TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• avgifter osv

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #29682  av memo

denne burde kanskje være under "Annet", men..

jeg ringte til biltilsynet lokalt her, og spurte om det gikk greit med tanke på registrering osv, å sette en 3S-GE fra 96mod celica'en, inn i min 90mod celica..

det gikk helt greit sa de... så lenge motorvolumet ikke avvek fra det originale, så var det ikke noe problem...

mitt spørsmål som jeg glemte å spørre dem om:

hvordan blir det med avgifter da? og det rent praktiske?
må jeg komme med bilen dit for å få dem til å godkjenne arbeidet?

#29685  av chris

Skal du gjøre det by the book, så vil de nok ha avgifter for de 19 hk'ene som det blir ekstra. Det du spurte de om var jo godkjenningen i seg selv, og siden det egentlig er like motorer, så er det ikke noe problem å få det godkjent.. (så lenge man betaler :P)

avgifter regnes ut på http://www.toll.no

du kan jo faktisk ringe biltilsynet da, og spørre om de forlanger ekstra effektavgift hvis du struper motoren ned til 156 hester, da "hensikten med motorbytte er ødelagt motor bla bla bla" ;)

#29687  av Morten

Biltilsynet skal aldri ha penger, det er Tollvesenet som krever dem :wink:

#29689  av CelicaGT

Einaste biltilsynet skal ha er ca 435,- for kontroll av motoren. Da får du påført motorbytte i vognkortet.
Var iallefall dt eg betalte for å få senkesettet til ein golf i vognkortet :oops:

#29696  av CelicaTurbo

tror ikke de vil reagere for det er vanskelig for dem å vite at dette er en sterkere 3S-GE enn hva du orginalt hadde.. og uansett er det tollen som vil ha pengene som Morten sier :)

#29705  av Speeder

Nå vet ikke jeg om bilen din er imortert da, men hvis den er registrert i norge før -96, så trenger du ikke betale for effektøkning;)

Rent praktisk så er det vel få eller ingen som kommer til å tenke over at det sitter en nyere rev motor i din bil.

Men når du først er i gang..... hvorfor ikke putte på en "T" inne i motorkoden din :D

#29713  av memo

fordi det er dyrere, og jeg har ikke råd? :)