TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• forkjelige SpørsmÃ¥l is 200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #346923  av PonnyPower

hei hei ny på forumet og ny lexus eier! full i dysleksi og skrive feil men vi ser om dere forstår meg :D

kjøpte meg en Lexus is 200 sport, 2002mod gått 120 000 ufatelig fornøyd med bilen!

men vil ha tte front leppe. hvor får eg fatt i dette?
tenkte og bytte ut anlegget tips og triks? vil ha dobbel din noen forslag?
hvilken størrelse er det i høytalerne i døren orginalt?
vil eg slite mye med "dirre" lyder i bilen med kraftig sub? LIB1212 8 spollers.
vil ha nye sommerfelger men er helt forvirra på hva som passer på bilen og ikke noen forslag?
elllers noen forslag på hva eg kan gjøre med bilen?

noe treff og sosiale sammenkomster i denne klubben?

MVH Marius :D en del å svare på her og takker alerede på forhånd for svar! :D
Vedlegg
PA060048.JPG
PA060048.JPG (92.51 kiB) Vist 3880 ganger
PA060049.JPG
PA060049.JPG (57.77 kiB) Vist 3880 ganger
 #346924  av lexusmann

Velkommen i klubben og grattis med en utrolig flott bil!!!Liker de i den blåfargen.... :wink: Størrelse på felger blir alt etter hva du er vand med, og hva du ser for deg...går både 19" og 20" på den, men blir utrolig hardt å kjøre, nærmest null kjøre komfort..hadde 225/35-18 på den jeg hadde, med TRD senke fjærer på...var helt perfekt etter min mening...slo ikke nedi noenting..har dog sittet på med en som hadde 19" + coilovers og det var ikke så aller verst det heller...legger ved 2 bilder av den jeg hadde...Bolt sirkel er 5*114,3... :wink:
Vedlegg
Go' bilen 1.jpg
Go' bilen 1.jpg (136.29 kiB) Vist 3871 ganger
Go' bilen!!!.jpg
Go' bilen!!!.jpg (119.37 kiB) Vist 3871 ganger
Sist redigert av lexusmann den 02 feb 2010 19:04, redigert 2 ganger totalt.
 #346925  av PonnyPower

takk takk! jo var litt skeptisk til fargen når eg såg bildene men ble helt frelst når eg fikk se den i virkeligheten :D leiter etter høytalere og felger no men er aldri helt fornøyd med det eg finner :P har lyst på kant felger så langt har eg kommet sjøl :D
 #346926  av mr2storbrua

Velkommen til forumet! :)

Er allerede flere med dysleksi og skrivevansker her på forumet, og det går for det meste greit. Syns faktisk du skrev ganske bra :wink:

TTE deler får du fra Toyota, eventuelt kan du kikke på e-bay.

Skal du oppgradere/skifte lydanlegg vil jeg anbefale deg å snakke med chris eller @lpher her på forumet, de jobber på Bilradiospesialisten i Trondheim og virker veldig behjelpelige og gir deg gode priser.

Nye felg ville nok (som du foreslo) hjulpet godt på utseende på bilen. Når du spør om hva som passer på bilen vet jeg ikke helt om du mener fysisk eller estetisk. Jeg vet ikke boltsirkel eller hvor store felg du kan ha på, men det er det sikkert noen andre her som kan gi svar på. Hva som blir fint på din bil blir veldig individuelt, fler eller få eiker, store eller små eiker, kant eller ikke kant, farger osv, men det er mange forskjellige meninger om hva som er pent på din bil med din farge. Kikk litt på andre biler lik din og se hva de har, og om du liker det. Da får du en viss peiling hvertfall.

