TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forsikring av MR2...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #2782  av jumbo

Hei!

Jeg er nybakt eier av en 92 2,0 GTI, og smilet går fra øre til øre foreløpig :)

Tenkte jeg skulle starte min karriere på dette forumet med et lite tips isteden for en rekke spørsmål (de kommer tidsnok!)

Jeg opplevde noe høyst merkelig da jeg kontaktet Gjenstridige NOR om forsikring av MR2en... De hadde kun _en_ entry for MR2, uansett motor og type, forstå det den som kan. Uansett tror jeg faktisk dette kommer ganske gunstig ut, hvertfall for alle som har kraftig oppgraderte beist. Jeg måtte ut med 7500 for full kasko, men dette er dog med beskjedne 16000 km kjørelengde, og det er basert på 60% bonus.

Uansett - dette er antakelig fremdeles et rimelig bra prisnivå for de som i dag betaler i bøtter og spann pga høy motorytelse/turbo/hk/etc...

Og nei, jeg jobber IKKE i Gjenstridige NOR :)

--
jmb

#2784  av jumbo

En liten rettelse:

Gjenstridige har ikke bare ett alternativ for MR2... De har noe enda rarere:

1. MR2
2. MRII (langt dyrere)

Av redsel for å havne i feil "bås" (og dermed få en masse trøbbel ved eventuelle erstatningskrav), gjorde jeg en del forsøk på å få klarlagt hva de legger i disse to begrepene. Dog uten særlig hell. Jeg _har_ prøvd å finne ut om de egentlig mener MkII, men de svarer avkreftende på dette.

Min kontaktperson var tilfreds med at jeg hadde en "MR2" og ikke en "MRII" da jeg oppga fullt navn på bilen (MR2 MkII 2,0 GTi 16v).

Jeg er rimelig overbevist om at Gjensidige rører noe ganske fantastisk med dette. Er det noen her som har vært borti en Toyota MRII? :)

#2787  av CelicaTurbo

hehe, har sett noen MRII'er til salgs et par ganger ja, men det betyr ikke at det stemmer av den grunn :)

#2789  av jumbo

Gudene måtte vite hva Gjenstridige legger i begrepet. Det bekymrer meg egentlig litt, ettersom jeg i praksis risikerer å ha forsikret en annen bil enn den jeg har (i deres øyne).

#2794  av Christian

Aner ikke hva gjensidige driver med der, men prisen stemmer nok.
Hørte med vesta før jeg byttet motor, de har også samme prisen på n/a og turbo.

#2798  av CelicaTurbo

tja, det er ofte at NA og Turbo koster det samme men dette var uansett en veldig god pris da. Og ingen grunn til å klage så lenge prisen er lav, og, du kan nok føle deg trygg for det er trossalt de som har godtatt å forsikre bilen din og da til og med med det korrekte navnet. Om noen har gjort en feil så er det de og da er det deres ansvar så klart :)

#2801  av jumbo

Eeeh. Husk at det er FORSIKRINGSSELSKAPER vi snakker om her... Verdens verste svindlere noensinne :?

#2805  av CelicaTurbo

...og du har forsikringskontrakt på en "Toyota MR2 1992 modell" som ikke akkurat kan misforstås da. Blir det problemer så får du ta det til retten om Gjensidige så ønsker det :? Men, la oss håpe at du slipper å ha noe med de å gjøre i det hele tatt da :)

#2808  av Hobbes

Da jeg snakket med Gjensidige Nord og oppgav den prisen jeg hadde funnet på nettet så fikk jeg beskjed om at jeg hadde tastet inn for mk. 3 og når de retta det til en mk. 2 så steg prisen minst 2 ganger. Så det er kansje slik de skiler mellom dem. Det er vel en eller annen statistik nørd som har regnet ut dette og aldri har sett en MR2.

#2812  av CelicaTurbo

er nok mindre ulykkegrunnlag for mk3 pluss en annen kjøpergruppe og det gjør nok utslag for forsikringen ja. Men, i dette filfelle gjelder det jo to forskjellige priser mellom 'mk2' og 'mkII' da, som i praksis er samme bil..

#2813  av jumbo

For ikke å snakke om forskjellen mellom "MR2" og "MRII"... :)

#2815  av CelicaTurbo

hehe, ok, jeg blingset litt der ja :)