TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av stereo i MR2 MK2

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #270325  av wax

Hei.

Jeg vurderer å bli kvitt originalsteroen til fordel for noe litt mer moderne. Har lest og hørt endel rundt, og dette er visst et sant helvete i MR2.

Hvilken pris må jeg regne med å bla opp for å få noen til å gjøre denne jobben?

Tenker først om fremst på å bytte hovedenheten, og sette en en Alpine-spiller elle lignende.

#270335  av hmsilset

Jeg har aldri hørt eller erfart at det er vanskelig å ha inn nyere spiller på mr2 mk2..Røsk ut og sett inn ny som på alle andre biler :P men det er vel 2 spillere der da og det kan se litt rart ut kanskje.

#270338  av Sven

De fleste steder som selger bilstereo setter inn ny spiller for deg inkl. i prisen. Hvis ikke så er det ikke noe vanskeligere i en MR2 enn i en annen eldre bil.

#270343  av angrykid

Du trenger bare å bytte strømtilførselen til spilleren, de originale ledningen som er der, er alt for små. Men det er ikke noe problem det heller. Til og med jeg klarer det, og jeg har sånn ca 20 tommeltotter... :D

#270583  av chris

angrykid skrev:Du trenger bare å bytte strømtilførselen til spilleren, de originale ledningen som er der, er alt for små. Men det er ikke noe problem det heller. Til og med jeg klarer det, og jeg har sånn ca 20 tommeltotter... :D
Trenger ikke det engang.. jeg brukte originale ledninger jeg, ikkeno problem det.

Eneste er at hvis man skal bytte spiller er det en liten operasjon i forhold til det å komme til.. en del av midtkonsollen som må ut liksom. Og har man aktivt system (original forsterker) må man koble utenom denne eller legge nye høyttalerkabler.

#270584  av chris

Sven skrev:De fleste steder som selger bilstereo setter inn ny spiller for deg inkl. i prisen.
Vel.. nå er ikke dette tilfelle. Hvis de gjør det "inkludert i prisen" så har de allerede lagt inn montering i prisen ;)

#270592  av Sven

chris skrev:
Sven skrev:De fleste steder som selger bilstereo setter inn ny spiller for deg inkl. i prisen.
Vel.. nå er ikke dette tilfelle. Hvis de gjør det "inkludert i prisen" så har de allerede lagt inn montering i prisen ;)
Ja, da er det jo inkludert i prisen :wink:

#271708  av chris

Sven skrev:
chris skrev:
Altså dyrere :)

#272788  av Sven

chris skrev:
Sven skrev:
chris skrev: Vel.. nå er ikke dette tilfelle. Hvis de gjør det "inkludert i prisen" så har de allerede lagt inn montering i prisen ;)
Altså dyrere :)
Joda, men fortsatt inkludert :P