TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TTE Senkesett pÃ¥ IS 200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #297922  av dixxy

Heisann,

Har en 99 mod Lexus IS 200 importert fra Sveits. Tenkte jeg skulle senke denne og bestilte derfor TTE senkesett, nå har jeg demontert ene fjæra foran og montert på senkefjæra.

Når den originale fjæra og senkefjæra står ved siden av hverandre er senkefjæra 5 cm kortere enn den som først sto på, men når jeg har montert den på bilen er bilen faktisk 0,5 - 1 cm høyere på den siden jeg nettopp har satt på senkefjær enn på motsatt side med gamle fjæra..kan dette stemme overhodet?

La merke til at senkesettet hadde fjærer med 1 spindel mer og litt tykkere, til tross for at fjæra var lavere i høyde.

Gir null mening for meg å bytte de 3 andre fjærene dersom bilen faktisk er høyere uten senkesett enn med....hmsk! Any comments?
 #297931  av angrykid

Ett av to som kan være mulig årsak her. :)

1: bilen er allerede senket med uoriginalt senkesett. Dette har jeg ikke stort peiling på, men jeg forestiller meg at det kan være det som er tilfellet her. Har du bilder av bilen før du bytta fjærene, sånn atman får sett hvor lav/høy den er fra før?

2: tte fjærene kanskje setter seg litt, eller de er feilmontert, altså ikke helt på plass der de skal stå i sporene sine. Dette er jo relativt enkelt å sjekke. Regner også med at du har gjort det, men kan være greit å dobbelsjekke dette.
 #297934  av Geir

Her er det snakk om min forrige bil, og den var ikke senket i utgangspunktet. Det skal være originale dempere og fjærer på denne. Jeg kan heller ikke skjønne annet når den er så høy bak som den var da du hentet den. De fleste her inne vet at jeg satt på coilovers selv, og at jeg fjernet dem før salg.

Du blingser tilfeldigvis ikke litt slik at du sammenligner senkefjæra for en av de fremre demperne med en originalfjær som skal stå på en av de bakre demperne? Alle har lov til å blingse litt isåfall...:) :)

Det høres hvertfall utrolig merkelig ut, for om du ser på noen bilder av IS200 med 30mm senk, så ser du stor forskjell på dem og din slik den er nå, spesielt bak.
dixxy skrev:men når jeg har montert den på bilen er bilen faktisk 0,5 - 1 cm høyere på den siden jeg nettopp har satt på senkefjær enn på motsatt side med gamle fjæra..kan dette stemme overhodet?
Har du hevet hele fronten eller hele rumpa samtidig, eller kun et hjul/en side? Blir vanskelig å sammenligne dersom du kun hever ei side om gangen, tror jeg.
 #297944  av Amund

Når du har montert fjæra, så rull bilen litt fram og tilbake for at den skal komme ned i normalposisjon. Om du berre slepper den rett ned av jekken vil den stå litt i "spenn" om du skjønner? Og bilen setter seg rimelig bra på TTE fjørene etter nokon tusen kjørte km. Du kan sjå på tråden med min bil her: viewtopic.php?f=62&t=23342&start=30
Min har TTE fjører og Bilstein dempere. Merk at bilen blir litt lavere med Bilstein dempere enn orginal demperne, legg spesielt merke til at den faktisk er flat, og ikkje litt høgere på hekken som med orginal dempere...
 #298314  av dixxy

Hei igjen,

Regner med jeg var i overkant ivrig etter å måle høyden før jeg tok den ut på første tur og derfor ble i tvil på høyden i forhold til det originale, men etter en liten kjøretur så alt mye bedre ut og fjørene hadde "satt seg". Monteringen er det ingenting å si på :wink: det ser faktisk meget bra ut, ville hverken ha senka mer eller mindre så jeg er kjempefornøyd med fjærene fra TTE 8) kan poste noen bilder når jeg har byttet bake også.. etter det blir neste prosjekt røde calipre med hvit lexus logo på de foran og hvit L på de bak, deretter fotografering og en del runder i photoshop med en kamerat som er meget flink å modde biler der =)

Takk for forslagene =)
 #298581  av galx

dixxy skrev:
.. etter det blir neste prosjekt røde calipre med hvit lexus logo på de foran og hvit L på de bak, deretter fotografering og en del runder i photoshop med en kamerat som er meget flink å modde biler der =)

Takk for forslagene =)

Heisan.
Ta en titt på prosjekttråden min (link under), har bl.a. lakkert kalippere og satt på logo :wink:
Gjør seg veldig med åpne felger.
 #298681  av dixxy

Skikkelig nice det ja, har liggende logoer jeg bestilte fra Singapore, min IS er sølvfarget, så blir røde calipre med hvit "L" og "Lexus" logo så snart jeg får tid å sette i gang :D
 #298777  av Geir

dixxy skrev:Skikkelig nice det ja, har liggende logoer jeg bestilte fra Singapore, min IS er sølvfarget, så blir røde calipre med hvit "L" og "Lexus" logo så snart jeg får tid å sette i gang :D
Få ut litt bilder og sånt etterhvert da, dixxy. Savner bilen litt i ny og ne, og glemmer aldri det siste "bildet" jeg har i hodet av henne da vi sa byebye på Elkjøp :mrgreen:
 #302815  av dixxy

Få ut litt bilder og sånt etterhvert da, dixxy. Savner bilen litt i ny og ne, og glemmer aldri det siste "bildet" jeg har i hodet av henne da vi sa byebye på Elkjøp :mrgreen:
Her kommer endelig noen bilder, bildene er ikke helt topp da de ble tatt med mobil i tussmørket, men viser ihvertfall noen improvements :D

Først bilde fra senkinga, tok lang tid før jeg fikk tid å montere bakfjærene i tillegg til at det tok en del lengre tid å montere enn fremme, men her er endelig resultatet tatt med 17" Lexus felger:
Bilde

Neste bilde er av mine lakkede calipere, første bilde med vinterhjula, det andre med sommerhjula på. Lakkjobben som jeg gjorde selv ble utrolig bra og touch-up'en med stickersene toppet det hele :D
Bilde

Bilde

Flere bilder kommer senere, mulig jeg oppretter en prosjekttråd på forumet da flere mods er på vei :wink: Skal se om jeg også får byttet bildene med skikkelige bilder.
 #302822  av Neo

ser flott ut dette :mrgreen:
 #302858  av galx

Exelentio ! Ser bra ut det der ja:) Gjør seg med litt lakk på bremsekalippere.
Har du videre planer for høsten / vinteren ?
 #302905  av Amund

Eg har begynt å lure på om det har skjedd forandringer på TTE sitt senkesett. Fordi min bil er ein del lavere enn din, og den har samme mod's. :?
 #302906  av Geir

She's looking good! Godt å se at x'en blir godt tatt vare på, dixxy....he he. Det er veldig artig om du oppretter en prosjekttråd! Den vil bli lagt i favoritter her hos meg, hvertfall :)