du får søke rundt og se om du kan verifisere dette for jeg aner ikke. Det er vanskelig å si siden japsemotorene har andre tall over hele linjen enn tilsvarende i andre verdensdeler. Det er en grei måte å kjenne de igjen på da om du får litt bilder av motoren: 2.gen har TVIS og dermed 8 "runnere" fra trottlebody til sylinderene (du ser de veldig tydelig på din 3S-GE nå men er litt mindre synlig på 3S-GTE mener jeg for de ligger mer over på siden eller noe?), mens 3. gen har ikke TVIS og dermed har den 4 runnere som går fra trottlebody til sylinderene. Hadde det ikke vært mørkt hele tiden kunne jeg sett om jeg kunne tatt et bilde fra celicaen men det er det mer bortgjemt enn det er på en MR2.
Her ser du et bilde av Christians 3. gen hvor du ser de fire runnerene:
Her har du derimot bildet av en 3S-GE motor med 8 runnere men det er litt vanskelig å se. De fire store som står midt i glaningen fører inn i et kammer og under dette kammeret ser du konturene av de 8 som fører videre nedover (med mindre jeg både husker helt feil og tolker bildet helt feil da). 3S-GTE 2. gen har slike fra et tilsvarende kammer.
så, har du bilder av motoren vi kan titte på kanskje?