TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TRD fjærer, Hva slags papirer trenger jeg?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #304489  av mr2pondus

Fikk endelig TRD fjærene mine her om dagen.Men det fulgte ikke med noe leslig i pakka.
Kun en lapp på japansk.Får jeg godkjent dette på biltilsynet uten mer dokumentasjon?
Skal kombineres med gule koni dette.
 #304497  av lasse

Får nok ikke tak i det til TRD fjærer, få tak i noe billig dritt med tüv papirer, godkjenn med de og bytt over, eller bare gi beng i å gjøre noe som helst...
 #304506  av ArildM

En kan jo hevde det er originalt toyota ekstrautstyr?
Hvis ikke er det vel bare StyleAuto i tyskland som faktisk har senkefjærer til Mr2 Mk1 som er TüV på.

Har TRD fjærer til Mk1 men har ikke montert dem, tenkte bare å prøve meg på at det er originalt ekstrautstyr om det skulle bli spørsmål på Eu'n :?
 #304610  av PÃ¥l

Jeg har TRD senkefjærer, og har aldri fått anmerkning på det ved EU kontroll. Men kan jo hende det er fordi at de er svarte og ser helt originale ut :)
 #304722  av mr2pondus

Nå har jeg ringt det som kan ringes. :( Det ser mørkt ut for noe godkjenning her ja
Irriterende at det ikke er automatikk i slikt så lenge det er originaldeler!!! :evil:
Men de skal på okke som!
 #304796  av ArildM

Hold tyst, og si at det er original senk hvis noen skulle spørre under eu kontrollen.
Tipper det er det aller enkleste. Nå er en vel stort sett bannlyst hvis en nevner både Japan og Import på biltilsynet så det er vel bare å glemme å få godkjenning med mindre du har papirer på at dette er originalt utstyr også i europa, men så er jo Toyota ikke akkurat av de som deler ut slike papirer i fleng...
 #305548  av Anders gullstein

Jeg har TRD fjærer godkjent på min mk1. Fikk anmerkning på dette på en EU kontroll og ringte Toyota og spurte om det var noe papirer å få tak i til dette, men de sa det ikke trengtes siden det er orginalt Toyota tilbehør. Ring Ramstad bil og spørr. Var heller ikke noe problem å godkjenne pga av at det er orginalt Toyota.
 #305583  av mr2pondus

Dette er interessant. Vet BT at det er originalt? TRD kan jo i demmes øyne stå for mye rart.
Jeg har kvittering med produktnr liggende.
Toyota Arendal kunne ikke/ville ikke gjøre en dritt. :evil:
 #305587  av Anders gullstein

Ring Toyota Ramstad bil, de solgt TRD for noen år siden, så de kan nok bekrefte at dette er orginale fjærer.

Regner med at det er en del folk på Toyota som heller ikke vet hva TRD er for noe
 #306056  av ArildM

Hold meg oppdatert på hva du får tak i av papirer, skulle gjerne ha hatt en kopi selv :)