TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• turbo-høvler

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #30283  av chris

Dette er et utdrag fra irc-kanalen vår, #ts-ogn. Siden det var et snev av turborelatert, så tenkte jeg at det var gøyalt lesestoff for flere :P

Jeg sier bare.. hvor tar de det i fra :D

=================
[22:51] <Slidee> hvorfor heter Gilette Mach 3 turbo? Det er ikke som om høvelen får pressa inn mer luft eller noe...?
[22:52] <Jostein-> jo faktisk
[22:52] <Slidee> Jostein- forklar? :D
[22:52] <N`Light> Slidee: den uten turbo når bare mach2
[22:52] <Slidee> N`Light - hvorfor heter den Mach 3 da? :D
[22:53] <N`Light> Slidee: Den uten turbo heter Mach2.. m/turbo: mach3.. kommer en twin-turbo mach4 snart ;]
[22:53] <Jostein-> jo nå skal du høre:Det virker bare når/om du barberer deg i ræven,og slipper en fis.Da vil Mach 3 Turbo dra nytte av den luften og komprimere den,og evt nå maks ytelse!
[22:53] <Slidee> N`Light - hehe, mach4 twinturbo høres rå ut...
[22:54] <Jostein-> fins ikke dumme spørsmål,bare dumme svar ;)
[22:54] <Slidee> eller så kan jeg jo bare barbere meg fremfor en hårføner eller noe...
[22:54] <Jostein-> Slidee nei det gjør ikke samme nytten
[22:55] <Slidee> hører jeg at turboen spinner opp da el? og fåes den med dumpventil? hva slags turbo er det? hybrid?? Kan man ettermontere keramisk turbo??
[22:55] <Slidee> JEG VIL MODDE MACH3'en MIN!!
[22:55] <Jostein-> men du kan evt trekke en slange/rør fra anus og opp til intaket på mach 3 turboen,men du shaver barten etc men husk at evt overflødig luft(promp) sive ut
[22:56] <Jostein-> Slidee: er en greddy turbo og ja du kan montere dump
[22:57] <Slidee> Jostein- -drittøft, da digger damene meg..når jeg står og barberer meg, og det høres små pssst-lyder fra høvelen når jeg tar nytt drag
[22:58] <Jostein-> Slidee ja enkelte vil nok finne det rimelig rått ja!Men du er ikke skikkelig KIS før du slipper en dravelig fjert med 5kilos trykk,da spinner turboen maks og dumpen blir deretter!
[22:58] <Slidee> ja, fy flate...da går det unna så skjeggstubbene spruter ut av eksosen!!
[22:58] <Jostein-> hvilket ladetrykk kjører du den med?
[22:59] <Slidee> 2 bar nå...tenkte jeg skulle uppe trykket etterhvert
[23:00] <Jostein-> ja kjører med 2,2 jeg funker fett d..men spørs når du shavet sist liksom om det er lenge siden bør du begynne litt lavt gjerne 1,6 for så å høyne etterhvert
[23:01] <Slidee> ja..tenkte det. har montert trykkmålet på håndtaket, og når jeg skyller høvelen så går mye av krafta ut... litt kjipt :(
[23:02] <Jostein-> Slidee du kan også impotere trim-blader fra http://www.illegalshaving.com da kan du visst kjøre opp til 2,8 bar trykk,samma som dahlback har på sin sports-høvel extreme edition
[23:02] <Jostein-> Slidee du har vel carbon vinge på den?
[23:03] <Slidee> ja, har hørt om Dahlback-høvelen...den er visst dritrå. Han hadde den med på GateHøvel 03 i fjor. Steike den gikk unna!!
[23:03] <Slidee> Nei, kjører originalvinge fortsatt jeg *flau*
[23:04] <Jostein-> ja også tar den alt!ikke en stubb igjen..men det er fordi han har den nye Carbon-2004 edition spoiler`n som gir et unikt stub(mark)-trykk som gjør at den ikke overser noe den trenger dypere ned/inn i huden
[23:06] <Slidee> vet du om han kjører 18mm's tykkelse på fuktighetsstripa el? har hørt at jo tjukkere du har, jo bedre ansiktskonturfølelse får du..
[23:06] <Jostein-> måtte selge street-tannkosten min forrige uke for å få penger til nos kit til høvelen,så nå er det bestilt fra japan.
[23:06] <Jostein-> Slidee true?
[23:06] <Slidee> lol
[23:07] <Slidee> Jostein- tror det ja...men man må jo såklart oppgradere fjærene på bladene først da, funker jo ikke hvis man har komfort-fjærer liksom :P jeg har senka bladene 2 mm på min...
[23:07] <Jostein-> værsting høvel!
[23:08] <Slidee> hehe, street-tannkost har jeg lyst på... goide erfaringer med den el?
[23:08] <Jostein-> har fått gule koni,men har enda ikke senket,har hørt den blir mindre aerodynamisk da? :S
[23:08] <Slidee> vel...den gjør jo det, men det fikser man med vinga... så jeg må oppgradere min fortest mulig
[23:09] <Jostein-> Slidee ja den var best!tok stripa(gjeksel til gjeksel) på 0,32 sek!
[23:09] <Slidee> hå hå!! king of the face da!!
[23:09] <Jostein-> Slidee du kan få kjøpe vinga jeg hadde til street.tannkosten min å sette på høvelen
[23:09] <Slidee> ja? mye skal du ha for den? er det et bolt-on-kit el?
[23:10] <Jostein-> Slidee ja klart det.Neh føler meg snill idag skal vi si 3500?inkl mva?
[23:10] <Slidee> Takk takk!! Høres ut som en god pris det... sender du den i posten? frimerke dekker du vel selv el?
[23:11] <Jostein-> ja 3500 er ferdig levert men du må betale 150 i oppkrav.sender med norgespakken jeg
[23:11] <Slidee> oida...er den så diger?? vet ikke om jeg må bestille noe mer ballast jeg da altså...
[23:12] <Jostein-> Slidee blir du å se på shave-leegal 2004 da?
[23:12] <Jostein-> Slidee den er ganske kraftig ja,men er ikke tung den er også i karbon
[23:12] <Slidee> haha, og det lurer du på? jeg skal ha høvelen min på utstilling til og med!! Sammen med de andre fra GS-HCN ( Gillette Sports Høvel Club Norway)

