TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra mkV?!! ...eller GT3000/GT3500?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#15734  av @lpher

erling skrev:Hmmm.. Kom over denne her:

Bilde

Den ligna jo på den cab-dingsen. Men om disse bildene/tegningene er ekte eller ikke gjenstår jo å se. :wink:

Hmm...har sett et par andre 'tegninger' av samme konsept før ja....
Om jeg ikke tar helt feil...så er det fronten på denne de fleste amerikanske supraforum-brukere gremmes over ;-)

Front: En go posjon Toyota 2000GT...
Rear: hmm...hard to say...
Profile: joa...KAN bli noe dette ;-)

Totalt..proporsjonene kan nok være ganske lik mkIV...MEN det profil bildet ser ut som det trenger en lite strekk ;-)

Når det er nevnt...så er japanske bilblader VERST i å spekulere/tegne egne 'konsepter etc....so keep your heads cool guys...no need to panic yet ;-)

Motormessig så er jeg personlig redd for at Toyota går samma vei som Nissan (med 350Z)...og gjør den til litt mer en GT-bil enn mkIV var....

Det ligger liksom i kortene at det er et marked for en Supra 'GT'...i motsetning til 'det manglende' markedet for NYE japanske super-sportsbiler (om jeg får kalle det det) i japans største exportland....USA.

Men...uansett....jeg håper ihvertfall de hoster opp en ny GT/sportsbil i løpet av de neste åra...slik at jeg har et mål for et nytt bruktbilkjøp engang i 2010? ;-)

@lpher

Oi

#15735  av sindrejl

Fra siden og ræva var jo helt rå.. men fronten blir av en eller annen grunn så kantete.. la oss få de runde bilene tilbake!! :) Var så lite "Sportslig" i fronten

#15878  av Erlend

Er det bare meg eller ligna dette fryktelig på TVR Cerbera fra siden? :o
Fronten synes jeg var veldig rar... vet ikke helt hvorfra de har tatt inspirasjon til den, er noe jeg aldri har sett makent til før.
Enderørene og grillen mellom bak roper MR2 mk2 til meg! :D

Tar alt med en god porsjon salt inntil Toyota kommer med offisielle bilder jeg :)

#16327  av erling

Dette bildet så tålig ekte ut.. Ligner på den forrige tegningen i tråden her. Ser litt halvballe ut foran :? men ellers bra.

Bilde

#16403  av MR2turbo

Likna mistenkelig den, ja.. :) Fronten er jo definitivt 2000gt inspirert..
Syns at den så ganske okey ut til å være en konsept bil.

#16460  av CelicaGT

Håper det er noke på vei. Toyota må jo berre starte prod av supraen igjenn nå som den e meir pop en den noken gang har vært. Blikkje kjennt før en er død..... :?

#31285  av CelicaTurbo

hm, synd.. :?

#31286  av Mr2 Mk2

Jaja gir ikke opp håpet,dette snur jo som natt og dag...

#31289  av supratt

Sorry to say, men:
At Toyota som nå er verdens 2.største bilprodusent tilbyr en Celica med 192hk i en, unnskyld utrykket, spinkel 1.8 synes jeg er latterlig.

Jeg synes utvalget i HEFTIGE Toyota sportsbiler holder på å forsvinne, eller har det forsvunnet??? :?

Jeg er og blir helt oppslukt i det Toyota HADDE å tilby en gang i tiden, og synes at markedssjefen for Toyota skulle det ha vært skuddpremie på. :twisted: For å drite sånn på draget og ikke tilby noe annet enn småhissige mopedbiler (les: Mr-2 og Celica. OBS: Snakker om motorvalgene!) synes jeg blir for dumt for ett så stort og velrenomert firma som Toyota. :roll:

Ett firma som Toyota som alt for lenge for det meste har solgt biler på grunnlag av kvalitet og drifsikkerhet må snart begynne å forstå at de trenger en annen faktor i dagens samfunn. Den faktoren er noe som kalles: Begjær eller rettere sagt MÅ HA faktoren og det har de fleste andre produsenter forstått for lenge siden.

Det er engang slik at det hjelper ikke med driftsikkerhet og kvalitet over tid når kun de som vet det er folk som har hatt Toyota før.

Poenget må jo være og kapre nye kunder som ikke har hatt Toyota før, og det må da lages noen spydspisser som viser at Toyota lager andre ting en Familiebiler.

Nissan er ett eksempel på dette. De hadde nesten fått kniven på strupen for noen få år siden, da en entusiastisk franksmann tok over driften og ble stilt ovenfor problemet med at Nissan ble sett på som traust og grei nok. Det han selvsagt gjorde var å overbevise de andre i styret at de måtte introdusere en ny Z uansett kostnad for det var det som skulle til for og endre de flestes syn på bilmerket. Nissan har etter introduksjonen av 350Z gått strake veien oppover når det gjelder salg i bl.a. USA.
350Z ble også etter få måneder i salg den mest solgte sportsbilen i USA.

At Toyota ikke bruker Formel 1 mer innen sin markedsføring for sine produkter ligger for høyt for meg. :roll: :roll: :roll:

Om ikke Toyota snart lager noe HEFTIG så vil de forbli det snusfornuftige og kloke valget blant folk flest og de vil ikke rekruttere nye kjøpere for sine produkter.

Dette er dessverre mye av grunnen til at jeg er en liten skapentusiast av Honda og Nissan. De vet og ta vare på sine entusiaster, det vet ikke Toyota. ENNÅ????

#31291  av sleeper

Hvorfor i pokker blir alle de gode bilene som skyline, supra osv levert uten turbo!!????????
noe av sjarmen til disse bilene er jo de supre turbomotorene!!!

#31292  av @lpher

Jostein skrev:Jaja gir ikke opp håpet,dette snur jo som natt og dag...
Sier meg enig her.... :D

@lpher

#31293  av Mr2 Mk2

Mye fornuft i det du skriver Supratt,syns jeg hvertfall..Men så er det vell endel hvassere modeller som aldri blir sett i Norge :?

#31302  av Erlend

Ja, kan si meg enig i mye av det supratt skriver... Synd at Toyota ikke har fått øynene opp for at de trenger flaggskip fortsatt. Mens vi venter på at Toyota skal få ut fingeren og introdusere noe nytt og rått, får vi heller kose oss med litt eldre Toyotaer; Supra, Celica, MR2 og AE86 :) Og hvis ingenting skjer, så kommer jeg nok fortsatt til å henge med Yota og heller trimme opp bilene de utgir.. bare for å være litt original :)

#31305  av @lpher

Jeg for min del har tro på at det kommer 'ett eller annet' sportslig fra Toyota i framtia...men når det kommer?...det er jeg ikke like sikker på :-)

@lpher