TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Uøkonomisk lampa i dash lyser konstant

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #302048  av samejon

Har slik indikering på om jeg kjører økonomisk eller ikke i dashen på min celica gt-i t16. Problemet er at det kun lyser i uøkonomisk. Lurer på om det er føler eller lignende noe sted som gir feil signal. Er det noen som har vært borti dette før? eller som har noen tips til hvor man skal begynne å lete?
 #302053  av Daniel HS

samejon skrev:Har slik indikering på om jeg kjører økonomisk eller ikke i dashen på min celica gt-i t16. Problemet er at det kun lyser i uøkonomisk. Lurer på om det er føler eller lignende noe sted som gir feil signal. Er det noen som har vært borti dette før? eller som har noen tips til hvor man skal begynne å lete?
Hadde noe lignende på CSen min rett etter jeg kjøpte den. Hadde en aldri så liten eksos lekkasje (stortsett fri eksos). Da fikk jeg "uøkonomisk kjøring" hele tiden, regner med lambda verdien var feil eller noe slikt.

Så er sikkert noe elektronikk/sensorer som enten måler en feil eller regelrett tuller seg. Evt lambdaen som er gåen? Hvorvidt plugger og tenning virker inn på det der skal jeg ikke si noe sikkert om. Sikkert andre her som kan fortelle mye bedre hva som kan være galt.

HÃ¥per iallefall du finner ut av det :)
 #302075  av egotrip

har vært borti at luftmengdemåleren var dårlig festet og resulterte i dette problemet også ( tho var dette på en Camry )