TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• senkefjær eibach 30/30mm lexus is200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #283175  av Neo

senkesett (TTE) er kjøpt og betalt, bare og sette det på :mrgreen: ..

foresten, eibach er ikke TTE produkt om jeg forstod den linken rett :wink:
 #283191  av galx

Neida, fungerer veldig fint med bare senkefjærer fra TTE :arrow: i alle fall til daglig drift :twisted: . TTE's fjærer er tilpasset de orginale demperne.
Hadde D2 coilovers tidligere men kuttet dem ut, ble for mye styr med dem. Jæv... firehjulskontroll i ett sett. Stilig var det selvfølgelig.
 #283194  av QuiNlan

Kjøpte senkefjører til den forrige bilen min, Primera. Cobra senkefjører, det er det forjævligste jeg har vært borti. Uten slike gummiputer man får kjøpt hos biltema, bånnet demperene i ett sett. Disse gummiputene varer ikke evig heller, og med litt kvass kjøring gikk det fort ett par stk. Opp med bilen, sette i nye. Nei, det var et mareritt jeg kunne klart meg foruten.
 #283253  av Amund

QuiNlan skrev:Kjøpte senkefjører til den forrige bilen min, Primera. Cobra senkefjører, det er det forjævligste jeg har vært borti. Uten slike gummiputer man får kjøpt hos biltema, bånnet demperene i ett sett. Disse gummiputene varer ikke evig heller, og med litt kvass kjøring gikk det fort ett par stk. Opp med bilen, sette i nye. Nei, det var et mareritt jeg kunne klart meg foruten.

Berre navnet på fjærene i det tilfellet burde vel sei sitt om kvaliteten? :roll:

Har i vert fall ingen problemer med TTE fjærene, og bunning av demperne har eg ikkje vert borti endå. Problemet mitt er vel heller at demperne er moden for utskifting, derfor eg har bilstein på vei heim 8)
 #283282  av lexus Sondre

synes også TTE fjærene er en drøm å kjøre med=) ikke for stivt og ikke for bløt. disse fjærene er da laget for orginal-demperne.
 #283284  av Neo

å sammenligne cobra med tte fjærer er som og sammenligne lada med lexus :wink: ..
har prøvd andre med tte sett montert å dem er en drøm og kjøre :mrgreen:
 #283305  av QuiNlan

Ok, hvor mye koster et slikt sett med fjører nytt? Høres jo nesten interessant ut. Men, hvis man skal ha dekk over 225 R18 bør man vel ha coilovers, i og med at orginaldemperne tar såppas med plass?
 #283311  av Neo

QuiNlan skrev:Ok, hvor mye koster et slikt sett med fjører nytt? Høres jo nesten interessant ut. Men, hvis man skal ha dekk over 225 R18 bør man vel ha coilovers, i og med at orginaldemperne tar såppas med plass?
jeg betalte 2800 for mine fjærer..

nei det skal gå helt fint, det du kan bli plaget med er at dekkene vil ta i innerskjermene.. spørs størrelsen da
 #283323  av Amund

viewtopic.php?t=21590

Vi har noko som heiter FAQ,(frequently asked questions). Øverst i Lexus delen av forumet er det ein sånn FAQ - sticky sak som det kan vere greit å lese litt gjennom. Der vil de finne svar på ein del grunnleggende spørsmål. Om det er ting de vil ha lagt til der, så send ein mail til ein moderator aller administrator så fikser me det :wink:
 #283349  av galx

QuiNlan skrev:Ok, hvor mye koster et slikt sett med fjører nytt? Høres jo nesten interessant ut. Men, hvis man skal ha dekk over 225 R18 bør man vel ha coilovers, i og med at orginaldemperne tar såppas med plass?

Jeg kjører med 225 R18 og TTE-senk, går bare fint det.
Men det er klart, om du hiver på 18" eller 19" og ikke senker bilen, vil du straks kunne kalle bilen din for RX 200.
Dekkdim og felgstørrelsen har egentlig lite med dempere/fjærer vs. coilovers å gjøre i "normale" tilfeller. Mer med innpresset på felgen å gjøre. Så må du tenke på bremsekalippene..dem bygger mye ut og kan lett komme i veien for felgeikene.. Om du skal skifte felger, må du i så fall velge klokt og med omhu 8) 8) . Studie i seg selv som kanskje alle med felgplaner bør sette deg inni. :wink: