TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• NÃ¥ er jeg en rakafant...!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #2988  av Bjørni

Ahhh... NÃ¥ har jeg bestilt Butterfly eksos... blir julekos for meg :)
Og så har jeg også bestilt "Blitz Dual SBC Power Meter i-D" noen som har prøvd denne? Satser på at jeg får den inn i ventilasjonen i midtkonsollen!
Sist redigert av Bjørni den 03 des 2002 21:20, redigert 1 gang totalt.

#2989  av Christian

Holdt på å kjøpe det jeg og, ser bra ut :)
Hvordan går prosjektet ditt?

#3039  av MR2turbo

Høres bra ut Bjørni!! Det blir bedre det enn å få tak i en orginal en ;)
Forresten jeg har vært litt opptatt i det siste, men skal få tatt en tur nedover med dvd'en til deg en dag..

#3044  av CelicaTurbo

Blitz SBC er ikke det en boost controller? Viste ikke at du hadde turbomotor engang jeg :) Men, med litt jobb passer den nok i ventilasjonen, ellers kan du jo plassere den under stereoen din kanskje om du ikke har standard stereo da..

forresten.. bilen din ligger ikke under Eiere?

#3048  av Bjørni

"Blitz Dual SBC Power Meter i-D" viser HK, fart osv...
"Blitz Dual SBC i-D" er boostkontroller, denne kommer senere siden pengene ikke strekker til helt enda! Har handlet uvanlig mye til bilen i det siste!
Angående "Eiere" så har jeg bevisst ventet med å sende deg en mail, vil få alt installert og klart før jeg tar bilder!

Markus: Helt iorden, har vært svært opptatt selv, den DVD`en hadde jeg glemt :wink: Haster ikke!
Sist redigert av Bjørni den 05 des 2002 22:30, redigert 1 gang totalt.

#3051  av CelicaTurbo

hm, peil på hvorfor de kaller meteret "dual SBC" da? kanskje pga at det tilhører samme serie da :) Men, kjekt med effekt-måler da :) du får gi oss tilbakemelding om hvordan gøyen fungerer når du har installert det da :)

#3135  av Bjørni

:D
Fikk nettopp vite at jeg er den første som har kjøpt Butterfly sitt eksosanlegg utfor USA!

Da har jeg hvertfall noe som skiller min kjære MR2 fra alle andre 8)
Får eksosen den 16.Desember, håpet å få tatt noen bilder eventuelt lydfiler..? :D
Må forresten fortelle at Markus er så behjelpelig at han låner meg sitt gamle eksosanlegg gjennom den "laaange" ventetiden til det nye kommer! Noe som jeg er svært takknemlig for!

#3160  av CelicaTurbo

hehe, det er flott å ha noe som ingen andre har, det er noe jeg liker godt selv :) Men, det er gamle turbo-eksos du bruker på din NA bil da eller? Har lest om en del 5S-FE folk i USA som bruker 3S-GTE eksosen som effekt eksos med bra hell nemlig..

#3163  av MR2turbo

Morro at du får et unikt anlegg i Europa, da, da stemte det som jeg trodde at det ikke var andre i Norge :) Forresten bare hyggelig å kunne være til hjelp ;)

#3172  av Bjørni

Kristian: Nei, turbo- eksosen skal brukes på en turbo- motor :D
Det er like før bilen blir klar (har byttet fra NA til TURBO)! Derfor låner jeg eksosen til Markus frem til jeg får mitt Butterfly- anlegg fra USA!

#3175  av Christian

Blir morro å høre hvordan den går da :D
Hvilken modell har du, hva har du gjort med den og hva skal skje?

#3181  av Bjørni

Christian: Jeg har en svart `91 som får 2.gen turbomotor fra Japan imontert imårra! Ellers så er det bare en del småting som dørlister, lo-tech gaugepod, nye gulvmatter, turbometer, luftfilter (Apexi), blitz powermeter og eksos!
Planer fremover er mange, altfor mange, kjenner kanskje deg selv igjen?
Det første vil bli downpipe, det skulle jeg hatt akkurat NÅ, siden motoren ikke er satt i enda, så mye enklere å montere!
Til våren blir det nye dekk og felger, blitz boostmeter blir også en selvfølge, Turbo XS dumpventil og clear corners!
Må også fiffe opp med litt styling, frister fælt med Border.
Men jeg er ikke helt sikker....jeg tar det som det kommer!
Hvordan funker bilen din da? Noen oppgraderinger på gang? Har du bilder av eksosen din foresten?

#3182  av Christian

Jeg kjenner meg godt igjen ja :D
Kjøpte Blitz SBC type S i går, skal skaffe olje og eksostemp snart, samt godkjenne bilen og prøve å få skrapa sammen til en omlakkering.
Alt av plastikk er lakket med quicklakk :oops:
Lystgass er også aktuellt, men vil komme i havn med resten først.

Det ligger bilder av eksosen under eiersidene, men de er dårlige.
Skal oppdatere de så snart bukken blir ledig igjen.

#3184  av erling

Quicklakk? Må vel fjerne ALT det før skikkelig lakkering, ellers "koker" det/ den nye lakken løser opp den gamle, kan fort bli litt ekstra jobb det...

#3193  av CelicaTurbo

gøy med ny motor da og lykke til med jobben så klart! og, tilbakemelding her når smilet går fra øre til øre da :D