TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• trenge hjelp med kullfilter skal vekk,kordan koble slangene?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #328786  av HC

Hallo folkens
vill få vekk masse eller alt eg egentlig ikkje trenger men kommer ikkje til å kjøpe sprut så må nok ha litt
holder på med et lite prosjekt med bilen min,en celica gt4 st185 91mod men tar nok sikkert litt tid før eg e fornøyd
batteriet skal bak i bagasjerommet,så skal eg ha et rett rør fra turbo til afm og sportsfilter in en sånn cold boks som eg skal bygge. og så får eg sikkert kjøpe 2 block off platene av celica_st185 om 14 dager :) til egr,oil catchtank og veivhusfilter og så etter det kommer front montertintercooler plus mer sikkert når har råd eller feripenger.hehe

så om noen har noen tips om ka som ka fjernes settes det stor pris på,vil ha det så ryddig og ekelt så mulig(trangeste motorrommet eg har vert borti)

tenkte litt på den kull filter eller ka det hetter chacoal canister på engelsk,såg det gjekk 3 slanger,den kan eg vell fjerne men må eg pugge slangene eller koble sammen eller noe?trenger litt hjelp her.
eller kan eg ta og bare fjerne hele egr kullfilter og alt det tullet der,skjønner ikkje helt poenget med resirkulering av eksos og alt det bare tull

som sagt igjen har lyst på god plass og vekk med alt unødvendig og det beste hadde vert vist noen som har gjort dette har noen bilder så eg kan se,mye letter då

håper på gode tilbakemeldinger :)

EDIT Catchtank og veihusventilasjon på plass
Sist redigert av HC den 20 jun 2009 09:01, redigert 1 gang totalt.
 #328884  av Ã˜rjanN

Personlig så syns jeg det ser finere ut uten det dekselet/skjoldet som sitter over turboen.. Så det kan jo fjernes..

Men var bare en ide ;)
 #328891  av ErikG

Fjern egr, kullfilter og t-vis ihvertfall. Skal kunne få litt bedre plass da, men blir aldri ryddig vil jeg tro.
 #328898  av mralp

Re Ørjan & co;
Jeg syntes det samme og kastet mitt originale. Men... 2 ting som funker som fjell er faktisk hus til luftfilteret (så det ikke trekker varmluft) og varmesjoldet. Slengte på begge deler og temp falt (har sprut så får logget temp). Tenkte å kjøpe nytt varmeskjold på Toyota, men det kostet 1600 kr og var kun få igjen uti europa, så jeg kjøpte et brukt som ble pusset ned og lakket opp. Ble ikke 100%, men det får holde til jeg blir "platebøyemesteren" :wink:
 #330715  av HC

Hei folk

holder på å skru på bilen no og skal fjerne kullfiltere(Remove charcoal canister) men er litt usikker på kordan eg skal koble det?
noen som kan hjepe

håper på rask svar siden eg holder på å skru på den no,hadde vert til stor hjelp :)
 #330716  av HC

ok fant en opskrift http://www.alltrac.net/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
noe som kan bekrefte at det er riktig?
men er det noe poeng med det bensinfilter som skal gå til atmosfaren egntlig?
ja og en ting til vil dette øke tempraturen stod noke om det ihverfall.noe å bekymre seg for eller?