den. Den ble jo bremset til 172hk i motor for en stund siden, på 0,6 bar ladetrykk og div feilkoder, skal vel lade 0,75. Nå har jeg fått trykket opp til 0,85, og fått vekk feilkoder (ser det ut som iallefall). Så nå drar jeg helt likt som kompis med samme bil, og samme oppsett, han bremset 213 hk i motor. Så antar det ligger rundt der. Eneste forskjellen er vel at jeg har lettet svinghjul...[/quote]

Ingen problem ;) Er ofte leilighetskjøp som stopper vidreutbygginga på bilder!!
Tror det var de siste blinkersene jeg likte så godt ;) Hvor fikk du tak i dem da ? Har forresten henta meg en GT4, som ligger ute på prosjekter ;) "oppussing av en 1990 Gt4" Men, en ting, er det mulig å få tak i dissa Ts-ogn klistermerkene enda ? :)
 #348786  av Daniel HS

Ebay.com er din venn på blinkersene... :wink: Har vært inne å tittet litt, men har bare aldri fått kommentert :P Stortsett bare kjapt innom å kikker her, tiden går stortsett med til å jobbe og sove for tiden... :?

TS-ogn merkene vet jeg ikke om man får tak i, er vel andre som vet det innpå her?
 #348810  av Andrepedersen

Hehe, ja ;) GT4'en min blir vell stående i garasja til sommern regner jeg med ! har en del planer som skal gjennomføres.

Får høre med folk her innpå om de hvet noe om klistermerkene ;)
 #348860  av Daniel HS

Andrepedersen skrev:Hehe, ja ;) GT4'en min blir vell stående i garasja til sommern regner jeg med ! har en del planer som skal gjennomføres.

Får høre med folk her innpå om de hvet noe om klistermerkene ;)
Ja, bare å stå på så lenge pågangsmot og økonomi er på plass :wink:
Andrepedersen skrev:Var dissa bilnkersene jeg mente, de som er på denna sida (25)
viewtopic.php?f=61&t=28778&start=360

Dissa du kjøpte på Ebay ? link ?:P

Forresten, var det mye makk å koble til Booscontroller ? Hvor kjøpte du det ifra ?
Ja, det er de siste ja.

Her er et eksempel:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1990-91- ... ccessories

Bare å søke på Celica signal light, så finner du de eller andre blinkere. Evt søker du på Celica light eller lamp, finner urovekkende mye "drit" :P

BCen kjøpte jeg brukt av en her på forumet. Men finner det også på ebay.com, er forøvrig HKS EVC 4...

Ganske lett å koble opp egentlig, når man vet hva man skal gjøre. Er litt trangt nede med turboen, men det går! Finner en fin guide her:
http://www.turbocelica.nl/howto-boostcontroller.htm

Også må du fjerne tvsv systemet:
http://www.turbocelica.nl/howto-tvsv.htm

Bare husk å ikke forveksle den fra turboen og den fra wastegaten, da blir det bare tull :P
 #348876  av MOTORSPORTHUSET

kansje du har allerede gjort dette. på alle cs er jeg har hat har pumpa til ic ikke svive så vanne blir veldi varmt og den kjøler ikke no bra og du mister effekt.
det du gjør er og koble tenningstrøm på den. du vil se oppi at den sirkulere da i lokket og tempen vil synke til litt lavere en kropstemp så det er lett og kjenne.
i gr.a uten restriktor kjørte di 480hk på 3 bar trykk på bakkeløp på di intercolerene. ganske imponerene.
jeg liker proskjektet ditt stå på.
 #348895  av Daniel HS

Takk for tipset, men virker som om pumpen går, ICen er iallefall ganske kald å ta på etter jeg har kjørt... Men kan prøve det på en kompis sin CS, han sliter med at IC pumpen ikke går...

3 Bar på original IC? Det er ganske imponerende!

Og takk for det... Må si jeg er passe misunnelig på ditt prosjekt :P
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 40