Det er ikke verre enn at man kan koble fra actuator-staget og stripse fast wastegaten i åpen stilling.. da er man heldig om man får ladetrykk i det hele tatt
Forøvrig.. biler førstegangsregistrert i norge FØR 1.1.1996 er det ingen avgifter på ved trimming. Men bilen må fremdeles teknisk godkjennes med ny motor eller effekt øket over 10% altså.
Dersom bilen er registrert etter 1.1.96 er det et årsfradrag på rundt 10%... altså at er det 5 år siden bilen ble registrert (97) får man ca 50% rabatt på avgiften tror jeg. Avgiften er som følger:
677,- pr økt hest i spekteret 122 til 177 hester
1146,- pr økt hest i spekteret 177 og oppover
Bruksfradraget er følgende:
1 år : 15%
2 år : 30%
3 år : 45%
4 år : 55%
5 år : 65%
6 år : 75%
7 år : 85%
8 år : 90%
9 år : 95%
10Ã¥r : Ingen tilleggsavgift
SÅ, fikser du deg en mr2, registrert i 97, org 156 hester, men setter i en mr2 turbo motor trimmet til 250 får du følgende avgifter:
for hestene 156->177: 21 hester * 677 kroner = 14.217,-
for hestene 177->250: 73 hester * 1146 kroner = 83.658,-
Siden det er 5 år siden bilen ble registrert blir fradraget 65%
Altså blir prisen 63.618,75-
Svinedyrt ja... derfor skrur man ned trykket så turbomotoren yter i området 170 hester eller noe

-- Henning Larsen --
-- Hostmaster
http://www.200sx-ogn.org --
Tilbyr gratis reklamefri blogg, billig webhotell og online backup.