TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GReddy "downpipe" rør fra Turbo.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#2750  av CelicaTurbo

ser ut til at det er fra turbo til katalysatoren det der.. noen som har mer peil som ser det? Ser ihvertfall ut som ganske bra kvalitet det der da men jeg tror nok mange også vil velge en downpipe som eliminerer katalysatoren (med de problemene det bringer på periodisk kontroll) :)

#2751  av Christian

Noe kort til å være en downpipe den der vel?
Må vel være en cat replacement pipe dette...
Jeg borret i alle fall cat'en min ut av en slik :)

#2753  av Christian

Har du resten av downpipa?
Hva slags dimmensjon?
Pris?

#2756  av Quicksilver

Prisen er 1.995,- Ink Mva

her er et bilde av et Apexi anlegg jeg har på lager. hvis det er et rør mellom dette anlegget og Downpipen så kan jeg få laget opp dette her i norge :)
Bilde
Pris på anlegget er 4.995.-

#2759  av MR2turbo

Den downpipe'n erstatter den orginale katalysatoren, dvs. fra eksosanlegget og frem til den trange støpejerns kanalen som går fra kat'en og opp til turboen..
Trekant flensen skrus mot eksosen og den store enden passer på Den orginale støpejerns bendet.. dvs. Bolt on! :)

#2760  av Quicksilver

Så med dette røret og Apexi anlegget så har du skiftet anlegg helt fra turbo og bak? det er ikke noe mellom dette og turbon da eller?

#2762  av Erlend

Damn! Det Apexi-anlegget så rimelig fett ut. Er det rustfritt hele veien?
Nam nam :P

#2764  av CelicaTurbo

når jeg sammenligner med Blitz sin cat replacement pipe så er likeheten ganske slående ja så den erstatter nok katalysator men det ser ikke ut til at den erstatter røret fra turbo til katalysator.. dvs downpipe og turbo elbow (teksten på Blitz sine sider tyder på at den går fra turbo men jeg synes ikke det ser slik ut?)

Ref Blitz sin cat replacement pipe:

Bilde

og Aussie Exhaust sin downpipe for MR2 Turbo som erstatter allt fra turbo til eksosen:

Bilde

Men den Apexi eksosen så vannvittig bra ut da :)

#2767  av Christian

Downpipa fra aussie er komplett.
Cat replacement pipe er ikke komplett, den fjerner kun cat'en.

Skal legge inn bilder av mitt nye eksosanlegg til helga, ta en kikk om dere vurderer et nytt :)
3" rustfritt Feritta.

#2769  av CelicaTurbo

"får se til våren" sier bare jeg :)