TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rust pÃ¥ døren, kjent problem?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #312505  av ReWrite

I går til min store skrekk oppdaget jeg litt rust nederst på passasjerdøren. Dette har dukket opp på 3-4 uker da det ikke var der når jeg kjøpte bilen. Fant fort ut etter nøyere inspeksjon at gummilisten hadde hoppet ut av festet og det dermed har samlet seg alskens drit oppi hullene der den festes..

Er en liten rustflekk på døren, og 10 cm begge veier fra denne langs dørkanten som har fått rust på seg. Hva gjør jeg vidre nå? Finner meg en ny dør? Får det reparert? I såfall hvor drar man for og få slike reperasjoner.. lakkverksted?

Får helt noia av og ha rust på bilen, spesiellt siden det tok så kort tid før det dukket opp.. Har gått over bilen igjen, og finner ikke noe mer enn akkurat det.

*noia*
 #312506  av Supramk3turbo

Vell, det er en toyota... :D Er vell ikke akkurat unormalt med litt rust. Er det overflate rust kan du sikkert få fikset det værste selv, å få et lakk verksted å lakkere det, men er det hull blir det jo litt mere jobb. Ny dør er jo en grei løsning om det er lett å få tak i.
 #312590  av ReWrite

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Så for dere med mer erfaring enn meg, hvor ille er det? Ny dør? Eller skal jeg prøve og få det reparert..

Jeg sov faktisk dårlig i natt pga dette.... tror jeg er forelsket i bilen min..
 #312594  av Supramk3turbo

He he, sov dårlig faktisk :lol: Har vell ligget å tenkt litt et par ganger jeg også på ting... Men så ikke så halv gærnt ut det der, litt vanskelig å se, er ofte når man begynner å pusse ned man faktisk ser hvor mye det er. Men jeg hadde prøvd å redde den døra. Er nok best å pusse ned å lakkere hele døra, da det fort blir et skille om man bare lakkerer nederste delen.
 #312596  av Mr_Storbrua

Visst ikke du har god peiling på lakking å slikt noe så burde du reise på ett lakkverksted, spør om de kan gi en pris på å fikse rusta.. Trenger ikke bytte dør om ikke det er mer enn det ser ut der.. Men vil nok koste litt å fikse det.

Men det enkleste er som sagt å få noen til å gi deg en pris på rep...