====================

#30284  av Mr2 Mk2

OMG *gjemmer seg,prøver å finne på en unnskyldning*

#30286  av Christian

Dere må ha seriøse fritidsproblemer :lol: :lol: :mrgreen:
Dahlback høvelen ja... :lol:

#30311  av Erlend

Hm...var ikke meningen at dette skulle komme ut, nei :oops:

#30317  av memo

blir mest bare forvirra av avataren til Erlend og Chris jeg.. samme bilen jo..nesten :P

#30324  av chris

Erlend skrev:Hm...var ikke meningen at dette skulle komme ut, nei :oops:
hehe :D
var en ganske så public irc-kanal da, og jeg holdt på å le meg skakk når jeg leste det :mrgreen:

#30325  av chris

memo skrev:blir mest bare forvirra av avataren til Erlend og Chris jeg.. samme bilen jo..nesten :P
Hehe, er ikke samme fargen engang jo ;)
Avataren min er forresten av bilen MIN ;)

#30327  av Erlend

Hm...hadde planer om å endre avatar snart uansett :) Bilen har forresten en custom-farge...en avart av Toyotas originalfarge :)

#30333  av Ole-M

Hmmm...
Jeg har bare den gamle Mach3. Kan jeg turbokonvertere den?
takker for svar :lol:

#30337  av erling

Ole-M skrev:Hmmm...
Joa.. Seff, alt går jo.. ..men hvorfor tukle med en klassiker? En skal vokte seg for å undervurdere ekte NA-power.. ..litt fin-tuning på den.. ..og du har en giftig redskap... :twisted::twisted:

#30338  av Erlend

Ja for all del...trenger ikke å følge i våre fotspor! Jeg og Jostein går for max power, du kan jo heller jobbe med å få mest mulig respons ut av høvelen din? Hører du kan få kjøpt en høvel med twin-aksler i USA... ;)

#30344  av bose

Fins det SC-kit til mach2?Er litt kjipt med turbolag lissom.
Gullkornet fra Skody
[02:47] <Skody> tv2 nå!!
[02:47] <Skody> naken same!!

#30370  av Erlend

Hører jo med til historien at han skulle si "naken dame", men bomma fatalt på d'en og s'en :lol:

#30376  av bose

hysj nå du da.;) nå om jeg skulle få alle til å tro at skody likte nakne samer og greier,så kommer du og ødelegger *snufs*

#30400  av Mr2 Mk2

Ole-M skrev:Hmmm...
erling skrev:Joa.. Seff, alt går jo.. ..men hvorfor tukle med en klassiker? En skal vokte seg for å undervurdere ekte NA-power.. ..litt fin-tuning på den.. ..og du har en giftig redskap... :twisted::twisted:
...Hmm Erling nå må vi være litt forsiktig med hva man sier her.Dette er sansynligvis noe Ole-M har tenkt å bruke mye tid å ressurser på,så sjekk opp litt før du prater.Ole-M den høvelen du har er ingen racer,den gjør jobben sin men thats it.Om du er ute etter en høvel med gode ferdigheter og bra hud-grep har du valgt feil.Men det er en gammel klassiker som Erling sier.Men å turbokonvetere en vanlig Mach 3 er fyfy,toppen har store sjangser for rett å slett å smelte.Og hva skjer da?Jo i værsta fall vil den smelte fast i deg og pårføre deg store brannskader,og det er ikke eneste problemet med å konvetere en vanlig suge-Høvel til Turbo høvel.Du vil totalt miste feste og grepet,kanksje du fortsatt klarer å styre den ved lav fart(turtall),men når turboen kivkker inn er det fare for en breisladd av utenomjordiske dimensjoner.Ikke engang få meg til å starte på åssen det blir å få godkjent den der hos din lokale forhandler.!Og om man ikke kjøper spesielle blader fra et lite tuning-firma i Vietnam,vil dette være noe av det første som ryker.Men som sagt ikke det siste.Så det jeg foreslår er å bare oppgradere den med filter og kvassere kammer.Kjøp gjerne blader med mer downforce også etterhvert som den begynner å gå bedre,det vil gi deg mye bedre kontroll over "dyret" ditt.Det er ikke stort mer du kan gjøre for høvelen,men det er jo ting du kan gjøre for bedre komfort for deg selv,foreksempel legge ny gummi rundt håndtaket,gjerne med riller eller lign for bedre luftgjennomstrømning men dette er en smak sak.Moralen blir vel om du er ute etter en "værsting" selg din gamle og kjøp deg en ny Mach 3 Turbo.Da kan jeg og Erlend(slidee) svare på det meste du lurer på :) og du kan få stå med oss gs-ogn treffene(gilette sportsshaver-owners group norway),kanksje til og med få en prøvetur :D