TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aftenposten er kritiske til IS220d

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #277923  av pekle

http://forbruker.no/bil/tester/nybiltes ... 205208.ece
Selv når du kjører forsiktig, risikerer du at bilen sladder, og bilens stabilitetskontroll er satt opp slik at den slipper bilen akkurat så langt at det blir ubehagelig for sjåføren og de som måtte sitte på
Det må da vere eit pluss? ;)

Har tidlegare sett ein del rare skriverier frå denne Svendsen, så kva seier dei som har ein slik?
Sist redigert av pekle den 21 jan 2008 18:19, redigert 2 ganger totalt.

#277933  av Neo

NÃ¥ eier jeg ikke en slik bil men har en kompis av meg som har en slik.
Har prøvd bilen og utforsket den en del og er ikke helt enig med det avisen skriver, at bilen er dyrere en bmw er jo logisk.. du får som sagt det du betaler for her som du ikke gjør med bmw :) ..

Når det gjelder plass, vil jeg nå si at det er standard som det er på di fleste personbiler.. Er så og si like mye plass der som i IS200..
Takhøyden er fin, og det at den er dålig på vinterføre er bare tull for den er helt fin :) .. Og 40 gram co2 mer, hehe who cares? :wink: ..
Jeg skal ha meg en sånn når den har gådd litt mer ned i pris..
Dere lexus eiere vet jo at her får man hva man betaler for, komfor,så og si feilfri bil, utstyr osv :D ..

Det eneste med denne bilen jeg har og sette fingeren på som jeg ikke liker er di sidespeilene, dem er for store..

#278019  av galx

Syns Aftenposten bør forholde seg til Müllar Krekar, kronprinsparet og oljepriser. Svendsen kjører sikker selv en 89' Ford Transit eller noe slikt, og er ufattelig opptatt av takhøyde og voldsom bredde i kupe'en.
Har kun sittet i en 220d hos Lexus Norge, forstår ikke det der med at takhøyden skal være så dårlig..

Når Lexus forsøker å nå toppsjiktet av biler i bl.a. mellomklassen må dem følgelig regne med å bli litt "kritisert" i forhold til de som i mange år har ligget på øverste hylle. Og, dette er noe Lexus skal se litt opp til..så har dem noe å strekke seg etter for å bli enda bedre. Senker Lexus prisene på nybilene sine tror jeg også det er noe som vil gi utslag på salget her til lands. Konkuranse på pris er jo kun en fordel for oss som enda ikke har råd til IS220/250 :)

#278024  av dca

han klager på takhøyden fordi det er takluke på den... hadde han hatt iq over 70 burde han skjønt det og skrevet det! hvem gidder å kjøpe takluke på en slik bil da? ikke jeg ihvertfall..
og er takhøyden lav så virker alt trangt ellers også... tipper han liker bmw fra før av :)

og har bmw`n 177hk og 400nm?? nope...150hk og 340nm... så co2 utslippet kan vel ikke heelt samenlignes men jeg syntes egentlig bmwen hadde veldig lavt da!

har ikke den d4d motorn der fått så skryt for sitt lave utslipp da?

#278027  av rx300

dca skrev: har ikke den d4d motorn der fått så skryt for sitt lave utslipp da?
Joda, men nå for tiden er jo forurensing synonymt med CO2, og man har glemt alle andre stoffer og partikler. D-Cat D4D-motoren var den med lavest utslipp av partikler og NOx da den kom.

Er det noen som har hørt noe om hullet i Ozonlaget i det siste forresten? Den saken som f.eks. tvang alle kjølemedier over på en annen gass som er 1000 ganger verre med tanke på drivhuseffekten?

#278036  av pekle

galx skrev:Senker Lexus prisene på nybilene sine tror jeg også det er noe som vil gi utslag på salget her til lands. Konkuranse på pris er jo kun en fordel for oss som enda ikke har råd til IS220/250 :)
Fyrste under 400k på finn.no ;)
dca skrev: og har bmw`n 177hk og 400nm?? nope...150hk og 340nm... så co2 utslippet kan vel ikke heelt samenlignes men jeg syntes egentlig bmwen hadde veldig lavt da!
BMW har gjort veldig mye det siste året - regenerative bremser, start/stopp automatikk, sikkert litt motorstyringsoptimalisering - , dessutan har dei veldig effektive automatkasser (IMO det største ankepunktet mot IS220d)

#278062  av dca

pekle skrev:
galx skrev:Senker Lexus prisene på nybilene sine tror jeg også det er noe som vil gi utslag på salget her til lands. Konkuranse på pris er jo kun en fordel for oss som enda ikke har råd til IS220/250 :)
Fyrste under 400k på finn.no ;)
dca skrev: og har bmw`n 177hk og 400nm?? nope...150hk og 340nm... så co2 utslippet kan vel ikke heelt samenlignes men jeg syntes egentlig bmwen hadde veldig lavt da!
BMW har gjort veldig mye det siste året - regenerative bremser, start/stopp automatikk, sikkert litt motorstyringsoptimalisering - , dessutan har dei veldig effektive automatkasser (IMO det største ankepunktet mot IS220d)
okays... får pris på ny en imorgen :D gleder meg vilt...eller...er vel ikke no å glede seg til.... :roll:

#278268  av lexusmann

Prøvde IS 250 da Toyota Haugesund fikk den som demobil i november 2005, og kan ikke huske den var trang i det hele tatt, og jeg måler ca 185...Han der er kjøpt å betalt av BMW, sikkert som lås!! :lol:
Er bare å gi gass!!Hehe... :D