TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Chipping/trimming av ST202???

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #31610  av supratt
 
Noen som vet om det har noe for seg å chiptrimme og
montere sportsfilter sammen med ett dugelig effekt/eksosanlegg
på vår ST202 Cabriolet? :?

Hvor mange HK er det mulig å ta ut da? :?

Har jo etterhvert funnet ut at det er masse kunnskap her på forumet
så det må jo være noen som vet.

 #31625  av CelicaTurbo
 
de fleste sugemotorer viser ikke så mye vinning i hk som man skulle ønske når man monterer slikt, men jeg vil tippe at du kan hente kanskje 20hk om du bytter eksosen med katalysator, et luftfilter og en chip som er programmert på rulle.. kanskje litt mer om du finner et grenrør også?

 #31627  av CelicaTurbo
 
når jeg tenker på det har vel TG-bil sin gule MR2 samme motoren som Celiaen deres, og denne hadde eksos pluss chip fra Simco og jeg mener dem reklamerte med at dem kunne vise til papirer med 200hk fra Simco.. men finner ikke bilen info om bilen på deres side nå, kun noen bilder på forsiden.

 #31640  av @lpher
 
MÃ¥'kke glemme den pjuskologiske effekten da! :-)


@lpher

 #31654  av CelicaTurbo
 
det er vel helst den som er mest interessant da, selve opplevelsen :)

 #31724  av megetlei
 
Celica cab med 3S-GTE hadde vært tøft. :wink:

megetlei

 #31737  av Erlend
 
Hadde det ikke vært litt nødt med mer forsterkinger av karosseriet da? Stabstag osv? Bare lurer :D

 #31754  av CelicaTurbo
 
bilen er nok allerede ekstra forsterket i forhold til en vanlig coupe skulle en tro? :)

 #31831  av supratt
 
Den er faktisk overraskende godt forsterket.
En av grunnene til at vi kjøpte den var det at den var veldig vridningsstabil og stiv i oppsettet.

En mekanikker på Hell bil fortalte meg at mye av grunnen er
at Cabben har nesten samme hjuloppheng som ST205 sa han.
En annen ting er bl.a at den har høy lasteterskel på bagasjerommet
og bare dette er jo med på å lage en stivere bil. :twisted:

Har kjørt BMW og Audi cabber og de blir som SVISKEKOMPOTT
i forhold. :roll:

4-seters cabber er jo ofte bare sklibiler og ikke sportslig i hele tatt.

Kan nevne at Accord-R 2000modell ikke klarte å kjøre ifra meg opp korgenfjellet, og der er det bare hårnålsvinger og BRATT.
Og sjåføren av Accorden kjente bilen godt og han ga alt fortalte han etterpå. Tilslutt tok jeg han i innersving. :twisted: :twisted: :evil: :twisted:

 #31849  av PÃ¥l
 
Accord Type R? hmm rått at en celica cab med færre hester klarer å flise den :twisted: hvor mye hester er det i en accord R igjen da? litt over 200?

 #31856  av supratt
 
Mener det er 212HK ja.

Vi fant ut at noe av forklaringen måtte være at Accorden fikk 4-hjuls skrens tidligere enn Cabben.

Det var regnvåt vei, og Accorden hadde litt dårligere spor på sine 17" dekk enn jeg hadde. Var jo helt ferske dekk på mine 18" ere.

Uansett så er det jo meget godt prestert av en Celica Cab. som faktisk er litt tyngre en Accorden. Jeg var alene i bilen og de var to stk. inkl. sjåføren.

 #31860  av chris
 
Jeg har prøvd å kjøre den Celica Cab'en til Supratt her.. og jeg ble overrasket. Positivt sådan ;)

 #31874  av Erlend
 
Klart bilen er forsterka i forhold til vanlig Celica, men jeg tenkte på vridning og sånt med en 3SGTE i forhold til 3SGE? Eller er det ikke noe å tenke på i det hele tatt det?

 #31911  av CelicaTurbo
 
åh, tja, er ikke godt å si om en 3S-GTE har behov for mer vridningsstabilt karosseri, f.eks, har MR2 NA og Turbo forskjellig karosseri med tanke på det?