TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp til montering av oljetrykksmÃ¥ler GT4 Cs 1992 (Fikset)!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #326729  av CelicaDream

Har kjøpt litt jalla instrumenter til cs min..Turbotrykk, Oljetemp og oljetrykk..pluss en slik "sandwich" hvor jeg kan ha de olje følerene til olje..dette kjøpte jeg fra biltema

Skulle sjekke om plassen til oljetrykksensoren som skal sitte på denne sandwichen men det var det overhodet ikke plass til !!!!!

Noen andre som har oljetrykk montert på sin cs eller gt4 ? og hvordan har dere greid å montere dette ?? bilder !?:)

Med hilsen

CelicaDream
Sist redigert av CelicaDream den 26 mai 2009 14:08, redigert 1 gang totalt.
 #326754  av mralp

På st185 er det trangt rundt oljefilter, så blir ofte baluba å bruke sandwissh trikset. Så gjør heller følgende:

Trykk: Ta ut original trykkføler, få tak i en Y, skru på plass ...voia!
Temp: Demonter bunnpanna, borr hull i den, sveis i mutter som passer til føler, skru inn føler, ...voila!

:D 8)
 #326763  av CelicaDream

mralp skrev:På st185 er det trangt rundt oljefilter, så blir ofte baluba å bruke sandwissh trikset. Så gjør heller følgende:

Trykk: Ta ut original trykkføler, få tak i en Y, skru på plass ...voia!
Temp: Demonter bunnpanna, borr hull i den, sveis i mutter som passer til føler, skru inn føler, ...voila!

:D 8)

Hvor sitter orginal trykkføler på cs da ?
 #326886  av Insanity

på enden av toppen relativt nærme fordeleren
 #326953  av CelicaDream

Insanity skrev:på enden av toppen relativt nærme fordeleren
Da skal jeg sjekke opp dette :)

Tenkte litt med denne sandwichen også, jeg vil jo få plass til oljegiver hvis jeg kjøper slange som går fra sandwichen til giver !? Det kan vel oxo være en mulighet !?
Vedlegg
DSCF0031.JPG
DSCF0031.JPG (295.39 kiB) Vist 965 ganger
DSCF0032.JPG
DSCF0032.JPG (276.45 kiB) Vist 965 ganger
DSCF0033.JPG
DSCF0033.JPG (276.32 kiB) Vist 964 ganger
DSCF0047.JPG
DSCF0047.JPG (298.92 kiB) Vist 966 ganger
 #328365  av CelicaDream

Bauf2k skrev:funket den sandwich'n? tenkte å gå til innkjøp av en sånn til min CS.
er jo mye lettere enn å måtte borre i bunnpanna. :)
Det funker for meg, men klart det er jo trangt og sandwichen bygger jo 25-30mm bare den. og da får man ikke plass til oljefilteret !

Jeg gjorde følgende : Montert sandwichen, og det er plass til oljetemp føler alene (biltema), Var innom et firma i drammen som heter Finn-Tek som holder på med slanger, skruer etc.

Fikk en skrue som jeg tror skulle brukes til f.eks. trykkluft. (siden det var hull i denne skruen så monterte vi slange på denne skruen og til oljegiveren. Slangen bør helst være stålomspunnen grunnet temperatur.

jeg har imidlertidig bare beskytten slangen med blikkplate og et stålrør for ledningene fra oljetempen.

Jeg måtte også klippe litt vekk av denne "beskyttelsen" som er på dynamoen,slik at jeg fikk plass til oljefilteret.

Når motoren er kald for jeg et oljetrykk på ca 4,5, og når motor er varm ved tomgang så er den på ca 1,5

Temperaturen når motor er varm ca er denne på 90-100 grader varm, jeg syns dette er mye, men hva er normal oljetemp på 3S-GTE motorer da ?

Og med tanke på hvor varmt det er rundt dette oljefilteret så lurer jeg litt på om disse målingene kan være annerledes hvis man borrer hull i bunnpanna og tar tempen der, og oljetrykket på der hvor original oljetrykksgiver befinner seg.
 #328387  av CelicaDream

Bauf2k skrev:såpass ja.. kanskje jeg bare lager et hull i bunnpanna da, er vel kanskje mer presis måling der? har ikke peiling på hvor varm en 3sgte er, men vil tro at rundt 90grader er normal temp.
Er vel like greit det...Men vær GANSKE nøye med sveisinga på mutteren. Kompis min gjorde det på sin 200sx og etter en liten stund så fikk han oljelekkasje...Resten sier seg selv hva som skjedde :(