TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ønsker info om MR2 Mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #287275  av James

Ullsokk skrev:
GhostRider88 skrev:
Ullsokk skrev:
så ikke dum ut den nei ;) Post resultatet av titten da :)
Resultat.

Har nå vert og sett på bilen, og den så meget bra ut, ikke noe av rust, hadde bilen på bukk og fikk sett skikkelig under, Lite til 0 oljeforbruk, tight og fin gir, ingen raping ved giring, bremsene tok gjevnt, såvidt jeg merket, bilen startet lett og fint, har stått inne siden desember. ( Vinterparkert )

Nå skal jeg bestille time hos naf, og om det ser bra ut der, så kjøper jeg den :)

Tok noen bilder når vi først var der oppe.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Kjenner til denne Mr2en! Er en på min andrejobb som eier den. Har selv prøvekjørt den og er som du sier , veldig tight og fin på gearingen ,bremsene tar bra osv...Vert godt tatt vare på, ikke kjørt på vinterstid så vit jeg vet....
Eneste at den er litt matt i lakken... Men med en god pollering vil det hjelpe veeeldig på!
Lykke til med et evt. kjøp! :)
 #287710  av Ullsokk

Lurer på om dere kan gi en pris anntydning på hva bilen sånn ca er værdt utifra det jeg har skrevet til nå ?
Alt på bilen er N\A mener jeg, og verken motor eller girkasse har blitt overhalt. men ved prøve kjøringen så virket den veldig fin,
Skal ha den på NAF test på Førstkommene Mandag, så får vel vite litt mer der, men grunnen til at jeg spør er at jeg ser flere på Autodb
som har både blitt overhalt, og skiftet clutch og gjort div andre ting med, som ligger til en "billigere" pris,
Er det bare forskjellen mellom 92\ og 90-91 som gjør det?

Takker for alle svar :)
 #287711  av Helgeland

etter som jeg forstår. verfall på min...

92 har større bremser enn 91.

airbag og abs og har i tilleg en ekstra leppe under frontfangeren.

men utenom dette er disse 2 modellene like...

men kan godt være at jeg tar feil... men min mr2 92 mod. er vertfall slik.
 #287712  av Ullsokk

Forskjellene vet jeg,
men lurte på om det var disse som gjør at 91\90 som det er blitt overhalt motor\girkasse, byttet slitedeler og div, ligger under en helt N\A 92 mod som ikke er blitt overhalt, I pris ?

Lurer også på om noen har en prisantydning til denne bilen, utifra det jeg har skrevet om den ?
 #287718  av Mr2Even

Ullsokk skrev:Lurer på om dere kan gi en pris anntydning på hva bilen sånn ca er værdt utifra det jeg har skrevet til nå ?
Alt på bilen er N\A mener jeg, og verken motor eller girkasse har blitt overhalt. men ved prøve kjøringen så virket den veldig fin,
Skal ha den på NAF test på Førstkommene Mandag, så får vel vite litt mer der, men grunnen til at jeg spør er at jeg ser flere på Autodb
som har både blitt overhalt, og skiftet clutch og gjort div andre ting med, som ligger til en "billigere" pris,
Er det bare forskjellen mellom 92\ og 90-91 som gjør det?

Takker for alle svar :)
Den bilen virker ok utifra bildene og hva du skriver, men ja vær lur og ta en naf-test. Bilen er verd ca 70000kr kanskje litt mindre.
Bilen har gått over 170000km og da begynner problemene etterhvert visst den ikke allerede har det i form av , stort oljeforbruk osv. Husk; bilen/motoren kan ha kostbare feil selv om den virker ok første kjøretur. Det er alltid noe man må gjøre med en gammel bil.
Det at bilen/motoren/girkassa ikke har blitt overhaldt er egentlig positivt, men det kan være at det er nå problemene dukker opp og derfor selger skal selge den. Ta grundig sjekk av bilen før du kjøper den!

Lykke til !
 #287724  av Ullsokk

Takker for svar, syns den var kansje litt overpriset, ligger ute for 85k, men jeg får vel en prisantydning på NAF testen,
og da har jeg ihvertfall noe å vise til :)

Håper bare han er litt realistisk, har lite lyst å betale mer enn bilen er verdt liksom :P
 #287864  av Ullsokk

Har nå vert og hentet bilen, og skal ha den på NAF test imorgen, men lurer på om de er samme problemet som med mangen andre når det kommer til girkassen, er treig inn i andre og første. ( Om jeg ligger i 50, og prøver og fører stanga ned mot andre, så er det akkurat som om den stopper, også må jeg vente litt, holde gjevnt trykk, også smetter den inn etter 1 sek eller 2. samme med første om jeg har fart over 15-20, og om den ikke "smetter" inn av seg selv, så må jeg bremse ned litt, før den går inn.

Lurer på, er det samme problemet som går igjen, for utav det jeg har lest, så pleier det komme endel lyder også, skraping og litt sånn, men
det er ikke så mye lyder på denne, bare det at den er litt treig i første og andre.

3-4 og 4-3 og 4-5 og 5-4 funker som smør, og om bilen står helt i ro, så glir den like lett inn i alle gir.

