TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vuredere mr2... trenger noen svar

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #3112  av oleidar

Har akkurat vraket mx5'en min lurer derfor på om min neste bil bør bli en mr2 mk2?... Har prøve kjørt en og har noen spørsmål:

1. Den bilen jeg prøve kjørte hadde en laaang girstang som føltes som om den var laget av plast å festet med dobbelsidig teip... finnes det noen gode short shiftere som er kortere og føles fastere??

2. Den jeg prøve kjørte hadde problemer med girkassen som gjorde at en ikke kunne gire før turtallet var kommet ned godt under 3000, er dette vanlig????

3. Forsikring... (mx en kostet 78000,- for 50000 km ligger mr2en bedre ann? å nei... jeg betalte ikke 78000 ... kjørte nesten uten :) )

4. Dersom noen har kjørt mx5... er mr2n like morsom og kjøre???

5. evt andre ting jeg bør se etter når jeg skal ut å handle???

Ole

x mx5 eier

ole@mx5.no
http://mx5.no

#3113  av Morten

1. TRD har short-shift kit.
Nyere modeller har også kortere spak orginalt enn tidligere modeller (min '95 har ihvertfall det...)

2. Ellers er vel synkroniseringa til 2.gir er vel det mest kjente gir problemet...

3. Jeg betaler ca. 8000 for full kasko, 16000km hos IF. Tips til alle som er forsikret hos IF: medlemskap i Norsk Jeger og Fiske (koster 400,- i året) gir deg 15% avslag på skadeforsikringer!

5. Turboversjonen f.eks. :wink:

#3118  av CelicaTurbo

92+ modellen har kortere girspake sammen med revidert understell. I tillegg er det flere kit tilgjengelig for enda kortere girspake bl.a. fra TRD.

Ikke alle biler som selges som 92 har disse forbedringene for skiftet skjedde halvveis gjennom året. Se etter en frontleppe i svart plast fremme som stikker vel 3-4cm frem. Tidligere modeller hadde ikke dette stykket. Se også etter om sidelisten som løper langs hele bilen er lakkert i bilens farge (i mørkere tone) eller om den er svart. 92+ modeller har denne lakkert i bilens farge. Er bilen svart så ser du ingen forskjell så klart :)

syncroringer til 2. gir er et normalt problem som er dyrt å fikse. Å finne en bil uten dette skulle ikke være så vanskelig :)

ellers, om den er gøyere enn MX5 vet jeg ikke. Mazdaen er vel lettere men har mindre motor så de er vel gjerne like kjappe men jeg kan tenke meg at MR2'en føles mer stabil i fart pga tyngden? Prøv selv, det er absolutt beste måten å finne det ut på :)