TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Turbomotor i mk1

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #301457  av ArildM
 
Finnes ingen originale 4AGTE men på linken over står absolutt alt du trenger å vite om hva du må gjøre alt etter hvor mye du vil hente ut av hk.
Det skal gå fint med opp til 200hk på en overhalt 4AGE av nyere type, etter det må en del innmat byttes.
 #301458  av Pgus
 
ArildM skrev:Finnes ingen originale 4AGTE men på linken over står absolutt alt du trenger å vite om hva du må gjøre alt etter hvor mye du vil hente ut av hk.
Det skal gå fint med opp til 200hk på en overhalt 4AGE av nyere type, etter det må en del innmat byttes.
Nja... 4a-gze tåler en GOD del mer uten å bytte innmat... Men da må kompressoren byttes til noe større, eller erstattes med turbo
 #301517  av SanAndre
 
Sendte forøvrig enda en mail til Egon i Danmark. Han sier han selger rear cut Mr2 4agze med HKS knaster - bananmanifold - storremskive ca180hk til 17000dkr, noe som blir ca. 19000 norske. Han nevner også at han har lagd turbomotor før med ca. 350HK, men da måtte jeg regne med å bruke over 35000 før jeg var ferdig...
 #301535  av ArildM
 
Du vil ikke angre om du kjøper det rear cuttet der nei :) Kunne nesten ha tenkt meg det selv :wink:
 #301552  av SanAndre
 
Men når han sier rear cut, får man med alt man trenger av girkasse, ledningsnett, clutch etc.?
 #301567  av k_one
 
SanAndre skrev:Men når han sier rear cut, får man med alt man trenger av girkasse, ledningsnett, clutch etc.?
Vanligvis så får man jo det, men det beste er vel å spørre Egon om eksakt hva som følger med ;)
 #301621  av SanAndre
 
k_one skrev:
SanAndre skrev:Men når han sier rear cut, får man med alt man trenger av girkasse, ledningsnett, clutch etc.?
Vanligvis så får man jo det, men det beste er vel å spørre Egon om eksakt hva som følger med ;)
Jeg forstår, da tar jeg å sender en mail :) Er utrolig lysten på å sette i gang med et slikt prosjekt, har fått en på jobben til å hjelpe meg med frakt og det som trengs utover det :P
 #301703  av SanAndre
 
k_one skrev:
SanAndre skrev:Men når han sier rear cut, får man med alt man trenger av girkasse, ledningsnett, clutch etc.?
Vanligvis så får man jo det, men det beste er vel å spørre Egon om eksakt hva som følger med ;)
Alt man trengte av deler fulgte med sa han :D Nå sitter jeg her å vurderer om jeg skal ta en tur ned i egen person for å hente det selv, hadde jo vært en suvren helgetur :lol:
 #301731  av James
 
4a-gze må være en av de beste invisteringene til en mr2 mk1 og er vert hver krone! ...huff, merker jeg savner gamlebilen min nå... :(
 #301737  av Amund
 
Veit om ein ferdigbygd MK1.5 tilsalgs, 1988 modell :wink: (nei, det er ikkje min)
 #301738  av ArildM
 
Slike ord setter i gang sparefondet mitt igjen :mrgreen:
 #301760  av SanAndre
 
Amund skrev:Veit om ein ferdigbygd MK1.5 tilsalgs, 1988 modell :wink: (nei, det er ikkje min)
Det er vel ikke den som ligger ute på autodb, med mazda lykter og et utrolig stygt selvlaga bodykit? :wink:
 #301762  av Pgus
 
Hva med EU godkjenning?

Hva gjør man hvis BT stopper deg langs veien evt. dersom en blir involvert i en ulykke med 3s-gte? <
 #301766  av James
 
Pgus skrev:Hva med EU godkjenning?

Hva gjør man hvis BT stopper deg langs veien evt. dersom en blir involvert i en ulykke med 3s-gte? <
da har man kan man ha et problem...