TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterprosjekt 2...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#29434  av Christian

Har skrudd på bilen i 4år om en mnd, så det er ikke det største problemet :wink: Det eneste jeg ikke har hatt opp er hanskerommet og bensintanken :roll:

Her kommer noen bilder igjen :)
Vedlegg
Montert ringen i døra, har brukt gjennomgående bolter og Tec-7, den flytter nok ikke på seg med det første ;)
Montert ringen i døra, har brukt gjennomgående bolter og Tec-7, den flytter nok ikke på seg med det første ;)
Utforingsring 2.jpg (17.84 kiB) Vist 1028 ganger
Ferdig tilpasset til dørtrekket, har ca 2mm på hver side.
Ferdig tilpasset til dørtrekket, har ca 2mm på hver side.
Utforingsring.jpg (20.31 kiB) Vist 1028 ganger
Hullet etter 6,5" som sett der før.
Hullet etter 6,5" som sett der før.
Tom dør.jpg (36.21 kiB) Vist 1028 ganger

#29436  av Christian

Noen flere...
Vedlegg
Diskanten satt inn.
Diskanten satt inn.
Diskantdeksel 2.jpg (17.64 kiB) Vist 1026 ganger
Tomt deksel.
Tomt deksel.
Diskantdeksel.jpg (14.92 kiB) Vist 1026 ganger
Elementet ferdig satt inn.
Elementet ferdig satt inn.
Utforingsring 3.jpg (21.1 kiB) Vist 1026 ganger

#29437  av Christian

Hæpp!
Vedlegg
Instrument panelet, bør gi god varsling om det skulle skje noe, f.eks ei rød diode som tenner om den ekstra bensinpumpa skulle stoppe.
Instrument panelet, bør gi god varsling om det skulle skje noe, f.eks ei rød diode som tenner om den ekstra bensinpumpa skulle stoppe.
Instrumentpanel.jpg (18.86 kiB) Vist 1023 ganger
Dørtrekket påmontert, med god klaring til elementet :)
Dørtrekket påmontert, med god klaring til elementet :)
Dørtrekk.jpg (46.64 kiB) Vist 1023 ganger
Montert på siden av tanken, såpass langt frem at setene kan reguleres normalt.
Montert på siden av tanken, såpass langt frem at setene kan reguleres normalt.
Delefilter.jpg (11.44 kiB) Vist 1023 ganger

#29438  av Christian

De siste denne gangen...
Vedlegg
Midtkonsoll 2.jpg
Midtkonsoll 2.jpg (21.59 kiB) Vist 1022 ganger
Som sagt, tette toppen og skjære på nye hull til div instrumenter og brytere, samt få alle overganger jevne slik at det ser fabrikk ferdig ut.
Som sagt, tette toppen og skjære på nye hull til div instrumenter og brytere, samt få alle overganger jevne slik at det ser fabrikk ferdig ut.
Midtkonsoll.jpg (20.64 kiB) Vist 1022 ganger

#29443  av Per-Ø

Du er en ulv til å støpe glassfiber. har støpt en del selv på bilen min men det er et jevla dritt arbeid klør noe i helvete. men det er jo eneste måten for at skjøter ikke skal sprekke. kommer til å bli bra når du blir ferdig :!:

#29446  av Christian

Det klør som f ja, men så lenge det blir bra er det greit :)

#29452  av sindrejl

steike dette kan du! nyyydelig

#30294  av Christian

Da er jeg igang igjen, fikk hentet meg en 1rev turbo blokk i helga :D
Den ble levert til Sylinderservice i dag for borring så fort som mulig!

#30340  av jumbo

Hehe, jeg kommer til å sette motoren jeg henter i Danmark hjemme i Uvdal, så det er bra om du blir ferdig snart så jeg kan begynne å mase på deg :D

Bare tuller :)

Planen er å sette den i Uvdal, og plukke den ut av vraket samt kjøre litt pussing / utbyttinger utover vinteren. I april/mai blir det ei hektisk helg hos en kompis her på Kongsberg, men noen skikkelig lange, intensive, slitsomme dager i verkstedet :)

#30346  av Christian

Fint du setter den i Uvdal da, greit å vite at jeg har en 3gen bare 15min unna om noe skulle skje med min egen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

#30522  av Christian

Da er midtkonsollen så godt som ferdig, mangler bare å plassere 6 brytere, 2 punch remote og ett temp display. (Kopierte deg på den siste Celicaturbo, det var en god ide!)
Har bare satt inn ett meter jeg hadde liggende for å vise, det er biltema og skal ikke brukes :wink:
Legger inn noen utkast, siden jeg ikke er helt sikker på hvor jeg skal gå herfra, så det er fint om dere synser i vei :)
Vedlegg
Forslag 2.jpg
Forslag 2.jpg (22.38 kiB) Vist 873 ganger
Forslag.jpg
Forslag.jpg (22.43 kiB) Vist 873 ganger
Slik den ligger nå.
Slik den ligger nå.
Midtkonsoll.jpg (19.88 kiB) Vist 873 ganger

#30523  av Christian

Siste...
Vedlegg
Vil dette være en ok plassering om jeg lakker og styrer litt? Har rett og slett ikke plass i midtkonsollen er jeg redd...
Vil dette være en ok plassering om jeg lakker og styrer litt? Har rett og slett ikke plass i midtkonsollen er jeg redd...
Turbotimer.jpg (36.2 kiB) Vist 873 ganger
Forslag 3.jpg
Forslag 3.jpg (22.31 kiB) Vist 873 ganger

#30535  av angrykid

Litt synsing, siden jeg er ny på forumet! :-D
Forslag3 herjer. :D det blir kongebra.

Er ikke helt sikker på hva det siste bildet ditt var for noe, men har du mulighet til å eventuelt flytte det foran girspaken? men der ligger vel kanskje noe overføringsstash til kassa.. hmm.. Jeg tenkte på den plassen der den lille plastbrikken viser hvor gira er.. (i allefall slik det var på min mk1) Hadde gjort seg med noe brytere der, eller noe slikt, da det er lett tilgjengelig.

#30599  av CelicaTurbo

stemmer for forslag 3 jeg også :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 27