TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fake nummerskilt

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #27809  av cameleon

Har sett at når noen skal ta bilder av bilene sine så har de satt på et "fake" nummerskilt. At det f.eks står navnet på bilmodellen, eieren o.s.v. Det er sånn ei plate som festes på nummerskiltet. Lurer bare på hva det heter og hvor en kan få tak i noe slik?

#27829  av MR2turbo

Du kan gå direkte der hvor de lager bilskiltene og få de til å lage til deg.. :)

Bare spør på biltilsynet hvem som lager skiltene der du bor...

#27835  av cameleon

Det var ikke vanskeligere altså hehe. Har lurt på det der temmeig lenge, og trodd at biltilsynet var de siste en kunne spørre :D

Tusen takk for hjelpen :!:

#27837  av MR2turbo

går bra det.. er jo ikke ulovlig så lenge du ikke bruker det på veien.. ;)

#27875  av jumbo

En beslektet sak jeg har lurt litt på... At bilen skal ha gyldig skilt når du kjører er rimelig innlysende, men hva med når bilen er parkert, både på privat plass men også offentlig? Er egentlig skilt påkrevet da?

Kunne vært fristende å fikset meg litt mer avtagbare skiltfester, helt enkelt for å gjøre livet til parkeringsvakter litt mer surt. Men det ender vel bare med at de tauer den bort for å være generell forsøpling ettersom det er en bil som ikke er i bruk (les: ikke har skilter) :D

Men seriøst: Er det noe direkte krav til å ha gyldige skilter synlig når bilen er parkert, eller er dette kravet kun tilstede når bilen benyttes (dvs kjøres) på offentlig vei? Noen som vet sikkert?

#27966  av Zerpent

Kan man gå til produsent av skilter for å få sånne små skilt også? Ser litt bedre ut på fronten til mr2'en.

#27971  av Ninjamannen78

Har vel akkurat kommet en ny lov som skulle få bort alle de henslengte bilene i oslo sentrum, altså de som står på offentlige p-plasser og ikke er registerte. Bodde et år på briskebys selv og der var det endel p-plasser som var opptatt av avskilta biler, både nesten-vrak og ok biler. Disse p-plassene er selvsagt gratis, hadde det vært betal parkering hadde de blitt taua med en gang. Jeg tipper at hvis du parkerer på f.eks europark og tar med deg skiltene er bilen borte når du kommer tilbake. Kommunale p-plasser derimot..

#27991  av Mr2 Mk2

Zerpent skrev:Kan man gå til produsent av skilter for å få sånne små skilt også? Ser litt bedre ut på fronten til mr2'en.
Du må søke om å tillatelse til å bruke slike skilter,teit.

#28420  av Zerpent

Jostein skrev:
Zerpent skrev:Kan man gå til produsent av skilter for å få sånne små skilt også? Ser litt bedre ut på fronten til mr2'en.
Du må søke om å tillatelse til å bruke slike skilter,teit.
Og hvilke kriterier må jeg oppfylle for å få?

#28447  av MR2turbo

du må dokumentere ett teknisk behov for det.. Men du må avtale med biltilsynet sånn at de får se på bilen.. Så har jeg hørt at du må gjøre det før nyttår.. skulle visstnok bli slutt på å få de små skiltene fra 1.1.2004.. har bare hørt det.. kansje noen kan bekrefte/avktefte?

#28449  av Mr2 Mk2

MR2turbo skrev:du må dokumentere ett teknisk behov for det.. Men du må avtale med biltilsynet sånn at de får se på bilen..
Zerpent:just what he said...Men så er det noe med dette Motorhistorisk grunnlag -crappet som jeg ikke fatter noe av...

#28450  av funkes

Små skilter skal i utgangspunktet aldri gis ut til biler som er typegodkjent i europa. På disse bilene skal vanlige skilt passe. Men er jo litt indivudelt rundt om i landet det der.

Og skiltene kommer nok ikke til å falle bort, er jo flust med amerikanere osv som ikke har plass til vanlige skilter.

#28452  av sindrejl

celica mk6 har ikke plass til vanlige skilter bak faktisk..

#28461  av VeilSide

Far min var på biltilsynet med min gamle Pontiac LeMans (hardtop coupe faktisk) for å spørre om slike skilter. Så lenge det faktisk var behov for slike skilter, dem sa at hvis "vanlige" skilter blokkerte for luftinntak osv, så kunne han få.

Iallefall det svaret han fikk. Så nå er det planer å å bygge om min gamle bil :D:D

#28462  av funkes

sindrejl skrev:celica mk6 har ikke plass til vanlige skilter bak faktisk..
joda, som oftest så.
Vet at du må ha sånne små firkanta bak på noen ja.
Men det er ikke det vanligste :)