TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fortvilet

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #31669  av memo

har hatt bilen inne på verksted nå (videregående skole egentlig, men en mekanikerlærer som skrur), for å stramme no kamdrevs-hjul ellerno..

joda, huttetu, gikk greit det...helt til de skulle skru på innsuget...

de har klart å strammet en skru så mye, at innsuget er SPRUKKET, og tyter ut olje...

en kompis av fattern som er sveiser (en av de beste i norge på å sveise aluminium :roll:) skal sveise greiene i morgen, og det skal visst bli bedre enn originalt... men om de IKKE får det tett slik det er nå, må de av med toppen, IGJEN, og fortsette da...

har vært uten bil nå i over 3 mnd'er, og jeg er så fortvila at jeg seriøst begynner å sippe snart... faen heller!

litt frustrasjons-utbrudd her, beklager..jeg er så jævli lei!

#31688  av CelicaTurbo

jøss, jeg hadde blitt rimelig sinna om dette hadde skjedd med min bil :shock: Vi får håpe du får en god løsning på dette memo, rimelig kjedelig uten bil på veien ja og du har hatt urimelig mange problemer med den Celicaen :?

#31694  av memo

og neida, det var selvfølgelig ikke innsuget (er jo ikke no oljeflyt der)..

de har laget sprekk i toppen...

jeg mener dette er ingenting å ta vare på, og beste løsning vil være å kjøpe ny motor...

fattern (som har null peiling på motor), mener det er bare å sveise..

sprekken er rett ved oljesensoren...

jeg mener, når det er sprekk i toppen, og det tyter olje ut... så er det rimelig ille...

kan noen snakke fornuft til han? blah...jeg er så lei

#31695  av erling

Dæven.. :shock: :shock: :shock: :shock:

Tror du har lov å være lei ja..

#31697  av memo

her er en oversikt ihvertfall..
Vedlegg
=#¤=#"¤#"!¤
=#¤=#"¤#"!¤
motor.jpg (65.59 kiB) Vist 931 ganger

#31705  av angrykid

er det muulig? har dem ikke noe garanti på den skola for at dem har ødelagt og må erstatte, eller er det svart arbeid? sinnsykt leit i allefall :(

#31713  av Christian

Kjipt det der ja, men den toppen er nok bare å kaste, blir neppe noe godt resultat med sveising. Hadde jeg vært deg hadde jeg skaffa en annen motor, er jo bare ball og skruing på den du har :shock:
Prata ikke du om å bytte for litt siden? Uansett må nok toppen av igjen :(

#31714  av memo

fattern har signert en avtale med nå garanti greier/fraskrivelse av ansvar, men herregud... dette blir operert som et verksted, og de kan jo ikke bare ødelegge motorer sånn uten videre..

idiotisk gjort av fattern min å signere noe slikt, uten min godkjennelse.. men bilen er registrert på han, så jeg klandrer ikke han for noe..

om det er "fraskrivelse av alt ansvar" den avtalen, eller om det er at jeg bare ikke har garanti på det de har gjort, er jeg usikker på..skal lese igjennom den når jeg får den mellom henda...

jeg kan tenke meg at de i det minste har ansvar for å få motoren i slik stand den var i før de gjorde noe.

hvis dette blir "krangling", vurderer jeg å gå til andre midler, TV2 hjelper deg, forbrukerinspektørene, eller hva enn annet... jeg skjønner ikke at det er mulig...

#31716  av larsst185

altså,om du får noen som er virkelig god til å sveise så er det jo mulig det går.Spørs jo helt om hvordan det er å komme til og hvor alvorlig sprekken er.Har gått bilmekken jeg og det er bra sikkert at ingen derfra hadde fått lov til å sjekka lufta i hjula mine engang.surrehuer deluxe.(ikke alle,men ganske mange) :roll:

#31744  av CelicaTurbo

jeg ville nok ha byttet hele motoren så mye problem som du har hatt med den.. det stemmer gjerne at det kan sveises godt igjen men spør du meg er det bare enda en ting som kan skape problemer enten nå eller senere :(

Stian på forumet har jo en motor til salgs nå med mindre den er solgt allerede da.. ellers er det nok ikke så vanskelig å finne en 3S-GE motor andre steder heller..

#31769  av MR2turbo

Det er ikke noe problem for en som er god til å sveise å sveise igjen en sprekk i toppen din. Dette blir en like god løsning som å bytte den.. bare pass på at du får frest flatene rett og hjenget opp hullet og med det samme... (regner med at det har sprukket ut fra et hull).

Ellers så skjønner jeg godt at du er frustrert.. Men jeg tror og at bilen din blir bra når du har fått fikset opp i disse tingene ;)

#31787  av memo

jau, får håpe det blir bra...

pappa er utdannet smed og har holdt på med jern i 30 år... han hadde en kompis som visstnok skulle være en av de beste når det gjelder alu-sveising.. han driver og holder kurs osv om det...

får håpe det stemmer :/

#31795  av CelicaGT

Keep us updated!!
Håper det går iorden.
Har gått vk1 bil , men der hadde dei slutta og ta inn biler når eg gikk der..Var visst ei ganske alvorlig ulykke pga litt dårlig skruing for endel år siden.

#31818  av Stian

Har motoren min enda jeg, hvis det skulle være aktuellt

Ergelig når sånt skjer da :evil:

Men motor kan jeg hjelpe med!