TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Xenon til IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #281554  av QuiNlan

Er Xenon standard i IS200 fra 2002 og oppover? Isåfall, det må vel gå ann å få ferdige xenonlykter på en eller annen måte. Og, hvor sitter den automatisk høydejusteringa? I lyktehuset? Noen som har peil?? :)

-QuiNlan
 #281590  av lexusmann

Var på ei bilmesse på lillestrøm får flere år siden, og spurte på Lexus-standen der om dette...å ettermontere ville bli veeeldig dyrt, siden den automatiske høydejusteringa ble styrt av en egen hjerne, og det var visstnok masse jobb....men det kan jo være annerledes nå, dette er snart 4 år siden...noen andre som vet??
 #281607  av Neo

Er nokk redd at det enda er veeeldig dyrt og mye jobb, var på toyota og spurte om dette for 2-3 dager siden for jeg vurderer også xenon. Som du sier er egen styring for dette så.
Han viste ikke nøyaktig pris men det kom iallefall til og ende med 5 sifret beløp :( ..
Så dem sa enkelt og greit sett på xenon og stille dem inn selv der du vil ha dem og satse på at det går greit..
 #281609  av QuiNlan

Jeg også har forhørt meg, men dette er ikke ang orginale xenonlys, men ettermontering av automatisk just. Fikk også greie på at dette ikke lønnet seg. Jeg syns det ser tøft ut med sånn projektorreflektor eller hva de nå kaller det.
 #281624  av Neo

Var automatisk høydejustering jeg siktet til, ettermontering av det kom til og ende på ett 5 sifret beløp..
Jeg fant noen lykter på ebay fra USA som var ganske stilige, her er en link: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LEXUS-IS ... 0000793821

Men vet ikke, dem er kule men om dem blir for "tysk" aktig, hva mener dere?
 #281635  av Geir

De er jo tøffe, men med angeleyes blir det fort litt "3-serie syndrom". Men om det går an å ta vekk angeleyes'ene er det jo et par meget tøffe frontlykter, spør du meg :D
 #281655  av galx

Geir skrev:De er jo tøffe, men med angeleyes blir det fort litt "3-serie syndrom". Men om det går an å ta vekk angeleyes'ene er det jo et par meget tøffe frontlykter, spør du meg :D
Helt enig i dette. Så bør man se om det blir for mye av det gode :shock: . Angeleyes er BMW's kjennemerke på lys - selv om det kanskje er stili på flere biltyper. Hadde mulighet til å ettermontere engeleyes på min for litt siden, men droppet det. Hvorfor ha BMW-lys når jeg kjører Lexus. Lyktene Neo refererer til er tøffe ja 8) 8) 8) .
 #281660  av Neo

Ja er enig med dere, angel eyes er bmw og det passer ikke på en lexus :) ..
Men man trenger ikke og koble dem til, man kan bare kjøre på ledlysene også..
Men nå fant jeg det mange har lett lenge etter, blant annet deg galx.. Har funnet ferdig lakkerte lykter med vanlig halogenlys til 1200 kr :D .. Det følger meg angel eyes kitt men det er ikke montert, er for ettermontering. her er en link: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/01-04-05 ... 0210979036
 #281677  av QuiNlan

Angeleyes på vanlige lykter gjør seg bedre spør du meg.
Bilde
Bilde

Personlig har jeg ikke noe problem med at lexus tar på seg angeleyes, da bmw, honda, vw, toyota, opel mm har kopiert lexuslyktene. Angeleyes på lexus syns jeg ser dritsexy ut. :)
 #281691  av galx

Neo skrev:Ja er enig med dere, angel eyes er bmw og det passer ikke på en lexus :) ..
Men man trenger ikke og koble dem til, man kan bare kjøre på ledlysene også..
Men nå fant jeg det mange har lett lenge etter, blant annet deg galx.. Har funnet ferdig lakkerte lykter med vanlig halogenlys til 1200 kr :D .. Det følger meg angel eyes kitt men det er ikke montert, er for ettermontering. her er en link: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/01-04-05 ... 0210979036

Hmm... Der var det altså mulig å få tak i.. Synd jeg har helt nye lykter da..
 #281693  av Neo

ja det ser rått ut uten tvil, men er fremdeles bmw sine lys kan man si, prinsippet så teller.. det hører ikke til på lexus :) ..

ja galx, tydelivis så finns det.. synn og oppdage det nå da :shock: ..
tror jeg blir og kjøpe dem, så får jeg nye rene blanke lys :mrgreen: ..
den ene lykta fukter som bare fan enda..
 #281703  av Tjuls

Synd selgern av de lyktene på ebay ikke godtar paypal betaling. Det er det eneste som stopper meg fra å handle nå :evil:
 #281716  av galx

Neo skrev:ja det ser rått ut uten tvil, men er fremdeles bmw sine lys kan man si, prinsippet så teller.. det hører ikke til på lexus :) ..

ja galx, tydelivis så finns det.. synn og oppdage det nå da :shock: ..
tror jeg blir og kjøpe dem, så får jeg nye rene blanke lys :mrgreen: ..
den ene lykta fukter som bare fan enda..
ja, du ble ganske plaget med den lykta.. :( Men er overbevist om at vi skulle ha fått den tett om man hadde tatt den skikkelig for seg 8)
Jeg for min del "tør" ikke å handle med selgere på ebay som ikke tar PayPal..så shipper han ikke til Norge heller. Enig med deg, Evileyes hører ikke hjemme på en Lexus, selv om Lexus-baklys også har blitt et fenomen.
 #281717  av Neo

Der sier du noe ja, det så jeg ikke før du nevnte det..
Men jeg har sendt han mail og forhørt meg hva frakt til norge koster, rart at dem ikke tar paypal :shock: .. skal se når jeg får svar og spørre om dem kan ta paypal..
Skal man overføre via bank tar det jo dagevis før dem har betalingen.. helt bortkastet
 #281719  av galx

Neo skrev:Der sier du noe ja, det så jeg ikke før du nevnte det..
Men jeg har sendt han mail og forhørt meg hva frakt til norge koster, rart at dem ikke tar paypal :shock: .. skal se når jeg får svar og spørre om dem kan ta paypal..
Skal man overføre via bank tar det jo dagevis før dem har betalingen.. helt bortkastet
Og usikkert.. Du har lite å stille opp med om personen ikke sender deg varen..selv om man gjerne vil tro at dem gjør det :wink: Få høre hva han sier da :) Frakta er jo også interresant..