TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• filmen fra japsetreffet

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #3098  av henningl

For de som ikke har sett den så har jeg lagt ut filmen fra japsetreffet som var her: http://camel.abuse.cx/~henningl/www.bil ... -video.avi

Du trenger DivX 5 for å se filmen.

Og så er det bare å glede seg til japsetreffet 10 mai neste år, og håpe på litt flere toyota på bane kanskje? ;) Vet at import-supraen kommer... :D

#3101  av CelicaTurbo

kanskje jeg skulle tatt meg en tur på bane jeg også? Men, da bør jeg bytte et par foringer rundt og bytte bremsevæske.. og aller helst burde jeg hatt meg en eksos slik at jeg kanskje kan hevde meg litt bedre mot de andre bilene på banen? Ikke at jeg trenger å være kjappeste jævelen liksom men vil for all del ikke være treigeste heller da :)

#3207  av MR2turbo

Jeg får ikke helt bestemt meg om jeg vil kjøre, jeg ;) Med så mye glassfiber som bilen kommer til å være kledd i så må jeg i tilfelle ta det litt med ro :mrgreen:

Og så synes jeg at det var for mange galninger på banen i fjor.. Pluss at det ikke var noen form for kontroll eller styring på det.. det var vel ingen som ble flagget av banen? (en viss evo f.ex)
Planen min er å heller prøve å få kjørt banekjøring når NSK har treff.. Litt mere ordnet der, ja.. Og så liker jeg bedre å kjøre på Rudskogen enn våler.. Passer bedre til MR2'en den banen synes jeg.. :)

#3213  av Christian

Jeg vil også kjøre, men tar det nok relativt stille og rolig tenker jeg.
Tror ikke en tur uttafor banen går særlig bra...

#3221  av henningl

Det blir nok mye bedre organisert til neste år... i år hadde vi jo ingen anelse om at det skulle komme så mange, og var alt for få folk. I år er det skikkelig.

Det er litt viktig å presisere at selv om vi sier "japsetreff" så er dette altså et kjørekurs... først på dagen er det en time teori, og så blir det sansynligvis en time med praksis etterpå for dem som ikke er helt tørre bak øra.. Etter det blir det vel mer eller mindre rett frem.. men sansynligvis mer kjøring og mindre kø på hver person.

Dessuten har vi banen til et stykke på kvelden, men de fleste stikker nok rundt 4-5 tiden, så det kan tyde på at det kan bli fredeligere på slutten av dagen for folk som foretrekker tommere bane.

Om du er flink å holde siden (få med deg kurset og reglene) er det ingenting å frykte ved å kjøre på banen.

#3223  av CelicaTurbo

vel ansvarsdelingen mellom personer og innkallingen av frivillige i 200SX-OGN er i full gang så dette blir nok organisert på en betydelig bedre måte. Dette året ble vel alle overrumplet over at det kom så mange i det hele tatt..

#3228  av jumbo

henningl skrev:Det er litt viktig å presisere at selv om vi sier "japsetreff" så er dette altså et kjørekurs... først på dagen er det en time teori, og så blir det sansynligvis en time med praksis etterpå for dem som ikke er helt tørre bak øra.. Etter det blir det vel mer eller mindre rett frem.. men sansynligvis mer kjøring og mindre kø på hver person.
Jeg synes dette høres høyst interessant ut, og har i utgangspunktet lyst til ø kjøre jeg også. Dette er imidlertid litt styrt av turbo-prosjektet mitt, nærmere bestemt om- og når det blir ferdig. Har du noen grove formeninger om når påmelding begynner/avsluttes? Tviler på om jeg kan bestemme meg før tidligst februar, men da er det kanskje for sent?

Synes spesielt dette med kursing høres ut som et sjakktrekk - ikke bare lærer man seg en hel del, men man får sikkert mer ut av bilen sin også - både på bane og vei.

#3247  av henningl

Kurset er veldig grunnleggende da... en del om regler på banen, flagging og slikt, og litt om kurver og slikt... Men i bunn og grunn er det nok for at dere skal skjønne åssen man oppfører seg på banen ;)

Forøvrig har vi ikke fått dispensasjon for å arrangere treff.. vålerbanen har 10 dispensasjoner i året til å arrangere dette, og det meste går med til den nye gatebil-serien og andre tilsvarende løp. Derfor er det vi arrangerer best forklart som "Kjørekurs med påfølgende kjøring, og tilskuere".

Ingenting å bekymre seg om for dere.. men jeg anbefaler sterkt å komme tidsnok til teori-opplæringen.

PÅMELDING har vi ikke bestemt enda.. men det blir nok rundt februar-april tenker jeg. Jeg sier ifra her når det er startet. Vi har ikke nøyaktig tall på biler, men et sted mellom 70 og 100.. Så de 70-100 første påmeldte får være med. Også viktig å få med seg at du blir ikke registrert som påmeldt før vi både har mottatt påmeldingen og betalingen. I fjor var det mange som meldte seg på men som ikke betalte.