TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Varsel lamper !

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #310709  av siragnar

Hei! har søkt litt på forumet etter jeg var på veg hjem i sta og trenger litt hjelp!, 4 varsel lamper begynte å lyse samtidig :shock: , (bremse, olje, (den gule) batteriet og den rød på høyre side med bilde av motor og vifte?. Hva kan være grunn til dette?
Lurer på om det kan være noe med strømmen da den mulig falt litt, er ikke sikker men tror den gikk litt ned.
Så skal sjekke om jeg har strøm på batteriet i mårra ellers kan det være en feilkode.. ? Lukter en tur til Toyota...
 #310718  av lasse

Er nok et tegn på at den ikke får ladestrøm ja, skjedde med meg når dynamoreima røyk.
 #310731  av siragnar

Da har jeg funnet feilen! Dynamoreima har røket av! Så da er spørsmålet om det er såpass med plass at man kan bytte den selv? eller blir det mye arbeid tro?
 #310736  av perle

siragnar skrev:Da har jeg funnet feilen! Dynamoreima har røket av! Så da er spørsmålet om det er såpass med plass at man kan bytte den selv? eller blir det mye arbeid tro?
Går ann å bytte selv.. Men det er skikkelig dritt jobb vis du ikke har gjort det før..
 #310752  av Helgeland

det var en hel post her i sommer ang bytte av dynamo.. og da ble det sagt at reima måtte tas av og på ovenifra. og dynamoen nedenifra men husker ikke helt. men har du tålmodighet så går vel alt... har hørt at det er verre på eu turbo enn på gti:P lykke tiL
 #310753  av inzane2012

lurte på det samme da jeg bytta dynamoen, men du kan klare å nå begge deler ovenfra, og hvertfall vist reima har detti av, er ganske trangt om plassen med dynamoen, men så fort du har lokalisert di 2-3 skruene som du må løsne er det egentlig ikke noe stort problem. vist du søker litt på forumet om dynamo så finner du sikkert tråden jeg hadde om den, der står det mye info.
 #310775  av Ivar

Dette er ikke en komplisert jobb. Det går fint an å gjøre det ovenifra.