TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SentrallÃ¥s problem, mk2.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #280930  av injee

Heisann.

Her forleden begynnte jeg og få ett litt kjedligt "problem" med MR2'en.
Jeg har fjernstyrt sentrallås i bilen. Dersom jeg trykker på knappen for å åpne døra, så opner den seg.. og så låser den seg 1,5sec etterpå. Så jeg må være meget kjapp med å opne døra. Det samme skjer om jeg bruker original sentrallås knappen innenifra. Låser opp, den låser seg automatisk igjen. Litt surt, for dersom jeg skulle være så syndig å gå ut av bilen en gang nøkklene ligger inni - så blir det jo problemer med en gang. :?

Kan det være en jordingsfeil? Isåfall, noen som har fanari hvor jeg kan begynne å lete?
 #280937  av injee

LÃ¥s-bryteren? Nokon som har teikningar over kor denne er montert event. bilde?
Veit ikkje heilt om eg er med på kva du meinar.
 #280948  av doffy

løsne dørtrekket, så ser du jo låsesylinderen i håndtaket på døren, dra ut proppen eller dørstopperen eller eventuellt gummidingsen som står på døren, da kommer du til mutteren på låsesylinderen, 10mm. løsne hele greien og slit den ut. da kan du bytte ;)

Bare se på tegningen, rett fra toyota.no :lol:
Vedlegg
dør mr2.JPG
dør mr2.JPG (14.82 kiB) Vist 1202 ganger
 #280986  av Mr_Storbrua

hehe.. nice tegning:D

Er det mikrobryteren han må skifte? Visst ikke du vet hva de snakker om da så ville jeg spurt noen kompiser eller no om de kan hjelpe.. Bare ta av dørtrekket å se på låsesylinderen, se om du skjønner no.. :D Husker ikke ehlt åssen det ser ut der, men bare se hva du ser du:D
 #280995  av Mr2Even

Jeg har den bryteren her hjemme et sted, du kan få den billig visst jeg finner den..
 #281120  av injee

MR2Even, se hva du finner du da. :-)
 #281122  av Ivar

Ok, folkens. Det er forskjell på mikrobryteren på låsesylinderen og dørbryter.

Dørbryteren er den som sitter i dørkarmen (nedenfor B-stolpen). Hvis den er defekt/slitt kan det samme problemet skje, for sentrallåsen forstår aldri helt når døren er lukket.
 #281129  av Marcus

Men skjer dette på begge sider samtidig hvis låsen på den ENE døren er defekt? Eller tror da sentrallåsen at ingenting er låst, og låser alt på nytt? Hvis ikke så ville det jo ikke hjelpe å skifte kun på den ene siden...
 #281182  av AP_H

Sliter med samme problemt med min bil :P Rett før helga låste den seg mens den sto å gikk. Så da måtte jeg ofre en visker for å klare å åpne den igjenn :lol:
 #281254  av doffy

AP_H skrev:Sliter med samme problemt med min bil :P Rett før helga låste den seg mens den sto å gikk. Så da måtte jeg ofre en visker for å klare å åpne den igjenn :lol:
Samme her haha, sprøe greier.. ikke mye trivelig.
 #281365  av injee

AP_H skrev:Sliter med samme problemt med min bil :P Rett før helga låste den seg mens den sto å gikk. Så da måtte jeg ofre en visker for å klare å åpne den igjenn :lol:
Du må gi en lyd dersom du finner en løsning på problemet. :-)
 #281647  av Helgeland

fikk samme problem i går.. den låser seg også når jeg kjører. men hvordan kommer dere inn i bilen hvis den låser seg automatisk mens du er ute og nøklene i tenninga. feks. hvis bilen står på tomgang??

noen som har et tips foruten og knuse et vindu
 #281751  av injee

Jeg lar den låse seg (som den insisterer på å drive med for tiden.) - så låser jeg bare opp fra innsiden ved å skyve låsen til sides igjen etterpå. Da er det ikke noe problem. Oppstår kun visst jeg bruker sentrallåsen. (knappen på innsiden, eller remote kontrollen min.)