TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Breie dekk og sporing.

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #279964  av QuiNlan

galx skrev:Vil ikke ta fra deg gleden, men et godt råd når det gjelder å sette på 19" hjul : Sjekk ut med andre som har gjort det samme. Brukervennligheten med å kjøre med så pass store hjul blir dårlig :? :roll: . Fint er det, men bilen skal jo kunne brukes også.
I tillegg må du senke den kraftig (for at det ikke skal se ut som en RX), valse ut skjermene, gjøre om på plast-innerskjermene. Vil anbefale deg å gå for 18" hjul. Da har du litt mer å gå på. Størrelsen/utseende blir også bra.
Har sett at det kan by på problemer ja. Og jeg har også sett hvordan det kan fikses. Skal jeg ha 19" så må jeg valse skjermene. Vurderer faktisk veldig sterkt å utsette 19" til neste sommer, og heller gå for 18". Har jo funnet noen deilige felger, og ut fra det jeg har sett skal 8,5x18 og ET40 passe bra uten videre modifikasjoner.
Bilde
Kommer til å kjøpe coilover, KW Variant 3
Bilde
 #279969  av dca

emmmm...da stikker hjula dine utt ;)
og gå for 19! rulleomkretsen er den samme uansett så;)
 #279999  av QuiNlan

De skal ikke stikke ut med 8,5x18 og 225 dekk. Ikke ifølge dekkguiden som er her på forumet ihvertfall.
 #280018  av galx

QuiNlan skrev:De skal ikke stikke ut med 8,5x18 og 225 dekk. Ikke ifølge dekkguiden som er her på forumet ihvertfall.

Pene felger ! RÃ¥ !
8,5x18 og 225x35 er felg/dekk-størrelsen jeg kjører med. Helt grei kombinasjon :)
 #280020  av QuiNlan

Ja, jeg gleder meg til sommeren nærmer seg.

Har kikket på noen andre også, men jeg føler jeg har truffet riktig med de forrige jeg postet.
Bilde
 #280037  av dca

vel du får prøve...hadde et45 foran på 8" felg og det gikk akkurat...da mener jeg akkurat og det var med tynn disk!
 #280041  av Supramk3turbo

Hvor kjøper du de felgene der?? Har vurdert noe i den duren jeg også:)
 #280113  av QuiNlan

dca skrev:vel du får prøve...hadde et45 foran på 8" felg og det gikk akkurat...da mener jeg akkurat og det var med tynn disk!
Vel, det er ikke værre enn å valse skjermene da. Kan vel umulig koste mer enn en tusing for begge 2. :)
 #280114  av QuiNlan

Supramk3turbo skrev:Hvor kjøper du de felgene der?? Har vurdert noe i den duren jeg også:)
Jeg vet at Dekk 1 leverer disse felgene. Dette er jo Zito felger, veldig populære og selges på mange forskjellige steder.
 #280115  av Tjuls

http://www.poleposition.no selger også disse. Ligger vel oppe på Lørenskog.

Er det forresten noen som vet hvordan det er med 225/45-17 på orginalfelgene på IS200? Burde man i så fall gå ned til 225/40?
 #280121  av ArildM

Skulle bare legge til at det nytter lite å se på dekket om man kjører lavprofil med tanke på dekktrykk.
De fleste lavprofilsdekk er så stive i kantene at de kan se ut som om lufttrykket er helt rett selv om det nesten ikke er noe luft i de.
 #280142  av dca

QuiNlan skrev:
dca skrev:vel du får prøve...hadde et45 foran på 8" felg og det gikk akkurat...da mener jeg akkurat og det var med tynn disk!
Vel, det er ikke værre enn å valse skjermene da. Kan vel umulig koste mer enn en tusing for begge 2. :)
sant det...men foran må du ut med innerplast skjermene for å valse mener jeg å huske! blir morro å se :) tøft hvis det går!
 #280366  av Cmon

På min bil er den litt ustabil på vinterdekka 205 16, men dødsstabil på sommerdekka 215 45 17.
Svigerbror mener det skyldes senkesettet. Hjulstillinga er nok innstilt på sommerdekka sier han.
HAr eksperimentert med lufttrykk på vinterdekka og funnet ut at forskjellig lufttrykk har mye å si.
 #280385  av galx

Er det ikke slik at om firehjulskontrollen er gjort etter samme type fjærer og dempere som det blir kjørt med året rundt, så er bilen justert for både vinter og sommerdekk ???

Men at høyde, bredde og hvilket produksjonsmerke på dekkene som bilen blir skodd med har noe å si på kjøreegenskaper, er det vel ingen som helst tvil om. Lufttrykk har også mye å si, både på sommer og vinter. Dette med tanke på temperatur ute (jo kaldere det er ute, jo mindre luft i dekket..), temp på veibane, last i bilen, type kjøring og dekket i seg selv.

Jeg syns bilen er lett å få småslenger/sporinger i høye hastigheter (80 -100) på svingete og oppkjørte vinterveier, gjerne uten forvarsel grunnet (orginalt) sen innkobling av ESP'en - og det er også svært vanskelig å rette opp om man får en ortlig sleng - selv med ESP'en innkoblet.

Jeg for min del har ingen problemer med å akseptere at Lex'n ikke er den mest enestående vinterbilen, bilen bør ikke brukes til rally og hassardkjøring på vinteren :twisted: Da får man som regel igjen for det.. :oops: :?

Jeg ser heller frem til tørre veier, sol og mer varme ! Det er da IS'n er i sitt ESS.
 #280400  av hukkli

Tjuls skrev:http://www.poleposition.no selger også disse. Ligger vel oppe på Lørenskog.

Er det forresten noen som vet hvordan det er med 225/45-17 på orginalfelgene på IS200? Burde man i så fall gå ned til 225/40?
Jeg kjører med 225/45-17 på orginale sport felger. Dette fungerer utmerket. Men angrer på valg av dekk til dem
Nokian RSi til vinter er ikke det beste her i Stavanger.

Hukkli