TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøp av brukt IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #297512  av Chrisbl

Hei! Har tenkt ei lita stund nå på å kjøpe en IS200, planen var egentlig å vente til jul da jeg er i militæret. Uansett, saken er det at jeg nettopp kom over en 99' IS200 på Autodb (http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... ;username=) Som, til tross for skadene tilsynelatende har en utrolig god pris. Bilen har vel og merke ikke hatt 100'000km-service (noen som vet ca. pris på dette? Regreim er nok ikke byttet enda).

Hva er deres mening, burde jeg satset på denne? Skal isåfall kvitte meg meg 20" som står på snarest :)
 #297515  av QuiNlan

Rart at han ikke tok bilde av 20" felgene som han skrøt på seg å ha. Ellers en veldig grei bil. Helt grei pris.
 #297516  av pekle

Spørs litt kva som er grunnen til at det må lakkeres da? Kun kosmetisk, eller er det potensiell større skade under?

Retting av veldig liten bulk + lakk av bakfanger kosta 13k på min, da ville taket komme i tillegg.

Kan godt hende det er eit greit kjøp, men ville tatt med ein godt bilkyndig for å sjå.

Hovedservice (30kkm intervall) er vel ca. 6-7k, mellomservice (15kkm) ~2k.
 #297526  av Chrisbl

QuiNlan skrev:Rart at han ikke tok bilde av 20" felgene som han skrøt på seg å ha. Ellers en veldig grei bil. Helt grei pris.
Det ligger bilder av felgene på bilen hvis du søker deg frem til bilen på autodb :)

Spørs litt kva som er grunnen til at det må lakkeres da? Kun kosmetisk, eller er det potensiell større skade under?

Retting av veldig liten bulk + lakk av bakfanger kosta 13k på min, da ville taket komme i tillegg.
Hærverk på taket, ryggeskade på bakfangeren. Kanskje det er like greit å kjøpe en styling-bakfanger istedenfor da, eventuelt gå for et bodykit. Men taket er jo likevel det som er bekymrende, jeg spurte selgeren om å sende meg bilder, så får vi se hvor stort omfanget er.

Utifra det jeg ser på bildene er dette en Sport-utgave, stemmer det?
 #297542  av Geir

Dette er egentlig ikke et kupp i forhold til listepris med tanke på skadene den tydeligvis har. Vil heller kalle prisen "grei".

Ser også at den er eller har vært veldig senket. Sjekk understellet for skader. Denne bilen ga meg egentlig en dårlig følelse, så hvis jeg selv skulle vurdert den, så hadde jeg tatt den inn på NAF for en kjøpstest også. Husk å være litt tålmodig, for når det gjelder disse bilene dukker det opp noen smykker forholdsvis ofte, men som i tillegg blir solgt ganske fort.
 #297556  av 2fast4u

Chrisbl skrev:
Utifra det jeg ser på bildene er dette en Sport-utgave, stemmer det?
Bilen har sport pakke #2, har bl.a 3.909 LSD diff og kraftigere stabstag osv.
Produsert for Tyskland.
Grei pris, men burde vel tatt en NAF eller verkstedtest som andre også skriver.

:wink:
 #297567  av Chrisbl

Sant som dere sier, jeg har jo tross alt frem til rundt nyttår med å finne en som passer meg. Det er vel kanskje mulig jeg kan få presset litt på prisen mtp. at han ikke har tatt service 100'000km, hvem vet.
Skaden på taket skyldes hærverk og skaden på støtfangeren kommer ifra en ryggekrasj. Hadde håpt selgeren ville sende meg noen bilder av skadene på mail idag, men har ikke fått noe enda.. Vet om en oppretter jeg kan høre med, og finne ut hvor mye det kan koste.

Uansett; 20" på en slik bil, er ikke det ganske ekstremt?
 #297572  av Geir

Chrisbl skrev:Sant som dere sier, jeg har jo tross alt frem til rundt nyttår med å finne en som passer meg. Det er vel kanskje mulig jeg kan få presset litt på prisen mtp. at han ikke har tatt service 100'000km, hvem vet.
Skaden på taket skyldes hærverk og skaden på støtfangeren kommer ifra en ryggekrasj. Hadde håpt selgeren ville sende meg noen bilder av skadene på mail idag, men har ikke fått noe enda.. Vet om en oppretter jeg kan høre med, og finne ut hvor mye det kan koste.

Uansett; 20" på en slik bil, er ikke det ganske ekstremt?
Har sett tre slike med 20", hvorav en i "real life", og det er aaaaaltfor stort etter min smak. Les og se litt rundt på forumet, så ser du at 18" er perfekt, men at også 19" kan bli hot ;)
 #297576  av galx

Man bør absolutt ha en NAF salgstest på denne bilen ja. Det kan være smart å få en slik test utført uansett hvilken IS du ønsker å få kjøpt. Kanskje selger ønsker å spleise på en slik test. Ved en slik test vil du få en objektiv skriftlig anbefaling fra NAF i forhold til pris også. Mye penger å invisterer dersom det skulle vise seg å være et feilkjøp.