TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hell i uhell:)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #32061  av Master

SÃ¥...

Jeg kom da kjørende i en 50-sone her jeg bor, stoppa på rødt lys, for så å gasse opp så raskt det lot seg gjøre på dette glatte føret (med piggfrie dekk) når jeg nærmest har kjørt ut andregiret spretter det ut en kar fra siden med en lysstav og da ser jeg jo selvfølgelig politibilen som står parkert med bakenden mot meg. Jeg står på bremsa og politimannen må "kaste" seg unna for at jeg ikke skal kjøre på ham. Når bilen omsider kommer til stans ca 50 meter ETTER buss-stoppet der politikarn sto, kjika jeg i speilet og tanken slo meg aldri å prøve å stikke av, så jeg rygga pent tilbake, rulla ned vinduet og slo av motoren. Nå husker jeg ikke nøyaktig hvordan samtalen oss imellom var, men det var masse bla bla om jeg visste at dette var en 50-sone og om jeg visste hvor fort jeg kjørte. Jeg svarte bare at jeg ikke så på speedometeret. Jeg var bombesikker på at lappen hadde røket for lengst... Politimannen snur omsider på laseren og jeg får se målingen.. 70 blank! jeg har aldri vært så lykkelig! han må ha skutt meg før jeg nådde den hastigheten jeg egentlig hadde like før jeg bremsa. jeg pusta lettet ut med tanke på at jeg fortsatt hadde lappen i behold og takket ja og skrev under på alt han kom med i ren og skjær lykkerus. 3200 kr i bot. 1km/t fra den dyreste bota på over 5000 ca, og 5 km/t fra å miste lappen. 5km/t? det er ganghastighet... FLAKS. Men jeg må innrømme at det var idiotisk gjort og nå blir jeg nok å ta det litt roligere på veiene spesielt på vinteren.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

EDIT: En annen ting som også var litt flaks; idet jeg skulle kjøre ut fra kontrollen merka politimannen at jeg har et bristet tåkelys. Han gjorde tegn til at jeg skulle stoppe, men da var jeg allerede på tur ut i veien og det kom biler bak så han dreit i det og vinka meg videre. :wink:

#32063  av Amund

Det var flaks ja! litt hell i uhellet hadde du i vert fall.. Er jo litt lett for at høyrefoten tar overhånd av og til. Det er da jeg er glad for at vinterbilen er en hiace 2,4treig..

#32077  av @lpher

Hadde også en 'encounter' med en onkel i går....

Var på vei for å hente madammen på jobb....ned Okstadbakken (Motorvei med 3 felt hver vei) blir som regel liggende i høyrefeltet...da jeg gjerne ligger i littegranne høyrer hastighet enn de fleste :-) (ikke så alt for mye da...jeg liker nemlig å ha førerkort :-) ) ...plutselig så registrerer jeg en merkelig oppbremsing på en opel ett-eller-annet stv. som ligger i venstrefeltet, og som kjører fortere enn "bilen" i midtfeltet...og tenker med meg selv....jøss, åssen panikkbremsing er det dær da...å forventer å se ett eller annet i veien foran bilen....og i det jeg sklir forbi en anonym SØLVGRÅ Volvo stv...så ser jeg at det er ingenting i foran opeln...og følgelig konkluderer underbevistheten min med noe sånt som at "bugger!! ...da er det mest sannsynligvis en sivilbil jeg nettoppp har sust forbi!!" ...jeg knepper av O/D for å minske farta uten bremslys....og legger meg inn foran ham...ligger fremdeles litt over...men ikke mer enn hva sivilbilen holder...jeg legger meg tidligere enn vanlig i venstrefeltet, fordi jeg skal av på neste avkjøring...og vil se hva Volvo'en foretar seg...å joda...etter en liten stund følger Volvo'n etter i samma felt...og svinger av samma veien som meg...(2-felt hver vei her også)(mot 'omkjøringsveien' for de som er kjent her) ...fremdeles ikke overbevist om at det er sivilpoliti...så senker jeg farta til bare en ørliten grad over grensa....og volvoen kommer ikke nærmere....dermed har jeg fått den bekreftelsen jeg trenger....OK! Mister Policeman....two can play that game...tenker jeg og ser for meg en veeeeeeeeeldig rolig tur bort til kbs kjøpesenter....men den gang ei....noen hakk lenger bak i opphopninga som oppstår fordi at vi, thats me and mr. policeman here, holder fartsgrensa...så er det en fører av en bil med henger som blir utålmodig...og gir på det bilen, og hengern, klarer forbi oss....og voila!...så fant trollet en større bukkenebruse!! :-)

Jeg skulle samme vei selv...så jeg ga på litt selv...og ligger i en hastighet som minner om den jeg bruker til vanlig på denne strekningen :-) Ser at føreren av henger-bilen blir misstenksom og prøverskifter felt slowly to ganger...hvorpå volvon følger etter...og akkurat i det jeg svinger av (på skovgård) så ser jeg volvon setter på blålysene idet han vil over på rødt lys i lyskrysset for ikke å miste 'henger-bilen'

Så for min del så endte det godt ihvertfall :-)

Master: Må vel kalle det flaks i ditt tilfelle også ja :-)

@lpher
Med en aldri så liten hangover ;-)

#32084  av chris

Har hatt litt close encounter med den sølvgrå volvoen jeg også, som noen av dere vet. Det var også okstadbakken. Men jeg bremsa ikke da.. og ikke holdt jeg sånn pysefart heller :D

Enough said. :roll: 8)

#32089  av cameleon

chris skrev:Har hatt litt close encounter med den sølvgrå volvoen jeg også, som noen av dere vet. Det var også okstadbakken. Men jeg bremsa ikke da.. og ikke holdt jeg sånn pysefart heller :D

Hvem?? deg??? :roll: :roll: :roll:

#32098  av sindrejl

chris skrev:Har hatt litt close encounter med den sølvgrå volvoen jeg også, som noen av dere vet. Det var også okstadbakken. Men jeg bremsa ikke da.. og ikke holdt jeg sånn pysefart heller :D

nei og det gjorde jo at han ikke tok oss igjen :D

#32123  av MR2turbo

Har bare en ting å si til dette.. onkel P. på veien er skumle! :roll:

#32131  av Christian

SÃ¥ det var slik det skjedde ja, har lurt litt :) Langvarig?

#32233  av chris

Christian skrev:

SÃ¥ det var slik det skjedde ja, har lurt litt :) Langvarig?
Hva "slik det skjedde" ? :P

#32268  av Christian

Har bare fått med meg at du har hatt kontakt med en onkel, men aner ikke hva som har skjedd, siden du aldri vil si noe :wink:
Eller er jeg helt på jordet her nå?

#32296  av chris

Christian skrev:Har bare fått med meg at du har hatt kontakt med en onkel, men aner ikke hva som har skjedd, siden du aldri vil si noe :wink:
Eller er jeg helt på jordet her nå?
Har vært uten lappen ja, men det var for lenge siden. 16. november 2001 for å være nøyaktig.

This is an another story (der de aldri fikk fatt i meg) :D :P

#32305  av chris

Christian skrev:Aha, bra man har litt flaks til tider da :)
De tok han jeg kappkjørte med.. en Mazda MX6 :P

#32310  av cameleon

chris skrev:
Christian skrev:Aha, bra man har litt flaks til tider da :)
De tok han jeg kappkjørte med.. en Mazda MX6 :P
Du vet Chris, når den lille rare nåla ved siden av speedomeeteret viser 7000rpm, da betyr det at det er fare på ferde :lol:

#32319  av sindrejl

spesielt når du holder 4.giret..