TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • nybegynner spørsmÃ¥l ang is200 kompressor.

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #283321  av supramkiv
 
hei..

har en kamerat som vurderer en is 200 med tte komp.. så har noen praktiske spørsmål.

hvor mye effekt kan man få i en slik bil med enkle grep. uten at det skal koste skjorta.
går det å chipe de å hvem evnt gjør det?
hvor mange % er sperra på de spinner man på et hjul bare eller?

hvor kan man få tak i tte deler? front hekk, stabstag osv.
 #283350  av galx
 
Du har utrolig mange spørsmål på en gang :roll: :D :lol: .
Tror kompisen din må undersøke litt nærmere på hvilken type Lexus IS200 han ønsker å kjøpe og sette seg orntlig inn i dette, det kan fort lønne seg. Sport/vanlig type, kompressor, automat, manuel osv. osv..

PS ! "..uten at det skal koste skjorta.."
Det koster å være kar, spesielt med Lexus..

Ta en titt på FAQ - øverst på Lexusforumet. Her får du svar på det meste :)
Lykke til
 #283361  av supramkiv
 
galx skrev:Du har utrolig mange spørsmål på en gang :roll: :D :lol: .
Tror kompisen din må undersøke litt nærmere på hvilken type Lexus IS200 han ønsker å kjøpe og sette seg orntlig inn i dette, det kan fort lønne seg. Sport/vanlig type, kompressor, automat, manuel osv. osv..

PS ! "..uten at det skal koste skjorta.."
Det koster å være kar, spesielt med Lexus..

Ta en titt på FAQ - øverst på Lexusforumet. Her får du svar på det meste :)
Lykke til
Ok takker for svar
blei litt klokere etter å ha lest faq.
FÃ¥r forandre litt her da..
Bilen er en 2001 mod med mauell kasse og kompressor. 205 hk står den oppgitt til, den står i utlandet.
hvor mye effekt kan man ta ut av den bilen på leteste mulig måte?
finner ikke noe info om sperra på den?
 #283362  av QuiNlan
 
For rundt 12k bør han kunne få rundt 20-30 hk ekstra.

4200,- for fuelcat. (Omprogramerer dysene slik at den kan gå på etanol) Det er oppgitt at man kan tjene 10-20% ekstra effekt med etanol.
6-8000 for en chip. Også oppgitt til å yte 10-20% ekstra effekt.
500,- for et trimluftfilter, ukjent hvor mye man tjener på dette. Sannsynligvis ikke mye.

Regner man dette sammen er man lovet omkring 50 ekstra hester. Trekker man fra reklamepropagandaen bør man kunne regne med å få rundt 20-20 hk ekstra ut av motoren.

Det skal også sies en del av motorens komponenter bør oppgraderes når man har trukket ut over 100 hk mer enn det den yter orginalt, og det er da pengene begynner å trille ut av lomma.
 #283373  av csstian
 
Du kan ikke få ut mere enn ca 250 hk før du må bytte til smidde stempel og råder.Du kan kjøre med 0,5 i ladetrykk før du bør skifte ut innmaten.Med 0,5 i trykk og større dyser og datasprut eller piggyback å en større bensinpumpe lønner seg.Da er du på rundt 250hk.Jeg har det på min,men det koster litt penger.
 #283830  av dca
 
ang sperra så er det lsd diff på noen og andre har det ikke...jeg hadde ikke det på min dessverre - men en kompis hadde og den sperret med engang...var veldig leken!