Lurer på, er det den samme klassiske feilen som går igjen her, eller er det noe annet ?
Event, hvor mye koster det å få fiksa ? ( Kan ikke gjøre den selv da jeg har ca null peiling på bil :P )
 #287868  av -magnus-

Min er også litt sånn når den er kald. Er bedre når den blir god og varm. :P

Er jo en gammel bil, må regne med litt små ting. Kjøp den! :D
 #287869  av Ullsokk

Kjørte den i over en time på veien hjem, var fortsatt sånn når jeg nærmet meg hjemme, syns bare det blir litt dumt om jeg ligger bak en snegl i 70 sonen, kjører i 50, må bremse ned til 40-30, for å putte den i andre, for så og kjøre forbi, blir liksom litt teit, og det er vel mulighet for at det blir ennå verre, er det ikke ?
 #287886  av Mr2Even

Mulig en bedre egnet girolje kan hjelpe på problemet, men det der er en vanlig irriterende "feil". Husk at det er en gammel sportsbil du har tenkt å kjøpe!
 #287891  av Ullsokk

Bør jeg be om et ca prisavslag pga denne feilen ? ( Med tanke på at han sa giren var helt i topp stand da jeg spurte? )

Og event, hvor mye ?

hand brekket er også nærmest "dødt" :(
Regner med det er det samme som skjer med de fleste. ( Kjører når den er fast fryst )
En ca pris på å fikse det hadde vert supert :)
 #287900  av GhostRider88

Ullsokk skrev:Bør jeg be om et ca prisavslag pga denne feilen ? ( Med tanke på at han sa giren var helt i topp stand da jeg spurte? )

Og event, hvor mye ?

Regner med det er det samme som skjer med de fleste. ( Kjører når den er fast fryst )
dette med giringa er ikke et ukjent fenomen som det blir skrivd over. Men på min så gir dette seg når motoren har blitt litt varm, og syns det er litt merkelig at du må bremse ned for å få den i 2'gir... dette må ikke jeg. eneste jeg trenger å gjøre er å slippe gassen, trykke inn clutshen og gire ned... er ikke noe motstand eller skrapelyder da. Men når det er snakk om å gire fra 2 til 1 så er det motstand og dette er nok for at man ikke skal kunne lett smelle den i første når man er opp i fart.. ikke akkurat sundt for motoren/girkassa det..

Det håndbrekket skyldes nok bare en slakk hånbrek wire. Og siden denne ikke er overhalt så er det nesten garantert det. Hadde akkurat det samme selv. Det var dog den eneste feilen de fant på EU-godkjenninga.. Slakk håndbrekk wire så den tok bare på den siden..
 #287904  av inzane2012

jeg har heller ikke noe problem med å gire ned til 2. giret, selv om jeg ligger i 4-5 gir...men kan komme litt skraping vist jeg girer for fort opp i 3....du kan jo alltids ta en sjekk på synkringene og...
 #287913  av Ullsokk

vel, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det :S

Men ved lav fart, er det ingen problemer å gire, med ved høy fart, så er det mye motstand, både når jeg girer opp til andre, og ned til andre, mye værre når jeg girer ned da, så regner med at det er synk ringene, men når jeg har utrolig liten peiling på bil selv, så er ikke dette så lett for meg å få sjekket.
Har hatt bilen på naff test idag, og det var litt småplukk som tilsammen kommer på en 7k, sliping av frontrute, ny grøfte lykt fremme, nytt rense\bremse rør fremme på venstre side ( Rustet ) Rust på Bremseklossene ( Mulig det forsvinner når du kjører litt ) kast i felger bak, ( Risting ved bremsing ) også noe annet som jeg ikke husker.
( Faren til han som eier den har eget verksted, så de skulle fikse de feilene de kunne, også skulle vi bli enige om noe )

"Girkasse, Noe slitt synkronisering"
Så regner med at det er det som gjør det.

Har funnet en kasse til 3,5k,gått ca 132k.
Noen som har lite å gjøre på om dagene, og har lyst på litt kvelds arbeid ?
send en pm om du bor i bergensområdet og har litt peiling :)

Blir nok til at jeg kjøper bilen ja, bare håper det hjelper med ny og fin girolje nå i starten da dette er MEGET irriterendes, og det skjærer dypt hver gang det skjer, følels omtrendt som om jeg voldtar kassen, og sånt liker jeg ikke :( :P
 #287956  av Mr2Even

Ullsokk skrev:Bør jeg be om et ca prisavslag pga denne feilen ? ( Med tanke på at han sa giren var helt i topp stand da jeg spurte? )

Og event, hvor mye ?

Ja! det er veldig smart, også kan du heller bytte kassa som du skriver over. Det er like dyrt å fikse problemet(kanskje dyrere) enn å kjøpe en brukt kasse, men husk at den nye brukte kassa kan også ha samme feil selv om den har gått mindre. Jeg har noen kontakter i Drammen som kunne fikse kassa for deg billig, men det er jo litt langt unna.

Jeg har forresten en kasse til salgs billig, men den har gått 200000km.