TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fuelcat til Lexus?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #280273  av QuiNlan

Hei.

Surfer litt på nettet da, og snublet over en blogg med en link til denne siden:

http://www.fuelcat.no/

Noen som vet om man får tak i dette til Lexus? Noen som har prøvd? Pris?

Greit å ha en miljøvennlig bil, så slipper jeg å bli nærmest steinet av miljøvernaktivister hver gang jeg kjører til butikken og jobb.

Mulig dette er veldig gammelt nytt, men det er faktisk første gang jeg har sett noe sånn til bensinbiler. Tro det eller ei.
 #280274  av Geir

Ja, du har nok bommet litt med tanke på miljøet når du kjøpte IS200. Husker jeg leste en engelsk artikkel på nett hvor de rangerte biler fra A til Z når det gjaldt hvor miljøvennlige de var. IS200 ble plassert blant Z'ene....Og da er det vel ingen bombe om jeg sier Z-kategorien inneholdt verstingene.

Må nesten prøve å finne den artikkelen igjen, men jeg klarer ikke akkurat nå :roll:

Send dem en mail, så får du nok svar :)
Sist redigert av Geir den 13 feb 2008 17:36, redigert 1 gang totalt.
 #280275  av QuiNlan

Får nesten litt sånn dårlig samvittighet da.

Når jeg trøkker litt på gassen og kikker i speilet ser jeg det ligger den værste skyen med eksos. Nå er jeg 100% overbevist om at bilister står for minimalt av de totale klimagassene, men anyway. Blir nesten påvirket av klimakrisepropagandaen som går på nett,tv,radio osv.
 #280279  av QuiNlan

Hah, SHIT!

Sitter og leser at Bioetanol øker motoreffekten med 10-20%. Temmelig hårreisende. En slik en må jeg få kjøpt meg snarest :D

Koster 4400kr for 6-sylindra biler, der Lexus faller under.
Fuelcat er svært lett å få tak i til biler med elektronisk innsprøytning der Lexus faller under.
 #280280  av Geir

Har kikket litt på det selv, ja. Klarer ikke helt å finne noe spesielt negativt med bio heller. Og prisen er så absolutt ikke dum.

Hvor ofte er du i Kvelde? Hadde vært moro å se flere 200'er i Larvik innimellom :)
 #280281  av QuiNlan

Geir skrev:Har kikket litt på det selv, ja. Klarer ikke helt å finne noe spesielt negativt med bio heller. Og prisen er så absolutt ikke dum.

Hvor ofte er du i Kvelde? Hadde vært moro å se flere 200'er i Larvik innimellom :)
Skal ihvertfall innom en gang i april, men det er muligheter for at jeg tar en tur tidligere og. En fyr i larvik selger noe jeg trenger til hjemmekinoen, og det haster. :) Pleier vel å bli en 4-5 ganger i året.

Etter at jeg kjøpte Lexus har jeg bare sett flere og flere Lexuser på veiene her i Stavanger. Litt tøft, men litt dritt da de fleste som kjører rundt er kliss orginale. Har sett en med TTE kit (bodykit) og en med senkesett. Gleder meg noe helt sinnsvakt til sommeren. Da blir det forandringer i gården.
 #280283  av Amund

Geir skrev:Ja, du har nok bommet litt med tanke på miljøet når du kjøpte IS200. Husker jeg leste en engelsk artikkel på nett hvor de rangerte biler fra A til Z når det gjaldt hvor miljøvennlige de var. IS200 ble plassert blant Z'ene....Og da er det vel ingen bombe om jeg sier Z-kategorien inneholdt verstingene.

Må nesten prøve å finne den artikkelen igjen, men jeg klarer ikke akkurat nå :roll:

Send dem en mail, så får du nok svar :)
No slepper jo IS'en "kun" ut 174gco2/km, og for å vere ein bil frå 2000 er jo ikkje det så ille :roll:
 #280289  av QuiNlan

Fikk nettop mail fra de der de kunne konstatere at de hadde fuelcat til Lexus. :)
 #280290  av pekle

Kult, hald oss oppdatert dersom du gjennomfører.

Statoil-stasjonar med E85 (den eine er næraste nabo til Lexus på Storo, så det bør funke :P )
Sist redigert av pekle den 13 feb 2008 19:22, redigert 1 gang totalt.
 #283786  av ronnyh

Noen som har prøvd fuelcat og kan komme med tilbakemeldinger?
Har hørt rykter om at når man kjører på etanol om vinteren, kan man få litt problemer med å starte en kald motor.
Kan noen bekrefte/avkrefte dette?
Vurdere selv å prøve...