TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra mkIV

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #32881  av tbergstad

MÃ¥ bare lufte noen tanker her.
Faren min bor i spania.. Til neste år har han bodd der i fem år. For noen dager siden ringte han hjem og sa at det fantes en regel i norge som ga han lov til å ta med en bil hjem, sette på norske skilt, forutsatt at han hadde bodd i spania i 5 år. Og det uten å betale noe avigfter?..
Syns det hørtes vel fantastisk ut jeg da.. Men fattern sto på sitt. Han skulle bare sjekke om han kunne "låne bort" bilen til sønnen sin :wink:

Så hvis dette gikk måtte jeg komme å kjøpe denne supraen jeg hadde snakka om de 6 siste årene.. Det blir isåfall en jæsklig billig supra.
Noen flere som har hørt om dette smutthullet?..

#32885  av Christian

Det har vært en enkel og grei regel det ja, fullt lovlig.
Men jeg er noe usikker på om den gjelder ennå, så ett innslag på tv om en nederlender som ikke kunne ta med seg bilen hit i forbindelse med permanent flytting...? Andre som vet?

#32886  av jan-erik

Regelen er avviklet så vidt jeg vet. Dessverre :cry:

#32888  av @lpher

jan-erik skrev:Regelen er avviklet så vidt jeg vet. Dessverre :cry:
Stemmer nok det ja...var vel på vårparten i fjor at de nye (ufordelaktige) reglene ble innført om jeg ikke husker feil...

@lpher

#32897  av tbergstad

Det va da som svarte....(sitat. olaf sand)
Og dette er dere heelt sikre på?...

#32901  av chris

tbergstad skrev:Det va da som svarte....(sitat. olaf sand)
Og dette er dere heelt sikre på?...
jeg er 98% sikker

#32905  av tbergstad

Aargh... Får faen meg lyst til å stemme frp til tider.... :evil:

#32906  av CelicaTurbo

jepp, regelen er 100% avviklet og gjelder ikke lengre. Den gikk ut i fjor sommer..

... men, om det roer deg litt ned så måtte din far ha eid den Supraen over ett år i Spania før han hadde fått den med seg hit, samt at han ikke hadde fått lov til å selge den på ett eller to år etter at han kom hjem uten å måtte betale avgiftene..

#32909  av tbergstad

nei det hadde ikke gjort meg noe om papsen hadde mått hatt bilen i et år... HAdde ikke solgt den med samme uansett..

#32913  av Christian

Synd det ikke går da, norske staten i ett nøtteskall det :?

#32914  av @lpher

Synes han kunne tatt med seg en Supra til sønnen uansett jeg da....liksom på tide med litt fler Supra's her i trøndelagen! :D

@pher

#32918  av jan-erik

Er det ikke nok Supra'er i Trondheim da? Hadde vært bedre med en i Hønefoss, nærmere bestemt i garasjen min :-D

#32928  av Kenny

mente det at du måtte ha eid bilen i fem år jeg, før du fikk ta den med inn uten avgifter... Synd det blei avviklet... :(

#32943  av CelicaTurbo

joda, stemmer egentlig det.. fra ett års eierskap i utlandet fikk men en % rabatt, men det var først etter fem år at man slapp alle avgifter, men, samme kan det være siden det er slutt på det nå :?