Sorry to say, men:
At Toyota som nå er verdens 2.største bilprodusent tilbyr en Celica med 192hk i en, unnskyld utrykket, spinkel 1.8 synes jeg er latterlig.
Jeg synes utvalget i HEFTIGE Toyota sportsbiler holder på å forsvinne, eller har det forsvunnet???
Jeg er og blir helt oppslukt i det Toyota HADDE å tilby en gang i tiden, og synes at markedssjefen for Toyota skulle det ha vært skuddpremie på.

For å drite sånn på draget og ikke tilby noe annet enn småhissige mopedbiler (les: Mr-2 og Celica. OBS: Snakker om motorvalgene!) synes jeg blir for dumt for ett så stort og velrenomert firma som Toyota.
Ett firma som Toyota som alt for lenge for det meste har solgt biler på grunnlag av kvalitet og drifsikkerhet må snart begynne å forstå at de trenger en annen faktor i dagens samfunn. Den faktoren er noe som kalles: Begjær eller rettere sagt MÅ HA faktoren og det har de fleste andre produsenter forstått for lenge siden.
Det er engang slik at det hjelper ikke med driftsikkerhet og kvalitet over tid når kun de som vet det er folk som har hatt Toyota før.
Poenget må jo være og kapre nye kunder som ikke har hatt Toyota før, og det må da lages noen spydspisser som viser at Toyota lager andre ting en Familiebiler.
Nissan er ett eksempel på dette. De hadde nesten fått kniven på strupen for noen få år siden, da en entusiastisk franksmann tok over driften og ble stilt ovenfor problemet med at Nissan ble sett på som traust og grei nok. Det han selvsagt gjorde var å overbevise de andre i styret at de måtte introdusere en ny Z uansett kostnad for det var det som skulle til for og endre de flestes syn på bilmerket. Nissan har etter introduksjonen av 350Z gått strake veien oppover når det gjelder salg i bl.a. USA.
350Z ble også etter få måneder i salg den mest solgte sportsbilen i USA.
At Toyota ikke bruker Formel 1 mer innen sin markedsføring for sine produkter ligger for høyt for meg.
Om ikke Toyota snart lager noe HEFTIG så vil de forbli det snusfornuftige og kloke valget blant folk flest og de vil ikke rekruttere nye kjøpere for sine produkter.
Dette er dessverre mye av grunnen til at jeg er en liten skapentusiast av Honda og Nissan. De vet og ta vare på sine entusiaster, det vet ikke Toyota. ENNÅ????
-99 Lexus GS300 x
-98 Porsche Boxster S Ruf x
-04 RX8 x
-69 Crown RS
-82 The SafranSupra
-83 Metallic Hvit Supra
-96 NSX-Targa,Wings West x
-01 GS430,min første V8 x
-09 Abarth 500 Essesse