TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen erfaringer om APEXI AVC-R boostcontroller?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #312231  av steina89

heisann, fikk svar på det meste jeg lurte på anngående bilen min, så endrer overskriften litt.
jeg kjører på orginalt trykk, anntar att det er 0,6? har ikje turboklokke montert.
jeg fikk lånt ein APEXI AVC-R (a-62) av en kompis så vist jeg fikk bruk for den så kunne jeg få den billig.
noen som monterer slikt i Hordalands området? eventuellt haugesund/sandnes/stavanger?
såg litt komplisert ut for meg med alle desse ledningene;)
men med denne kan jeg stille turbotrykket mitt inne i bilen sant? å skader det mye med å kjøre på 1 bars trykk? bør jeg skifte intercooler? eller noe annet veldig viktig?

vist noen har lyst til å ta på seg ein slik jobb så ta kontakt;)
avc-r2.jpg
avc-r2.jpg (63.37 kiB) Vist 1059 ganger
GetAttachment.aspx.jpeg
GetAttachment.aspx.jpeg (56.31 kiB) Vist 1372 ganger
Sist redigert av steina89 den 16 jan 2009 16:48, redigert 1 gang totalt.
 #312237  av hmsilset

Få flere bilder av bilen da :P De første par minuttene kan den rykke litt, men når motor er varm skal ikke det skje. Få vekk luftfilterboksen å ha åpent filter(kon/soppfilter). Tror ikke du trenger noe bedre ic med det første, og kjøper du boostcontroller å stiller opp trykket så ikke gå over 1,0. Skal ihvertfall ikke jeg gjøre med original topp pakkning :P Jeg vet ikke hvilken motor du har.Har knapt sett på min egen :D
 #312239  av lasse

Er en 2gen motor du har, For å skru opp trykket såpass (1,0 bar) tror jeg du må ha en fuel cut defencer, vet ikke hvor fuel cut grensen på 2 gen går, på 3gen går den på 1,2 ihvertfall...
Grattis med en morsom bil :D
 #312241  av steina89

GetAttachment-2.aspx.jpeg
GetAttachment-2.aspx.jpeg (39.42 kiB) Vist 1342 ganger
ja folk ville se litt bilder;) så heiv opp noen bilder;) merk deg att det er mobil camera uten noe som helst fargesans:P ser jo hvit ut på bildene;) men en liten smakebil vertfall:)
med skinn int selvfølgeli;)
 #312243  av steina89

Gjikk litt fort i svingene istad;) kansje likegreit å sjule skilt nre siden den er ommbygget:)

BTW hva er orginal trykk på desse bilene? 0,6?
Vedlegg
GetAttachment-1.aspx.jpeg
GetAttachment-1.aspx.jpeg (148.89 kiB) Vist 1325 ganger
Sist redigert av steina89 den 16 jan 2009 16:50, redigert 1 gang totalt.
 #312311  av James

Larsen skrev:Ser du har den japanske 2gen motoren, så da tipper jeg at bilen er ombygd?
Vil tro den er ombygd ja siden det ikke er turbo-motorlokk på den.
Larsen: Hvordan klarer man å skille mellom 2gen. og 3gen. bare av å se på motoren?
 #312314  av Xlr8

tror den bilen har gådt i rogaland tiligere.. kjøpt den av en som heter even?
i så fall er marcus som har byttet mootor i den for en del år siden
 #312335  av mr2storbrua

James skrev:Hvordan klarer man å skille mellom 2gen. og 3gen. bare av å se på motoren?
1. AFM
2. Twin Entry Turbo står ikke på 3.gen
3. Mener det er litt annerledes på min, er skrudd på en "kanal" til å legge pluggledningene i.
Vedlegg
mr2turbo.jpeg
mr2turbo.jpeg (58.22 kiB) Vist 1209 ganger
 #312372  av steina89

stemmer at den er ombygget å att even er tidligere eier, å att marcus har bygget den:) mye folk vet rundtom;)
vurderer salg,så vist noen er int så ta kontakt;)
 #312375  av James

steina89 skrev:stemmer at den er ombygget å att even er tidligere eier, å att marcus har bygget den:) mye folk vet rundtom;)
vurderer salg,så vist noen er int så ta kontakt;)

Pm sendt :wink: