TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dÃ¥rlig radio signal...

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #286060  av catpower

noen som har peiling på hvorfor det er dårlig radio signal i is 200 ... har byttet ut org spiller og det er lakt strøm til forstærkeren i antenna....

er så å si ingen dekning andre steder en midt i trondheim.
 #286067  av Shorty28

hmmmm da ville jeg skjekket strømmen til antenna ja

jeg har byttet spiller og har bedre dekning med den en med orginal. (så fort jeg koblet strøm til antenna)
 #286242  av Cmon

Strøm til antenna? Kan jeg få litt forklaring på dette?
Har også dårlig radiomottak men ny spiller. Er en dyr Pioneer-spiller, så den bør være bra nok.
Den var montert etter jeg kjøpte bilen, så jeg vet ikke hvordan ting er koblet bak der.
 #286261  av KK-ma70

Cmon skrev:Strøm til antenna? Kan jeg få litt forklaring på dette?
Da er vi 2..? Skal vell ikke gå strøm i antennekabel... Bare en antennekabel mellom antenne og spiller. Kobler man strøm til den vil det vel gå ut over signal. Mulig jeg misforstår dere men...
 #286341  av catpower

er strøm til antenna ja kommer 2 ledninger fra den ... ene skal ha strøm og den andre en antenne kabel.....
men fuker ikke uansett
 #286475  av Shorty28

For å forklare litt til de som lurer. etter hva jeg har funnet ut er det en signal forsterker i forbindelse med antennen på is 200 og den må ha strøm for å funke. dermed kan du få dårlig signal. men vis du har skjekket dette ville jeg muligens sett på om det kan være brudd i kabelen eventuelt bytte hele antenna
 #286888  av Cmon

Hvor finner jeg denne/disse 2 kablene? Bak anlegget?
Hvor kobler jeg på den som skal ha strøm? Samme terminal som selve anlegget?
Kan jeg måle noe forskjell på disse 2?

Kan det hende at antenneforsterkeren ligger i originalspilleren, slik at jeg er fucked anyway?

Har ikke noe særlig peil på bilstereo og slikt. Jobber innen Elkraft, og er mer fortrolig med 300kV enn 12V ;)
 #286916  av Shorty28

Jeg har ikke målt kabelen. Det er en kabel som ligger sammen med antenne kabelen. Jeg kjøpte en kable på ebay som er en over gang fra the orginale lednings nettet og til iso. men det trenger du kun vis spilleren har ekstern forsterker og der var alt lagt opp