TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• t-tak lekker, mangen som er plagte med dette?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #300836  av Xlr8

hei min mr2 lekker nå som en sil, har prøvd alle triks.
smøre, justere, varme, smøre, legge egne gummi lister funka til en viss grad men er ikke så hendigt etter og tatt av og på taket.

må jeg bite i de sure eplet og kjøpe nye får 4300spenn? er sinsykt dyrt da..
 #300864  av Xlr8

har alt prøvd meg på et slikt ebay kjøp. delen stemte ikke sist gang jeg prøvde.. så får heller kjøpe orginalt nestegang:P
 #300869  av inzane2012

hadde nøyaktig det samme problemet... og løsningen koster deg den nette sum av 50 spenn å fikse;) stikk innom nermeste biltema sjappe og kjøp en tube med pakningssilikon og smør ett litt tjukt lag på gummilista på begge sider av taket, du kan sikkert smøre det på pakningen på selve taket, eller den som er på bilen, jeg gjorde det siste og det har funka bra så langt:) bare husk på at vist du bruker denne så skal det ikke så mye som skal til for å fjerne det, er bare å pirke litt på det så løsner det egentlig ganske lett, men vist du lar det vere ifred så holder det lika godt som det skulle vert orginalt:P
 #300900  av ElViz

Fant dette på ebay men er litt usikker..

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MR2-T-To ... enameZWDVW

Er jo liste er det ikke? :p
Tror nok denne er grei, det er Orginaldeler denne karen har, og jeg tror ikke det er noen forskjell på US og Europeisk modell på dette.
Han har forresten orginal TRD shortshifter også.. :P
 #301307  av BT-GTI

ok før du begynner med tettningsmasse så er det sånn at hvis du tar av t-taket og skrur av det plastdekselet så ser du at du kan justere vinduet i alle retnigner ut ,inn, opp eller ned prøv det først. du vil sikkert gjøre det verre først men så finner du ut av hva som skal til..
 #301353  av Sven

cypher2k skrev:Du kan kjøpe noen eksentriske 'braketter' som gjør at du får justert taket ned mer mot lista. Toyota selger, men husker ikke delenr. Kostet rundt 60 spenn:)
Det funka hos meg:)
http://mr2.noegruts.com/ttops/ttops.htm
 #302647  av Xlr8

jeg gjorde de simpelt denne gangen:P fikk nyt får 2650kr får begge sider=) ca de 1 side koster her hjemme:P
ble mye mindre suselyder og helt vanntett=) og viktigst av alt ingen ting jalla greier=)
 #302748  av Xlr8

niks kjøpte av en slekting i usa som kjøpte de på toyota=)=) litt lang leverings tid men:P
 #302754  av inzane2012

Xlr8 skrev:niks kjøpte av en slekting i usa som kjøpte de på toyota=)=) litt lang leverings tid men:P
du får prøve å skaffe litt flere da, sikkert mange her inne med ett t-tak som lekker og ikke vil betale 5000kr for ett sett med pakninger:)
 #303087  av Xlr8

takker for tipset;) har lagt ut ett sett på privathandel nå=)
vist flere er intresert så send meg en pm;)