Var ute og kjørte i dag etter å ha fått stilt kammene ordentlig med riktig overlapp. Ga på gradvis med mer og mer ladetrykk. Gikk mildt sagt som et helvete! Men plutselig mister jeg ladetrykket.. Tenkte det sikkert var en slangeklemme eller noe som hadde hoppet av, men nei.
Etter mye leting fant jeg ut at problemet er at en av tennpluggene nå bare går rundt og rundt. Muligens fått tenningsbank som har klart å slå pluggen opp slik at gjengene har tatt kvelden. Må nok retardere tenningen en smule. Har aldri hørt om noen som har opplevd noe lignende. Får teitet pluggen litt for hånd, men teiter jeg til noe mer så går den bare rundt igjen...
Vet man kan reparere gjenger med helicoil gjenging, men er det noen som vet om dette kan gjøres mens toppen står på motoren?
Alternativet er vel å borre opp og gjenge opp til større plugg dimensjon. Men da må jo toppen av. Har akkurat satt inn en ganske dyr MLS topp pakning og jeg må jo ha en ny om jeg tar av toppen. Så om dette kan ordnes uten å ta den av så hadde jo det vært å foretrekke.
Noen som har noen ide?... :\
Etter mye leting fant jeg ut at problemet er at en av tennpluggene nå bare går rundt og rundt. Muligens fått tenningsbank som har klart å slå pluggen opp slik at gjengene har tatt kvelden. Må nok retardere tenningen en smule. Har aldri hørt om noen som har opplevd noe lignende. Får teitet pluggen litt for hånd, men teiter jeg til noe mer så går den bare rundt igjen...
Vet man kan reparere gjenger med helicoil gjenging, men er det noen som vet om dette kan gjøres mens toppen står på motoren?
Alternativet er vel å borre opp og gjenge opp til større plugg dimensjon. Men da må jo toppen av. Har akkurat satt inn en ganske dyr MLS topp pakning og jeg må jo ha en ny om jeg tar av toppen. Så om dette kan ordnes uten å ta den av så hadde jo det vært å foretrekke.
Noen som har noen ide?... :\
Sist redigert av FireWalk den 23 mai 2009 13:04, redigert 1 gang totalt.
- MR2 TURBO -