Senk er også noe som forbedrer utseende mye.
 #346928  av PonnyPower

takk takk!! ja sant så sant... senk er egentlig et must! men vil dette ødelegge mye av den gode kjørekomforen? eventuelt hvilken type bør eg da velge? hjertelig takk for svar :D
 #346932  av lexusmann

PonnyPower skrev:hmm må eg da bare håpe @lper eller chris leser dette da eller? ganske grønn når det gjelder forum å slikt :P
send en mail eller en PM... :wink:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=78
memberlist.php?mode=viewprofile&u=10
 #346944  av Fredrico

Dette kan du finne hvis du googler litt, relativt stiv pris da. Ca. 7 000 kr.

Her kjøper du bare en adapter som går rett inn der som den originale spilleren sitter. Jeg har gjort dette, og det passer perfekt. Har en Pioneer AVH-P3100DVD som du kan kjøpe siden jeg tenker på å handle noe annet.

Er ikke helt sikker på hva som er originalstørrelsen, men dersom du skal sette i noe ettermarkedsting, så må du ha en adapter siden den originale er noe ukurrant. En adapter gir deg overgang til 6 1/2" høytaler.

Du får ikke noe dirring dersom bilen din er rett skrudd sammen.. Min dirrer iallefall ikke. Noe jeg syns er et lite problem er at bilen er ganske dårlig støyisolert. Jeg merker iallefall at hvis jeg spiller høy musikk så høres det ganske godt fra utsiden av bilen.

vil ha nye sommerfelger men er helt forvirra på hva som passer på bilen og ikke noen forslag?
Jeg har 225/40-18 dekk på 8,5" felg med ganske mye senk. Dette fungerer helt fint. ET er 35 eller 40 tror jeg.

Mulighetene er uendelige. Jeg har kjøpt en del carbonstash som jeg ikke har montert enda, kjøpt solfilm, lakket lyktene svart innvendig, bestilt baklykter med svart innmat. Nå går jeg å tenker på å montere Altezza 3s-ge motor + altezza girkasse.
 #346950  av PonnyPower

Fredrico skrev:men vil ha tte front leppe. hvor får eg fatt i dette?

Dette kan du finne hvis du googler litt, relativt stiv pris da. Ca. 7 000 kr.

Her kjøper du bare en adapter som går rett inn der som den originale spilleren sitter. Jeg har gjort dette, og det passer perfekt. Har en Pioneer AVH-P3100DVD som du kan kjøpe siden jeg tenker på å handle noe annet.

Er ikke helt sikker på hva som er originalstørrelsen, men dersom du skal sette i noe ettermarkedsting, så må du ha en adapter siden den originale er noe ukurrant. En adapter gir deg overgang til 6 1/2" høytaler.

Du får ikke noe dirring dersom bilen din er rett skrudd sammen.. Min dirrer iallefall ikke. Noe jeg syns er et lite problem er at bilen er ganske dårlig støyisolert. Jeg merker iallefall at hvis jeg spiller høy musikk så høres det ganske godt fra utsiden av bilen.

Jeg har 225/40-18 dekk på 8,5" felg med ganske mye senk. Dette fungerer helt fint. ET er 35 eller 40 tror jeg.

Mulighetene er uendelige. Jeg har kjøpt en del carbonstash som jeg ikke har montert enda, kjøpt solfilm, lakket lyktene svart innvendig, bestilt baklykter med svart innmat. Nå går jeg å tenker på å montere Altezza 3s-ge motor + altezza girkasse.
steike!! hyggelig bergenser med masse gode svar til en annen bergenser :D men.. må eg på toyota for å handle denne adapteren til høytalerne?
fikk faktisk netopp et tilbud på denne AVH-P3100DVD av en kompis men er litt usikker... ikkje fornøyd med den eller?
okei ja.. hvilket senkesett bruker du da?
 #346958  av 2fast4u

PonnyPower skrev:hei hei ny på forumet og ny lexus eier! full i dysleksi og skrive feil men vi ser om dere forstår meg :D

kjøpte meg en Lexus is 200 sport, 2002mod gått 120 000 ufatelig fornøyd med bilen!

Gratulere med ny bil, pen farge.

TTE fanger foran er dyr, men du kan bestille alt av TTE deler hos din Toyota forhandler, eller direkte fra TTE i Tyskland.

