TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problem med min nye Celica T20

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #331225  av Haki

Hei Nettopp kjøpt meg Celica T20 1997 modell. Veldig nøgd så langt. Men når eg kjøpte den så var det eit par ting som var defekt.

1: Setet på passasjersida! Den hendelen som styrer vinkelen på setet fungerar ikkje. Noken som har noke foto som illustrera litt kva man skal gjere? Eg har opna opp setet men finn virkelig ikkje ut kva som er feilen.

2: Midtkonsollen er laus. Rista og tislar.

3: Skinnet er slitt på dørene. Går det an å kjøpe noke som fjernar hundebitemerker og sånt?

Tusen tusen takk for svar og tips
 #331295  av Haugrud

Løs midtkonsoll-Skru fast.
Angående bitemerker så må du nok belage deg på å kjøpe nye dørtrekk til dørene :)
 #331313  av Haki

Eg meinte armlenet:P
Det er noko som er øydelagt inni der. skrudde opp og såg at det var brote av noke..

Ang skinnet, finst det ikkje noke Som fjerna eller utheva merka?
 #331316  av Kanakkas

litt avhengig av materialet som er skadet kan det bli ganske mye bedre hvis du varmer forsiktig med en hårføner eller varmepistol. Men vær forsiktig! Blir det for varmt er skaden urettelig.
 #331532  av AnaXyd

For å si det slik, skinnet på dørtrekkene i T20 blir vel alltid slitt. Er vel de færreste som opplever at de ikke blir revnet, sprukne osv. Dårlige dørtrekk, desverre. Personlig har jeg trukket dem om i nytt skinn. Deilig!

Skru hele setet ifra hverandre. Det er svært enkel mekanisme, og du finner sikkert ut hva som er galt om du skrur det ifra hverandre og sjekker ut litt. Ta setet ut av bilen først, selvfølgelig. Lykke til!