TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Veivhusventilasjon CS..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #327624  av Stian AB

Jeg har montert nye slanger og rør fra turbo og til lfm nå, uten sånn nippel til veivhusvent. Har derfor tenkt å monterte et filter på slangen fra veivhusventilasjonen isteden. Men når jeg prøvde å starte bilen med veivhusvent i friluft uten filterte gikk ikke bilen :shock: Har jeg misforstått hvor veivhusventilasjonen er? Har ringa rundt på bildet. Den trekker luft inn, vakum, den rørbiten der..er detta riktig?
27052009.jpg
27052009.jpg (263.91 kiB) Vist 383 ganger
 #327626  av Morten

Uvant visuelt med Celica (og 2.gen forsåvidt), men sikker på du ikke har blanda med den til tomgangsregulatoren?
 #327633  av Insanity

Morten skrev:Uvant visuelt med Celica (og 2.gen forsåvidt), men sikker på du ikke har blanda med den til tomgangsregulatoren?
bingo mister! :P

sånn bare ett spm...... hvorfor i s#"!"##¤¤# f""!#¤¤¤¤## skal man ikke ha veivhusventilasjonen der den skal??? hva er poenget med å sette den til friluft??? du får bare en bil som ikke går som den skal og ryker.... har jeg missa hele poenget som faktisk har laget rør fra luftmassen og turboen spesiellt med inngang til veivhusventilasjon...
 #327636  av Bauf2k

er ikke det en ting man kan gjøre for å se hvor mye olje som kommer ut? for å sjekke om man har noen oljelekkasjer?
 #327643  av sleeper

Insanity skrev:
Morten skrev:Uvant visuelt med Celica (og 2.gen forsåvidt), men sikker på du ikke har blanda med den til tomgangsregulatoren?

sånn bare ett spm...... hvorfor i s#"!"##¤¤# f""!#¤¤¤¤## skal man ikke ha veivhusventilasjonen der den skal??? hva er poenget med å sette den til friluft??? du får bare en bil som ikke går som den skal og ryker.... har jeg missa hele poenget som faktisk har laget rør fra luftmassen og turboen spesiellt med inngang til veivhusventilasjon...

hehe..

Den nipelen som går til tomgangsregulatoren må inn mellom lfm og turbo, hvis ikke så vil motoren suge falsk luft og dermed ikke gå som den skal.. ( feil bensinblanding) så denne MÅ kobles for at bilen skal gå..

Veihusventilasjonen som også er en nippel like ved der du ser den til tomgangsregulatoren kan bare være i friluft! men du MÅ huske på og tette hullet som bli i den slangen som går mellom turbo og lfm. hvis ikek så vil det komme luft inn der som ikek blir målt av lfm.
En 3sgte motor går HELT FINT hvis dette blir gjort riktig! ( ikke noe om og men her, blir det gjort riktig så funker det som orginalt!!)

Grunnen til at dette er ggreit og gjøre er fordi du da ikek vil få olje damp inn i forbrenninga på motoren, du vil da få reinere forbreningskammer og faktisk minske sansynligheten for tenningsbank osv.. )
 #327765  av Stian AB

sleeper skrev:
Insanity skrev:

hehe..

Den nipelen som går til tomgangsregulatoren må inn mellom lfm og turbo, hvis ikke så vil motoren suge falsk luft og dermed ikke gå som den skal.. ( feil bensinblanding) så denne MÅ kobles for at bilen skal gå..

Veihusventilasjonen som også er en nippel like ved der du ser den til tomgangsregulatoren kan bare være i friluft! men du MÅ huske på og tette hullet som bli i den slangen som går mellom turbo og lfm. hvis ikek så vil det komme luft inn der som ikek blir målt av lfm.
En 3sgte motor går HELT FINT hvis dette blir gjort riktig! ( ikke noe om og men her, blir det gjort riktig så funker det som orginalt!!)

Grunnen til at dette er ggreit og gjøre er fordi du da ikek vil få olje damp inn i forbrenninga på motoren, du vil da få reinere forbreningskammer og faktisk minske sansynligheten for tenningsbank osv.. )
Haha, jeg er ei kløne..er tomgangsregulatoren jeg har trodd var veivhusvent :lol:
Da må jeg leite etter veivhusventilasjonen min, for er kun en slange som har gått inn mellom turbo og lmm. hvor sitter egentlig veivhusventilasjonen?