Front leppe er ikke så ille dyr, spør etter delenr.: 08154-53810 (Front Skirt IS200) hos Toyota.
koster noe rundt 2.300.- + lakkering/montering.

:wink:
Vedlegg
Oct 2008 157R.jpg
Oct 2008 157R.jpg (356.96 kiB) Vist 3846 ganger
 #346959  av 2fast4u

Fredrico skrev:
Noe jeg syns er et lite problem er at bilen er ganske dårlig støyisolert. Jeg merker iallefall at hvis jeg spiller høy musikk så høres det ganske godt fra utsiden av bilen.
Har du testet i den nye IS modellen ? Ikke mye lyd på yttersiden selv med org anlegget på max.
Bare enormt bra......

#346963  av PonnyPower

2fast4u skrev:
PonnyPower skrev:hei hei ny på forumet og ny lexus eier! full i dysleksi og skrive feil men vi ser om dere forstår meg :D

Gratulere med ny bil, pen farge.

TTE fanger foran er dyr, men du kan bestille alt av TTE deler hos din Toyota forhandler, eller direkte fra TTE i Tyskland.

Front leppe er ikke så ille dyr, spør etter delenr.: 08154-53810 (Front Skirt IS200) hos Toyota.
koster noe rundt 2.300.- + lakkering/montering.

tusen takk for godt tips! var ganske nøytral og fin den leppen der.. din bil det der?
 #346971  av Amund

Som sagt tidligere oppi her, så Får du tak i TTE leppe på toyota. Skjønner eg det rett om at du holder til i Bergensområdet? I så fall må du til toyota i Åsane og snakke med Frode ;) han finner frontleppa, senkesettet og alt anna du vil ha til denne bilen. Dersom han syns du blir vanskelig, så hils frå meg :wink:
Eventuell lakking kan alltids ordnes til ein rimelig penge og :wink:
Når det gjelder felger, dersom du vil holde skjermene originale, og ikkje valse, er 8x18" ET40 med 225/40 gateslicks PERFEKT. kjem ikkje lenger ut uten å skrape. :twisted: Kantfelger vil du snart oppdage at er meget vanskelig å få tak i til denne bilen, i vert fall til ein overkommelig pris.

Når det gjelder det sosiale, så har vel gjengen her i Bergen vert slapp i det siste, etter at ein del av den gamle "harde kjerne" flytta. Men eg kan vere klar for eit Lexus treff sånn plutselig 8)
 #346972  av PonnyPower

Amund skrev:

Som sagt tidligere oppi her, så Får du tak i TTE leppe på toyota. Skjønner eg det rett om at du holder til i Bergensområdet? I så fall må du til toyota i Åsane og snakke med Frode ;) han finner frontleppa, senkesettet og alt anna du vil ha til denne bilen. Dersom han syns du blir vanskelig, så hils frå meg :wink:
Eventuell lakking kan alltids ordnes til ein rimelig penge og :wink:
Når det gjelder felger, dersom du vil holde skjermene originale, og ikkje valse, er 8x18" ET40 med 225/40 gateslicks PERFEKT. kjem ikkje lenger ut uten å skrape. :twisted: Kantfelger vil du snart oppdage at er meget vanskelig å få tak i til denne bilen, i vert fall til ein overkommelig pris.

Når det gjelder det sosiale, så har vel gjengen her i Bergen vert slapp i det siste, etter at ein del av den gamle "harde kjerne" flytta. Men eg kan vere klar for eit Lexus treff sånn plutselig 8)
okei okei så eg må opp å tyte med frode, kjører forbi der imorgen ettersom eg jobber på askøy, og bor i arna så får ta en kjapp tur innom :D også hilse fra amund.
Eg e med på treff vist det skulle dukket opp :D men folk er vel litt mer higen når/visst + gradene kommer inn over landet...
tror eg får hive opp en sånn "prosjekt tråd" for å holde folk opptattert :D takker så mye for svar amund!